Principiile Nestlé

PRINCIPIILE NESTLÉ DE CONDUITA IN AFACERI

Inca din 1867, cand Henri Nestlé a creat primul aliment pe baza de lapte pentru sugari, salvand astfel viata copilului unui vecin, Nestlé a intentionat sa creeze o afacere bazata pe valori si principii umane sanatoase.

Desi Principiile Nestlé de Conduita in Afaceri vor continua sa se adapteze schimbarilor ce se produc in lume, fundamentul nostru ramane neschimbat inca de la inceput si reflecta ideile de corectitudine, onestitate si grija pentru oameni.



Nestlé se angajeaza sa respecte urmatoarele Principii de Conduita in Afaceri in toate tarile, tinand cont de legislatia locala, practicile culturale si religioase:
  • Obiectivul de afaceri Nestlé este sa produca si sa vanda produsele Companiei astfel incat sa creeze valori ce pot fi sustinute pe termen lung pentru actionari, angajati, consumatori si parteneri de afaceri.
  • Nestlé nu favorizeaza profitul pe termen scurt in defavoarea dezvoltarii cu succes a afacerilor pe termen lung. 
  • Nestlé recunoaste interesul sincer si legitim al consumatorilor fata de comportamentul, convingerile si actiunile Companiei aflate in spatele marcilor in care ei au incredere si de asemenea faptul ca si Compania nu ar putea exista fara consumatorii sai. 
  • Nestlé este de parere ca, in general, legislatia este cea mai eficienta metoda de protectie a comportamentului responsabil, desi, in anumite domenii, instructiuni suplimentare, sub forma de principii voluntare de afaceri, sunt binevenite pentru a ne asigura ca organizatia noastra opereaza dupa cele mai inalte standarde. 
  • Nestlé este constienta de faptul ca succesul unei companii este o imagine a profesionalismului, a comportamentului si a atitudinii responsabile a managementului si a angajatilor. Prin urmare, recrutarea personalului adecvat, instruirea permanenta a acestuia si dezvoltarea continua sunt cruciale. 
  • Nestlé continua sa-si mentina angajamentul de a respecta legislatia aplicabila in tarile in care este prezenta.
PRINCIPIILE DE MANAGEMENT SI LEADERSHIP NESTLÉ

Nestlé, de-a lungul dezvoltarii sale istorice, de la o afacere de dimensiuni mici pana la a fi liderul mondial pe piata produselor alimentare, a demonstrat o mare capacitate de a se adapta la mediul extern intr-o continua schimbare, fara a-si pierde insa principiile fundamentale si valorile de baza, atat de importante pentru succesul pe termen lung. In anii ce vor urma, aceasta capacitate va fi pusa la incercare din ce in ce mai mult, in masura in care Nestlé creste ca marime si complexitate catre o dimensiune care cere o evolutie continua a organizatiei si a modului in care aceasta functioneaza.

Aceasta transformare permanenta este condusa de nevoia de a managera complexitatea cu un inalt nivel de eficienta, imbogatind toate acele elemente intangibile care ne fac sa fim din ce in ce mai competitivi. Motivatia noastra personala, bazata pe dorinta de a invata si de a pune mereu sub semnul intrebarii ce facem si de ce o facem, combinata cu respectul de lunga durata pentru anumite valori Nestlé, ne vor asigura succesul.

Intr-un astfel de mediu, fiecare angajat Nestlé are de jucat atat un rol individual cat si complementar in construirea Companiei de maine.

Principiile fundamentale de Management si Leadership ale Companiei Nestlé au fost create in 1997. Prima versiune reflecta situatia Companiei in acel moment si era destinata sa creeze o punte intr-o perioada in care era extrem de important ca valorile Nestlé sa fie pastrate pentru referinta in viitor.

Noua versiune nu numai ca accentueaza valorile care erau si vor fi mereu ale Companiei Nestlé, dar se si concentreaza asupra abilitatilor care vor asigura viitorul Nestlé in anii ce vor veni. De asemenea, noua versiune a fost creata tinand cont de Principiile de Corporate Business, revizuite in 2004.

Dorim ca fiecare dintre dumneavoastra sa cititi acest document cu atentie, sa il impartasiti colaboratorilor dumneavoastra, sa aderati cu mandrie la principiile pe care le prezinta si sa le puneti ìn practica cu convingere si entuziasm.

Suntem convinsi ca aceste principii nu sunt facute doar pentru a fi discutate cu colegii sau dezbatute in sesiunile de formare, ci mai ales pentru a fi transformate in actiuni concrete la locul de munca. Aceste principii trebuie sa fie aplicate oriunde si oricand in organizatia noastra, facandu-le astfel sa devina o expresie tangibila a culturii companiei noastre si o componenta cheie a succesului nostru.
Nestlé este liderul incontestabil in industria alimentara, fiind prezent in 84 de tari, avand 456 de fabrici si un numar de 283.000 de angajati.