Istoricul evolutiei societatii
Dulciuri
- Napolitane acoperite cu diferite tipuri de glazuri si ciocolata sub forma de batoane si pungi
- Napolitane neacoperite sub forma de pachete, pungi si vrac
Cafea
- Mixuri de cafea 3in1 ambalate in pliculete
- Mixuri de cappuccino ambalate in plicute
- Cafea instant ambalata in pliculete
Istoricul evolutiei societatii
Fabrica are sediul in Timisoara, avand ca principal obiect de activitate prepararea napolitanelor si a ciocolatei in sectia de napolitane si de prepararea a mixurilor de cafea in sectia de cafea.
Firma Joe si-a inceput activitatea intr-un garaj inchiriat in Timisoara la 1 oct. 1994 avand un numar de 30 angajati.Distributia si vanzarea unicului sortiment se facea cu o singura masina si doar la magazinele din Timisoara.
Dotarile tehnice erau reprezentate de doua masini “second hand” de ambalare, cateva benzi simple de transport si un transpalet manual. Incarcarea si descarcarea marfii se facea manual precum si alimentarea cu semifabricat a celor doua masini de ambalat in folie laminata achizitionata din strainatate.
Cresterea vanzarilor a determinat conducerea de atunci sa se mute intr-o locatie mai mare care a trebuit sa fie amenajata si reconditionata pentru a putea deveni operationala.
A crescut numarul angajatilor la 60, fiind necesara munca pe schimburi. Totodata s-a lucrat intens la strategia de dezvoltare a firmei pentru a putea pune in functiune una dintre cele mai eficiente fabrici de napolitane din Romania.
In anul 1996 a fost achizitonata prima linie de producere semifabricate blaturi impreuna cu primul malaxor de crema, fapt ce a dus la diversificarea gamei de produse si la micsorarea considerabila a costurilor de fabricatie.
In 1997 a fost achizitionata a doua linie de producere blaturi si prima linie de tras napolitane in ciocolata.
In 1998 a fost achizitionata a treia linie de producere blaturi si a doua linie de tras in glazura napolitane.
In anul 2000 compania a fost achizitionata de compania multinationala NESTLE, cel mai mare producator de bunuri alimentare si cafea din lume, datorita performantelor financiare si mai ales datorita faptului ca era lider de piata pe segmentul de napolitane.
Brandul JOE a devenit cunoscut si in tarile vecine datorita exportului destul de intens (cca.30% din total productie).
Nestle a continuat sa dezvolte brandul Joe in Romania si mai ales sa-l faca cunoscut in strainatate.
Construirea unui brand puternic pe piata romaneasca a fost cheia succesului pe care au mizat intreprinzatorii acestei povesti de succes.
Departamentul de marketing a folosit intr-un mod foarte inspirat una dintre cele mai iubite mascote de catre copiii din Romania la vremea anilor 2000.
O alta strategie de succes a fost implicarea in diversele activitati sociale organizate in marile orase si mai alesin promovarea produselor de napolitane JOE prin intermediul CARAVANEI care poposea in fiecare oras pana ajungea pe Litoral unde stationa toata vara.
Culorile mov-galben au devenit simbolice pentru brandul JOE si sunt prezente pe toate materiale de marketing promotionale.
Incepand cu anul 2004 compania a inceput productia de mixuri cafea 3in1 sub brandul companiei mama NESCAFE devenind lider de piata pe acest segment incepand cu anul 2005 datorita retetelor foarte apreciate de catre consumatori cat si ofertei foarte variate de mixuri precum 3in1 Original, Strong, Mild si Frappe.
Din anul 2010 compania si-a extins activitatea si in categoria mixuri de Cappuccino devenind a treilea producator din piata inca din 2012.