Fabrica din Timisoara

Fabrica Nestlé din Timisoara – 21 ani de succes

Ne-am inceput activitatea in Romania in iulie 1995, cu o reprezentanta care avea doar 6 angajati, principalul obiectiv fiind importul de cereale pentru micul dejun, cafea, hrana pentru bebelusi, supa instant si condimente. In anul 2000 am achizitionat marca JOE, care a devenit una dintre cele mai apreciate marci din portofoliul nostru.

Istoricul fabricii din Timisoara

Compania JOE IBC a fost infiintata in anul 1994 avandu-i ca principali actionari pe Florentin si Daniel Banu si Vasile Chiriac. Cei trei au dorit sa investeasca intr-o companie al carei obiect de activitate sa fie productia, iar ideea afacerii cu napolitane a fost dezvoltata avand in vedere faptul ca actionarii de atunci au constientizat costurile scazute de productie in acest domeniu.

La inceput, activitatea se desfasura intr-un garaj de 400 metri patrati, cu 30 de angajati - blaturile de napolitana erau importate din Austria, fiind ulterior taiate si ambalate local. Exista un singur sortiment de napolitane - Vienna Wafers cu crema de cacao si ambalaj auriu. Livrarile la clienti se faceau cu masinile personale ale actionarilor.

Peste un an, gama cuprindea 3 produse (cacao, vanilie, fructe) acest lucru generand investitia in cea de-a doua linie de ambalare. Tot atunci s-a inchiriat o hala de 3000 de metri patrati.

In 1996 s-a achizitionat primul cuptor si astfel a inceput si productia de blaturi de napolitane. S-a inceput formarea sistemului de distributie si primele activitati de marketing. In acest an s-au lansat si produsele acoperite cu ciocolata ambalate in pungi. Tot in anul 1996  s-a facut si primul export de napolitane in Germania - ARESO Wafers.

In 1997 s-a achizitionat cel de-al doilea cuptor, zona de productie inchiriata a fost cumparata trecand in proprietatea companiei si s-au infiintat propriile firme de distributie in Timisoara si Bucuresti. Compania Nestlé Romania avea deja o structura completa de personal pe departamente.

In 1998 a fost cumparata si cea de-a treia linie de productie (cuptor). Obiectivul anului a fost asigurarea unei stabilitati in acelasi timp cu dezvoltarea organizationala a companiei.

Productia a devenit tot mai complexa, acoperind tot mai mult cererea de pe piata din Romania. Relatiile comerciale externe s-au dezvoltat foarte mult - se exporta in peste 10 tari Grecia, tarile Arabe, Japonia, USA, Germania, Republica Moldova, Ungaria, Cehia, Mongolia, Bulgaria, Egipt, Malta, Suedia, Israel.

In 1999 gama de produse s-a imbogatit cu MINI Joe cacao, lapte si cocos acoperite cu glazura de ciocolata.

Compania dispunea de linii de productie moderne de origine germana, Hebenstreit. Se insista foarte mult pe dezvoltarea angajatilor care erau trimisi in strainatate la targuri, fabrici pentru a dobandi experienta si deschidere la ceea ce aparea nou.

Din cifrele furnizate de companiile de profil reiesea clar ca JOE era lider de piata incontestabil. Compania practica o politica de comunicare intensa, continua si consistenta atat catre clienti cat si catre consumatorii finali. JOE a sponsorizat "Scoala vedetelor", "Carnavalul zapezii" si multe concerte ale unor formatii romanesti renumite.

Incepand cu 1999, JOE a participat la cel mai mare targ de dulciuri din Europa - ISM organizat in Germania la Kőln. In urma participarii la acest targ produsele au fost apreciate si multi dintre cei interesati au devenit ulterior clienti externi.

In 2014, Compania Nestlé Romania sarbatoreste aniversarea a douazeci de ani de prezenta pe piata romanească a napolitanelor Joe, produse din 1994 la fabrica sa din Timisoara. Investitiile realizate pana in prezent de Nestlé in Romania depasesc 10 milioane Euro si s-au concentrat in achizitionarea fabricii de la Timisoara, modernizarea liniilor de productie a napolitanelor Joe si deschiderea liniilor de ambalare a pliculetelor de cafea.

Timeline Nestlé Romania

  • 1995 - Nestlé isi incepe activitatea in Romania cu doar sase angajati. In prima etapa, principalul rol era importul de cereale, cafea,hrana pentru bebelusi, supa MAGGI si condimente. 
  • 2000 - Joe devine parte a portofoliului, devenind una dintre cele mai apreciate marci al brandului. 
  • 2003: Apare ajutorul de nadejde al fiecarei gospodine: MAGGI Secretul Gustului, condiment universal care da un plus de savoare mancarurilor. 
  • 2004: NESCAFÉ 3in1 este lansat, iar noi ne putem aduna impreuna cu prietenii dragi la o cafea echilibrata cu lapte si zahar. 
  • 2005 - Campania MAGGI "Urmeaza-ti inima si castiga" - aproape 500 de romani si-au urmat inima si au castigat. 
  • 2006 - Grupul Nestlé achizitioneaza la nivel regional compania greceasca Delta Ice Cream, transformata apoi in Nestlé Ice Cream Romania
  • 2008 - Cafeaua cu gust bogat si aroma rafinata, NESCAFÉ Espresso, apare si in Romania in ambalajele de 100g. 
  • 2010 - NESCAFÉ lanseaza Dolce Gusto, iar la un an mai tariziu se lanseaza si webshopul de unde poti comanda direct aparatul care te ajuta sa aduci cafeaua la rand de arta. 
  • 2010 - Nestlé Romania se implica in viata comunitatii fiind membru fondator al miscarii nationale "Si eu traiesc sanatos!" (SETS). 
  • 2011 - MAGGI devine lider pe piata Dry Culinary Market
  • 2015 - Pentru pasionatii de cafea exigenti este deschis Nespresso Boutique in Bucuresti, concept store oficial al brand-ului in Romania. 
  • 2015 - Nestlé aduce vesti bune cu gust de ciocolata in Romania: Nestlé Dessert Noir
  • 2015 - Sarbatorim 20 de ani de prezenta in Romania. 
  • 2015 - Este lansat JOE BIG cu alune compus din napolitana crocanta si cu gust puternic de cacao. 
  • 2016 - Promisiuni

Mai multe detalii despre istoria evolutiei societatii gasesti aici.