Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Transmite-ne ingrijorarile tale

Principiile Nestlé in conduita de afaceri reflecta angajamentul nostru pentru o cultura puternica de conformitate ca baza non-negociabila a modelului nostrum de business. Mai presus de cuvinte, actionam intotdeauna principiile noastre si suntem pregatiti sa facem tot ceea ce este necesar astfel incat compania noastra sa fie condusa in acord cu acestea. Cu ajutorul tau putem sa sustinem aceasta misiune.

Sistemul de raportare “Transmite-ne ingrijorarile tale”, iti asigura tie si tuturor partilor externe interesate un canal dedicat de comunicare pentru a raporta potentiale situatii de non-conformitate cu Principiilor Nestlé in conduita de afaceri.
 

IMPORTANT:

Ingrijorarile legate de produsele sau serviciile noastre trebuie raportate separat, respectiv prin formularul nostru de contact sau sunandu-ne la numarul de telefon 0800.863.7853 (linie telefonica gratuita 24h/7).

Cum raportezi o posibila situatie de non-conformitate?

Serviciul de raportare este valabil in orice moment al zilei (24/7, 365 zile pe an).

  1. Poti alege sa folosesti fie un formular online, fie apeland numarul de telefon gratuit unde poti lasa mesajul tau. Pentru ambele optiuni, sesizarea ta va fi tratata cu cea mai mare atentie.

         Prin formularul online de pe acest website
       
  2. In ambele cazuri de mai sus, vei primi un numar individual de sesizare. Te rugam sa-l notezi si sa il pastrezi pentru referinte ulterioare.
  3. Acest numar individual reprezinta cheia ta personala pentru sistemul de raportare “Transmite-ne ingrijorarile tale” si catre sesizarea pe care ai trimis-o. Iti permite sa urmaresti progresul incidentului raportat si iti poate oferi informatii suplimentare. Ti se va cere sa introduci acest numar de fiecare data cand vei accesa sistemul.
  4. Tratam cu seriozitate toate ingrijorarile si luam masurile corespunzatoare pentru fiecare raport. Te vom tine la curent cu progresele rezolvarii lor pe tot parcursul procesului.
  5. In orice moment te poti intoarce pe site si poti urmari progresele facute de noi in privinta raportului tau folosind numarul individual de sesizare.
  6. La Nestlé, vrem sa imbunatatim continuu sistemul de raportare “Transmite-ne ingrijorarile tale” si ne rezervam dreptul sa facem modificari in viitor.

Ce se întâmplă după ce trimit sesizarea mea?

1. Confirmare
Vom confirma primirea sesizării în 5 zile lucrătoare. Poate dura mai mult dacă sesizarea a fost realizată în timpul unei sărbători naționale. Dacă sesizarea inițială nu include suficiente dovezi, vom lua legătura cu tine pentru a aduce mai multe dovezi. Vei primi un cod unic de înregistrare după ce ai trimis sesizarea. Acest număr de va ajuta să urmărești progresul sesizării realizate după ce te înregistrezi în sistemul nostru. Te rugăm să urmărești rezultatul sesizării realizate.
 
2. Sortare
Fiecare sesizare pe care o primim este analizată cu atenție. Vom deschide un caz dacă sesizarea ta este credibilă și include suficiente dovezi. Apoi vom trimite cazul către Responsabilul de Conformitate al Pieței în cele mai multe dintre situații. Investigația va fi realizată de către Responsabilul de Conformitate al Pieței din regiunea / țara unde incidentul a avut loc.
 
3. Escaladare
Sesizările care conțin acuzații grave vor fi trimise către Responsabilul Principal de Legislație și Conformitate și, atunci când este relevant, către Consiliul Global de Gestionare a Afacerilor Generale. Grupul Principal al Responsabililor pentru Conformitate va fi de asemenea informat atunci când sesizarea include acuzații precum:
(i) ticăloșie, activitate criminală, legea concurenței sau probleme ce includ cercetarea venitului, corupție, mită sau fraudă;
(ii) proastă administrare a membrilor Nestlé din conducere;
(iii) probleme care pot avea un impact negativ asupra reputației sau imaginii companiei Nestlé;
(iv) violarea de către Nestlé a propriului angajament Crearea de Valori Comune, cum ar fi: respectarea și promovarea Drepturilor Umane și aderența la procedurile industriei de nivel înalt cu privire la promovarea responsabilă a produselor ce înlocuiesc laptele matern.

 

4. Investigarea discretă
Investigația va avea loc în mod discret dar ferm – vom implica doar persoanele ce necesită a fi implicate. Există posibilitatea ca responsabilii de aspectul legislativ să demareze interviuri în particular cu angajații, contractorii sau cu oricine altcineva relevant în interiorul investigației.
 
5. Decizie și răspuns
În urma analizei tuturor probelor câștigate în urma investigației, vom decide dacă a avut sau nu loc o încălcare de angajament și vom lua atitudine conform situației. Vei fi notificat în timp util.
 
 
Notă importantă
  • Angajament anti-represalii: Nestlé interzice orice tip de represalii aduse împotriva angajatului care, fiind bine-intenționat, aduce la cunoștință o problemă. Oricine încearcă să pornească represalii împotriva unui angajat pentru raportarea bine-intenționată, poate întâmpina acțiuni disciplinare, existând inclusiv posibilitatea concedierii. De asemenea, Nestlé protejează drepturile persoanei acuzate.
  • Astfel încât compania noastră să poată demara investigații eficiente și pertinente, vă rugăm să includeți o descriere detaliată a incidentului (cine, ce, când, cum) și probe care să susțină argumentele (ex: copii de documente, capture de ecran sau numele martorilor) ce vor corobora raportul înaintat. Afirmațiile făcute la modul general nu pot fi luate în calcul în cadrul investigației.