Sort by

”Tu ce vrei să te faci când vei fi mare?” Nestlé ajută mii de adolescenți să afle răspunsul la această întrebare

Tu ce vrei să te faci când vei fi mare?
Înapoi la comunicatele de presă

București, 14 mai 2024. Pentru mulți adolescenți de la noi, întrebarea ”și ce vrei să te faci când vei fi mare” rămâne fără răspuns chiar și după absolvirea liceului și începerea studiilor superioare, din cauza gradului scăzut de identificare a competențelor vocaționale ale tinerilor. Nestlé, cea mai mare companie de alimente și băuturi din lume, încearcă să abordeze această situație cu o campanie de testare vocațională adresată adolescenților (liceu) și tinerilor aflați fie la studii superioare, fie la primul loc de muncă.

Potrivit Eurostat, la nivelul anului 2022, 19,8% din românii cu vârstă cuprinsă între 15 și 19 ani nici nu învățau, nici nu munceau. Dacă la băieți proporția era de aproape 15%, la fete era un dezastru: peste 25%, punând România pe primul loc în acest clasament negativ (sursa). Multe alte statistici prezentate constant de media relevă faptul că prea mulți tineri nu știu ce direcție de dezvoltare profesională să adopte după absolvirea fie a liceului, fie a facultății, ceea ce contribuie la agravarea fenomenului de criză de competențe pe piața muncii.

Una din căile prin care tinerii pot fi ajutați în mod direct și concret să se orienteze eficient în piața muncii este testarea abilităților vocaționale prin mijloace științifice, care să le ofere pe de o parte o imagine cât mai fidelă a competențelor individuale, și pe de altă parte sugestii de perspective profesionale potrivite cu rezultatele testelor.

Acest tip de teste vocaționale nu este gratuit, iar o mare parte a părinților din România îl consideră ca  fiind chiar costisitor, motiv pentru care îl elimina din opțiunile ajutătoare pentru orientarea adolescenților spre o anumită profesie. De aceea, alături de partenerii săi, Nestlé s-a implicat în mod direct în susținerea financiară a acestui demers  pentru a contribui la dezvoltarea profesională optimă a generațiilor tinere, iar consumatorii pot fi alături de Nestlé pentru a ajuta 20.000 de tineri să-și afle drumul în viață, prin simpla participare la campanie”, explică Marius Niță, Head of Corporate CDT, Nestlé România.

Testele vocaționale vor fi disponibile online la finalul campaniei în baza înregistrărilor, mecanismul fiind foarte simplu: se pot înscrie consumatorii care cumpără produse Nestlé de cel puțin 30 de lei (valoare bon fiscal), iar apoi înscriu seria și numărul bonului pe www.nestle.ro/promotii sau prin SMS la 1746 și la 3782. Dacă aveți copii, dacă aveți vecini cu copii, Nestlé vă recomandă să le dați acces la testele vocaționale, pentru a-i ajuta cu un start optimizat în orice meserie și-ar alege. Mai multe detalii de accesare a testelor sunt disponibile în regulamentul campaniei (link).

Șanse de câștig au  și cei ce au trecut de momentul completării unui test vocațional, prin urmare Nestlé a pregătit o serie de premii, disponibile prin tragere la sorți: unul din cei 50 de rucsaci plini cu produse Nestlé, sau unul din cele 10 laptopuri MacBook Air 15”, sau marele premiu în valoare de 75.000 de lei.

”Cumpărătorii pot înscrie bonurile fiscale cu produse Nestlé participante, fiecare bon fiscal înscris finanțând practic un test vocațional pentru un viitor inginer, o viitoare avocată, un viitor instalator sau un electrician de care sigur vom  avea nevoie în anii ce urmează. Noi îi ajutăm să descopere ce pot, și astfel ei vor reuși”, subliniază Marius Niță.

Puteți cumpăra produse Nestlé și înscrie bonurile în campania pentru tinerii români până pe 16 iunie 2024. Campania se bucură de un mix de comunicare în magazine, pe tv, la radio și în digital, și a fost creată și implementată cu ajutorul agenției Mercury.

Despre Nestlé
Grupul Nestlé este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestlé s-a implicat și în inițiative ecologice și de responsabilitate socială. În ultimii 3 ani compania a plantat 90.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050.

Inițiativele globale Nestlé:
În 2017, Nestlé a luat o serie de măsuri pentru accelerarea progresului în vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a acțiunilor de îmbunătățire a calității vieții și contribuției la un viitor mai bun. Printre acestea se numără consolidarea programului “Nestlé for Healthier Kids”, extinderea inițiativei “Nestlé needs YOUth” și dezvoltarea activităților de management sustenabil al performanței de mediu. Nestlé își menține poziția de lider global în industria de alimente și băuturi prin portofoliul de produse sănătoase accesibile consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI) evaluează cei mai mari 25 de producători de alimente din lume, concentrându-se pe politicile, practicile și performanțele lor legate de nutriție. Poziția de top conferită Nestlé este recunoașterea angajamentului său permanent față de nutriție și sănătate, precum și angajamentul său de a ajuta la abordarea provocărilor globale ale obezității și subnutriției.  

Nestlé for Healthier Kids     
Programul „Nestlé for Healthier Kids” a fost creat pentru a uni toate eforturile Nestlé care susțin părinții și tutorii să crească copii mai sănătoși, de la activități de cercetare și formulare a produselor până la servicii de educație și nutriție inovatoare pentru un stil de viață sănătos. în România, aceste eforturi se regăsesc sub umbrela programului „Și eu trăiesc sănătos - SETS”, inițiat de Fundația PRAIS.

Nestlé needs YOUth 
Ambiția Nestlé în ceea ce privește inițiativa globală de tineret „Nestlé needs YOUth” este să ajute 10 milioane de tineri din întreaga lume să aibă acces la oportunități de carieră până în anul 2030. Această inițiativă globală combină și coordonează toate activitățile care susțin tinerii din întreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.

Nestlé for a Waste Free World
Nestlé dorește ca produsele sale să nu fie doar mai gustoase și mai sănătoase, ci și mai bune pentru mediu. Ambiția Nestlé pentru anul 2030 este impact zero asupra mediului, apa fiind una dintre ariile prioritare.

Contacte: 
Ana-Maria Godja, Corporate Affairs and Internal Communication Specialist Nestle Romania
Tel: 0724.588.527, E-mail: [email protected]

Eugen Secmerean, Account Manager, V+O Communication
Tel: 0766.693.507, E-mail: [email protected]