Peste 15.500 de tineri romani au obtinut un loc de munca prin intermediul programului „Alliance for YOUth”, lansat de Nestlé

To Press Releases listnov. 15, 2016



Marti, 15 noiembrie 2016 – „Alliance for YOUth”, program initiat de compania Nestlé, din dorinta de a contribui la ameliorarea situatiei privind somajul la nivel european, le-a oferit tinerilor romani sub 30 de ani accesul la 15.558 de locuri de munca permanente, 644 stagii de practica platita si 227 de evenimente de dezvoltare. 

Initiativa europeana “Alliance for YOUth” a fost lansata in Romania in 2014 si este un parteneriat curajos intre Nestlé si partenerii sai de afaceri, care vizeaza combaterea somajului in randul tinerilor sub 30 de ani. Aceasta initiativa vine ca un raspuns la statisticile ingrijoratoare prinvind rata somajului in randul tinerilor, la nivel european, problema fiind una uriasa pentru Uniunea Europeana, in special in orasele mari din sudul Europei, unde rata de somaj in randul tineretului poate ajunge chiar si pana la 50%. 

In cei doi ani de la lansarea in Romania, “Alliance for YOUth” le-a facilitat tinerilor romani accesul la 15.558 de joburi permanente, 644 de stagii de practica platita cu o durata de 3-12 luni si 227 de evenimente de dezvoltare, la nivel national. Dincolo de aceste cifre obtinute in Romania, atat locurile de munca, cat si stagiile de practica platita au oferit tinerilor sub 30 de ani ocazia de specializare in toate domeniile in care activeaza partenerii din Alianta: marketing, finante, vanzari, publicitate, logistica, resurse umane, IT etc. 

In cadrul evenimentelor de dezvoltare sustinute de profesionistii din cadrul Aliantei, tinerii au avut ocazia sa participe la cursuri din trei zone de interes: dezvoltare personala, dezvoltarea carierei si dezvoltare profesionala. Printre cursurile puse la dispozitia acestora pot fi amintite cursuri de inteligenta emotionala, leadership, gestionarea timpului si consiliere personala, ateliere pe teme de cariera dezvoltate si folosite la nivel european de toti partenerii din Alianta, de la “Cum sa compui un CV perfect” la “Cum sa te prezinti la interviu”, ateliere de marketing, finante, resurse umane etc. 

Ne bucura mult succesul acestui proiect si interesul acordat de tinerii romani cursurilor. Pentru perioada 2017-2020, atat la nivel de companie, cat si la nivel de Alianta, vom continua sa ne concentram eforturile pe cei trei piloni care si-au dovedit succesul in perioada 2014-2016 - Angajare, Calificare, Dezvoltare. Ne propunem sa facem cel putin la fel de multe lucruri pentru tinerii din Romania, fie ca este vorba despre oferirea de locuri de munca temporare sau permanente, stagii de practica platita sau investirea de resure in evenimente de dezvoltare.”, declara Hervé de Froment, Country Manager Nestlé Romania.

Obiective la nivel european 

La nivel european, incepand cu anul 2014 pana in prezent, companiile membre “Alliance for YOUth” au oferit instruire si locuri de munca pentru 115.000 de tineri europeni. Mai mult, pana in 2020, membrii Aliantei isi propun sa ofere alte 230.000 de noi oportunitati, potrivit obiectivelor asumate in cadrul celei mai recente intalniri din Parlamentului European, la care au luat parte si Comisarul European pentru ocuparea fortei de munca, Marianne Thyssen, membrii ai Parlamentului European, organizatii de tineret si companii din sectorul educatiei. 

In prezent, programul “Alliance for YOUth” reuneste peste 200 de companii mari si mici la nivel european, ce au infiintat peste 600 de sisteme de invatare duale in intreaga Europa si au organizat 10.000 de ateliere, in vederea pregatirii tinerilor absolventi pentru interviurile de job sau in vederea sustinerii lor pentru a intra pe piata locurilor de munca. Schemele educationale duale, ce se afla pe lista de prioritati a membrilor Aliantei, combina diploma obtinuta din invatamantul superior cu formarea profesionala si sunt deja deplin integrate in programa scolara in tari precum Germania sau Austria. Scopul Aliantei este de a extinde aceasta practica pentru restul Europei. 

Final comunicat de presa

Despre “Alliance for YOUth” 

“Alliance for YOUth”, program lansat de Nestlé in 2014, are ca principal obiectiv dezvoltarea unor serii de initiative profesionale, pentru a oferi tinerilor experienta de munca semnificativa si stagii de pregatire. Companiile care fac parte din program isi mobilizeaza, de asemenea, angajatii pentru a iesi in comunitate si a-i ajuta pe tineri sa se pregateasca pentru locul de munca, prin oferirea de sfaturi practice, informatii cu privire la CV si pregatire pentru interviul de angajare. Partenerii “Alliance for YOUth” sunt membri activi ai Aliantei Europene pentru Ucenicie a Comisiei Europene, promovand programele de ucenicie si stagiu din pozitia de ambasadori activi ai formarii vocationale in Europa. 

Printre partenerii la nivel european se numara compania de recrutare Adecco, asiguratorul AXA, grupul international din domeniul alimentar Cargill, grupurile logistice CHEP si DS Smith, furnizorul de energie ENGIE, compania de consultanta EY, compania care detine si opereaza reteaua de socializare Facebook, firma de parfumuri si arome Firmenich, compania Google, retailerul METRO GROUP, producatorul de alimente si bauturi Nestlé, grupul de companii de masurare a audientelor Nielsen, agentia de comunicare Publicis Groupe, firma de tehnologie Salesforce, compania de produse chimice si materiale avansate Solvay, platforma de socializare Twitter si firma internationala de avocatura White & Case. Pana in prezent, peste 200 companii din Europa s-au alaturat “Alliance for YOUth”. goo.gl/OnrQjE

La nivel local, printre parteneri se numara: Adeco, Cargill, Catalyst, Chep, DS Smith, Engie, EY, FM Romania, Google, Grup 7, Metro, Nielsen, Publicis, SC Spar Business Ideas Provider SRL. Alaturi de acesti parteneri, Nestlé a pornit la drum cu obiective ce au fost cu mult depasite, programul devenind o adevarata miscare sociala. Printre obiectivele programului la nivel local se numara: angajarea a minimum 2,500 de tineri sub 30 de ani, crearea a 200 de stagii de practica platita, cu o durata de 3-12 luni si organizarea unor ateliere de pregatire ce vizeaza cresterea eligibilitatii la angajare a tinerilor.

Pentru detalii suplimentare, puteți contacta:
Raluca Predoi
Corporate Affairs Manager, Nestlé România
raluca.predoi@ro.nestle.com