NESCAFE sărbătorește 75 de ani

To Press Releases listBucuresti,mar. 28, 2013

Brandul Nestlé care a inventat cafeaua solubila sarbatoreste 75 de ani INOVATIE CONTINUA: Sarbatorim 75 de ani alaturi de cea mai iubita bautura din lume.

NESCAFE, brandul companiei Nestlé care a debutat la nivel mondial ca o soluție inovatoare pentru conservarea stocurilor mari de cafea, aniversează astăzi 75 de ani, fiind una dintre cele mai populare băuturi din întreaga lume

Astăzi, la nivel mondial, în fiecare secundă, se consumă  peste 5.500 de căni de cafea solubilă NESCAFÉ, fiecare produs fiind creat în funcție de preferințele consumatorilor.

“Sărbătorim istoria bogată și moștenirea NESCAFÉ, prima cafea solubilă din lume care a păstrat intactă aroma cafelei. De-a lungul celor 75 de ani, cafeaua solubilă a evoluat de la o simplă cutie de cafea la un întreg portofoliu de sortimente și sisteme de cafea”, a declarat Carsten Fredholm, Head of Nestlé’s Beverage Strategic Business Unit.

“Sortimentele NESCAFÉ sunt prezente în peste 180 de țări, iar pe viitor ne dorim să ne extindem astfel încât să ne consolidăm poziția de lideri la nivel mondial”, a mai adăugat Carsten Fredholm. 

 

Inovatie din prima clipa

 

În 1929, Louis Dapples, președintele Nestlé de la momentul respectiv, a primit o provocare interesantă din partea fostului angajator, BanqueFrançaise et Italienne pour l’Amérique du Sud.

După căderea bursei de pe Wall Street și colapsul prețurilor cafelei, banca deținea în portofoliu cantități foarte mari de stocuri de cafea în depozitele din Brazilia. Provocarea lansată către Nestlé a fost aceea de a transforma aceste stocuri în “cuburi decafea solubilă” care să poată fi comercializate.

Chimistul Max Morgenthaler s-a alăturat companiei Nestlé pentru a ajuta echipa de cercetătoriiîn gasirea unei soluții.

După trei ani de cercetări, a avut loc prima descoperire: produsul café au lait – un amestecde cafea, zahăr și lapte – transformat în pudră, își păstra aroma mai mult timp. Dar această pudră nu se dizolva ușor, iar conservarea laptelui și a zahărului reprezentau adevărate provocări pentru producție. 

Cum a luat nastere NESCAFÉ

Brandul Nestlé care a inventat cafeaua solubila sarbatoreste 75 de ani
75 ANI NESCAFÉ: Un anunt dintr-un ziar din Elevetia in 1938, una dintre primele campanii lansate de Nescafé.

În cei trei ani de cercetări amănunțite, Max Morgenthaler a descoperit faptul că aroma se păstra mai bine în cazul cafelei cu lapte și zahăr, decât în cazul produsului neîndulcit. De asemenea, acesta a descoperit că aroma de cafea se conservamai bine în urma expunerii la temperaturi și presiuni mari.

Max Morgenthalera ajuns la concluzia că secretul conservării aromei de cafea stă în crearea unui sortiment solubil cu suficienți carbohidrați care să confere savoare. Această nouă direcție a fost una diferită de conceptul inițial.

Un an mai târziu, specialiștii Nestlé au folosit o tehnică specifică de a produce această pudră. Soluția a fost prezentată în fața boardului executiv Nestlé și a directorilor tehnici, care au putut testa primele mostre de cafea solubilă.

Doi ani mai târziu, pe 1 aprilie 1938, cafeaua solubilă NESCAFÉ a fost lansată în Elveția. Nestlé a înființat o linie de producție pentru extracția și uscarea rapidă aboabelor de cafea pentru a produce cafeaua NESCAFÉ în fabrica din orașul elvețianOrbe.

Cafeaua NESCAFÉ a fost lansată în Marea Britanie două luni mai târziu și în Statele Unite în 1939. În 1940, prima cafea solubilă era deja disponibilă în 30 de țări.  

NESCAFÉ in timpul razboiului

Pe durata celui de-al doilea Război Mondial, în Elveția, Marea Britanie și Statele Uniteale Americii s-au consumat  mai mult de 3 sferturi din producția globală de cafea NESCAFÉ.

