Sort by
Sort by

Mai puțini copii? Să îi creștem sănătoși și puternici! Cu ce-i hrănim?

Nestle Nan SupremePro 3
Înapoi la comunicatele de presă

București, 25 martie 2024. Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din
lume, susține alăptarea naturală exclusivă în primele șase luni de viață ale copilului și
continuarea acesteia cât mai mult timp posibil. Nestlé este alături de mamele din România cu
copii cu vârsta de peste 1 an, oferind o nouă generație de lapte pentru aceștia, o inovație
revoluționară – NAN 3 SUPREMEpro® – 6 HMO, acum cu 6 oligozaharide identice structural cu
cele din laptele matern.

Institutul Național de Statistică a anunțat că, în primul semestru din 2023, s-au născut în România
puțin peste 73.000 de copii, cel mai mic număr de copii nou-născuți din istoria de 145 de ani a
măsurătorilor statistice din țara noastră. Puținii copii născuți în țara noastră au nevoie de o alimentație
care să le asigure nutrienții necesari unei dezvoltări armonioase.

Nestlé lansează în România NAN® 3 SUPREMEpro®, cea mai avansată formulă de lapte Nestlé
pentru copiii de vârstă mică, acum cu un nou complex 6 HMO - oligozaharide identice structural cu
cele din laptele matern și culturi active B.infantis și B.lactis.

NAN® 3 SUPREMEpro® beneficiază de inovația de ultimă oră bazată pe expertiza de peste 155 de
ani de cercetare științifică în nutriția sugarilor și a copiilor de vârstă mică, oferind o combinație unică,
patentată, de 6 HMO - oligozaharide identice structural cu cele din laptele matern și culturi active
B.infantis și B.lactis.

Prin această lansare, compania Nestlé marchează din nou preocuparea sa continuă în domeniul
HMO – oligozaharide identice structural cu cele din laptele matern – și astfel, după numeroase
cercetări științifice, aduce pe piața din România cele mai avansate rețete de formule de lapte din
portofoliul Nestlé.

Calitatea produselor Nestlé este susținută de cei peste 155 de ani de cercetare în domeniul nutriției
sugarilor și copiilor de vârstă mică.

Nestlé promovează progresul științific prin centrul său de cercetare, Nestlé Research & Development,
cea mai mare organizație de profil din industria alimentară, unde au loc cercetări avansate realizate
de Nestlé și de experți de renume mondial, susținând comunitatea științifică globală și oferind suport
profesioniștilor din domeniul sănătății, în practica lor clinică.

Astăzi, HMO - oligozaharide identice structural cu cele din laptele matern, se pot regăsi în NAN® 3
SUPREMEpro® cu 6 HMO, precum și în NAN® 3 OPTIpro® cu 5 HMO.

„Formula avansată a NAN® 3 SUPREMEpro® este creată prin combinarea complexului nostru
patentat 6 HMO, oligozaharide identice structural cu cele din laptele matern, cu un amestec unic de
proteine parțial hidrolizate de înaltă calitate și culturi active, dovedit științific că susțin creșterea
sănătoasă a copiilor de vârstă mică, pentru dezvoltarea lor uimitoare”, a explicat Mihaela Bușu,
Business Executive Officer, Nestlé Nutrition South East Europe.

Despre oligozaharidele din laptele matern

Oligozaharidele din laptele matern sunt componente esențiale pentru sănătatea sugarilor și a copiilor
de vârstă mică, iar noile cercetări indică faptul că acestea joacă un rol important în dezvoltarea
sistemului digestiv, prin favorizarea creșterii bacteriilor benefice din intestin1 2 și beneficiile aduse
metabolismului celor mici3. Au fost identificate peste 200 de oligozaharide distincte din laptele matern,
cu o matrice diversă prezentă la mamele care alăptează. Oligozaharidele din laptele matern
contribuie la îmbunătățirea funcțiilor cognitive la nivelul flexibilității cognitive, memoriei și limbajului,
procese fundamentale pentru dezvoltarea creierului 4 5 6 7 8.

Totodată, oligozaharidele din laptele matern ajută sistemul osos prin reducerea porozității corticale
osoase cu până la 50% și creșterea mineralizării cu 8,4% , iar sistemul imunitar beneficiază de riscul
scăzut de infecții, prin reducerea încărcăturii de agenți patogeni 9.

Istoria cercetării și inovației Nestlé

Nestlé are o istorie amplă în materie de inovații, în ceea ce privește dezvoltarea de soluții nutriționale
pentru sugari și copii de vârstă mică. Din 2017, Nestlé a făcut progrese semnificative în încorporarea
oligozaharidelor identice structural cu cele din laptele matern în formulele pentru copii de vârstă mică,
rezultat al cercetărilor continue cu privire la laptele matern și importanța acestuia pe termen lung, în
parteneriat cu instituții cheie renumite la nivel internațional. Primul studiu clinic publicat10 efectuat pe
formula ce conține un complex de 5 oligozaharide identice structural cu cele din laptele matern a
demonstrat că aceasta este sigură și susține o creștere adecvată vârstei, similară cu cea a copiilor
alăptați.

Portofoliul Nestlé pentru nutriția copiilor este alcătuit din peste 65 de produse dedicate unui segment
de piață ce cuprinde peste jumătate de milion de mici consumatori.

Nestlé consideră că alăptarea reprezintă startul ideal în ceea ce privește nutriția bebelușilor și sprijină
în totalitate recomandarea Organizației Mondiale a Sănătății cu privire la alăptarea exclusivă în
primele șase luni de viață si continuarea acesteia pentru cât mai mult timp posibil.

1 Rochat F, et al. Abstract 1431 accepted at  WCPGHAN Congress 2020
 2 Van den Abbeele P, et al. Nutrients 2021; 13:726    
 3 Oliveros E, et al. J Nutr Food Sci 2021; 4:100024
 4 Cho S, et al. Abstract accepted at WCPGHAN Congress 2020
 5 Hauser J, et al. Abstracts 1279 and 1287 accepted at WCPGHAN Congress 2020
 6 Berger B, et al. nBio 2020; 11(2):e03196-19 
 7 Oliveros E, et al. J Nutr Biochem 2016; 31:20 - 27
 8 Bonnet N, et al. Abstract accepted at ASBMR Congress 2020 
 9 Rochat F, et al. Abstract 1431 accepted at  WCPGHAN  Congress 2020
10 Bosheva, M. et al. Frontiers in nutrition, 9, 920362.

Despre Nestlé

Grupul Nestlé este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso,
Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestlé s-a implicat și în inițiative
ecologice și de responsabilitate socială. În ultimii 3 ani compania a plantat 90.000 de copaci, care vor contribui la atingerea
obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050.