Termenul de valabilitate mai extins decât cel al cafelei măcinate a susținut creșterea popularității cafelei solubile și a dublat volumul vânzărilor.

Pentru aprovizionarea trupelor armatei Statelor Unite, cafeaua NESCAFÉ era livrată  vrac în pachetele cu provizii. Din acest motiv, pentru a susține cererea, în 1943 aufost înființate două fabrici în Statele Unite. 

Momente cheie in istoria NESCAFÉ

Brandul Nestlé care a inventat cafeaua solubila sarbatoreste 75 de ani
75 ANI NESCAFÉ: O reclama din Japonia din anii 1960.

In 1952, fabrica NESCAFÉ din St Menet, Franta a venit cu o idee revolutionara – un produs care nu necesita adaugarea de carbohidrati. Din acel moment cafeaua NESCAFE  contine numai apa si cafeaua extrasa din boabele de cafea,fara niciun alt ingredient.

In 1960, NESCAFÉ a inceput sa fie comercializat in recipiente de sticla, in Japonia si Europa, o inovatie menita sa pastreze prospetimea cafelei.

In1965, brand-ul anunta o noua inovatie – cafeaua solubila obtinuta prin tehnologia de extractie a apei - freeze drying - NESCAFÉ Gold Blend.

De-a lungul timpului, NESCAFÉ si-a extins portofoliul de specialitati creand noi sortimente precum NESCAFÉ Decaf, NESCAFÉ Gold Espresso, NESCAFÉ Frappé, NESCAFÉ Cappuccino sau NESCAFÉ Ready-to-Drink.

In 1990, specialistii NESCAFÉ au brevetat o modalitate prin care bauturile puteau beneficia de textura bogata a spumei de lapte, o reteta care este folosita in ziua de astazi pentru NESCAFÉ Cappuccino.

Inovatii pentru sisteme de cafea

Istoria Nestlé a stat mereu sub semnul inovatiei iar lansarea  NESCAFÉ Dolce Gustoin Elvetia, Germania si Marea Britanie in 2006 si in Spania un an mai tarziu a reprezentat un pas important.

Sistemul de “coffee shop la tine acasa” este unul extrem de complex, avand capacitatea de a face trecerea de la bauturi calde la sortimente reci. Capsule de NESCAFÉ, Nestea si Nesquik sunt disponibile pentru cele cinci modele de aparate Dolce Gusto: Melody, Circolo, Piccolo, Fontana si Creativa.

Doi ani mai tarziu, in 2008, sistemul Nescafé Barista, disponibil exclusiv in Japonia, a fost dezvoltat ca singurul sistem pentru uz casnic individual care prepara sortimente pe baza de cafea solubila.

Brandul Nestlé care a inventat cafeaua solubila sarbatoreste 75 de ani 75 ANI NESCAFÉ: Aparat si capsule Nescafé Dolce Gusto in 2010.

Nestlé Professional, divizia companiei pentru clientii din HORECA s-a bucurat, de asemenea, de inovatii constante, oferind trei game de sisteme pentru prepararea bauturilor calde: Nescafé Alegria, Nescafé Milano si Viaggi Nescafé. 

Sistemele Nestlé Professional pot fi gasite astazi in peste 400.000 de locatii in intreaga lume, peste  175 de cani  de cafea fiind consumate pe secunda, la nivel global.

Cea mai noua inovatie vine din partea Nescafé Milano Lounge, care aduce in prim plan sistemele de preparare a cafelei, on-the-go, cu self-service.  

Planul NESCAFÉ

Nestlé a inovat, de asemenea si in abordarea unor probleme precum agricultura, productia si consumul responsabil, ca etape ale procesului de aprovizionare.

In 2010, compania a lansat Planul NESCAFÉ in  Mexic. Acest program face parte din investitia de 500 milioane de franci elvetieni in proiecte destinate plantatiilor de cafea, ce se vor desfasura pana in 2020.

Planul include un set de obiective globale de optimizare a lantului de aprovizionare Nestlé, incluzand cresterea tranzactiilor directe, alaturi de programe de asistenta tehnica pentru cultivatorii plantatiilor  de cafea.

Prin intermediul planului NESCAFÉ, compania intentioneaza sa achizitioneze peste 180.000 de tone de cafea solubila de la 170.000 de cultivatori pana in 2015.

Articole pe aceeasi tema: