17 septembrie 2020 – începând de astăzi, Nespresso își ia angajamentul ca până în 2022 orice ceașcă de cafea Nespresso, atât din gama pentru acasă cât și din gama profesională, să aibă o amprentă de carbon neutră. Acest nou obiectiv ambițios vine să completeze acțiunile pe care Nespresso le-a întreprins în ultimii 10 ani pentru a-şi reduce emisiile de carbon şi a le compensa pe cele rămase prin reîmpăduriri.
“Schimbările climatice sunt parte din realitatea pe care o trăim, iar viitorul depinde de accelerarea și lărgirea obiectivelor de sustenabilitate. Astfel, ne luăm angajamentul de a ne intensifica eforturile în așa fel încât să reușim ca nu mai târziu de 2022 să le oferim consumatorilor posibilitatea de a savura o cafea excepțională, cu o amprentă de carbon neutră. O cafea realizată folosind cele mai bune și mai rare boabe de cafea, obținute în mod sustenabil. Cred sincer că, atât afacerea noastră cât și industria cafelei, pot fi forțe ale binelui în ceea ce privește acest subiect urgent şi important.” a spus Guillaume Le Cunff, CEO Nespresso.
Compania și-a atins obiectivul de a neutraliza amprenta de carbon generată de procesele operaționale (categoriile 1 şi 2) încă din 2017, iar acum își îndreaptă eforturile către neutralizarea emisiilor de carbon care apar ca urmare a operațiunilor logistice și în ciclul de viață al produselor (categoria 3).
Pentru a neutraliza integral emisiile de carbon, Nespresso va accelera următoarele inițiative: va reduce şi mai mult emisiile de carbon, va reîmpăduri zone extinse în cadrul plantaţiilor de cafea și în împrejurimile acestora și va finanța și susține deopotrivă proiecte de înaltă calitate în ceea ce priveşte compensarea emisiilor de carbon.
1. Reducerea emisiilor de carbon: Un element esențial în viziunea Nespresso este eliminarea emisiilor de carbon din întreg lanțul operaţional. Acțiunile imediate în acest sens includ:
- Folosirea energiei sustenabile în cadrul tuturor operaţiunilor, cu ambiţia de a utiliza energie regenerabilă în proporţie de 100% în toate magazinele Nespresso şi creșterea proporției în care este folosit biogazul în procesele de producție
- Îmbunătățirea circularității produselor Nespresso și a ambalajelor acestora: folosirea plasticului reciclat în fabricarea espressoarelor Nespresso și a aluminiului reciclat, sau a aluminiului virgin obținut prin procese cu emisii de carbon reduse, în producerea capsulelor de cafea.
2. Plantarea copacilor în cadrul plantaţiilor de cafea și în împrejurimile acestora: Copacii oferă cea mai eficientă metodă de absorbție a carbonului din atmosferă și totodată o modalitate de a investi în protejarea mediului înconjurător și de a construi un sistem regenerabil de agricultură. Plantarea copacilor poate oferi umbra necesară pentru a îmbunătăți calitatea și cantitatea recoltelor de cafea. Rădăcinile copacilor protejează solul de eroziuni și alunecări de teren și ajută la regenerarea acestuia. Cu ajutorul partenerilor de la PUR Projet, Nespresso va tripla numărul copacilor plantați în țările producătoare de cafea cum sunt Columbia, Guatemala, Etiopia și Costa Rica.
3. Accelerarea acțiunilor care au un impact pozitiv imediat (iniţiative de compensare exterioare): Nespresso va investi în proiecte menite să susțină conservarea și restaurarea pădurilor precum și proiecte prin care comunitățile de fermieri vor implementa soluţii energetice sustenabile și regenerabile.
Acest angajament de a neutraliza integral amprenta de carbon face parte dintr-o ambiţie mai mare pentru sustenabilitate ce va fi comunicată în viitorul apropiat: aceea de a proteja cafeaua de cea mai înaltă calitate, de a construi un sistem rezistent și sustenabil pentru agricultura cafelei și de a le oferi fermierilor premisele unui mod de viață sustenabil, ca parte dintr-un model de afaceri circular.
Planul acțiunilor pentru neutralizarea emisiilor de carbon până în 2022 este susţinut de membrii Comisiei pentru Sustenabilitate din cadrul Nespresso:
GEORGE CLOONEY, BRAND AMBASSADOR NESPRESSO
“Schimbările climatice se întâmplă acum, ceea ce înseamnă că toți trebuie să ne asumăm responsabilitatea și să acționăm în consecință cât mai repede.” a spus George Clooney, actor, Brand Ambassador Global pentru Nespresso și membru al Comisiei pentru Sustenabilitate Nespresso. “Nespresso înțelege această urgență și pune mediul înconjurător și oamenii deopotrivă în centrul tuturor alegerilor pe care le face. Aceste ambiții şi această viziune vin să completeze angajamentul companiei pentru sustenabilitate, angajament în care am avut privilegiul să mă implic în ultimii șapte ani. Am văzut cât de departe am ajuns în tot acest timp și sunt nerăbdător să văd binele pe care Nespresso îl poate face în următorii 10 ani.”
TRISTAN LECOMTE, CO-FONDATOR, PUR PROJET
“Toate afacerile simt din ce în ce mai mult presiunea de a-și reduce amprenta de carbon. Nespresso cu siguranță și-a demonstrat voința de nestrămutat în ceea ce privește reducerea emisiilor sale de carbon prin implementarea unui program ambițios, menit să ducă la îndeplinire acest scop. În timp ce încă mai căutăm inovații tehnice care să reducă emisiile de carbon, este imperativ ca toate companiile să investească de asemenea în soluții pentru captarea emisiilor de carbon, pentru a echilibra balanţa cât mai repede cu putinţă.” a declarat Tristan Lecomte, fondator Pur Projet și membru al Comisiei pentru Sustenabilitate din cadrul Nespresso. “Suntem mândri să fim alături de Nespresso în acest demers încă din 2014. De atunci am ajutat la plantarea a milioane de copaci în întreaga lume, în regiunile de cultivare a cafelei, în țări precum Columbia, Guatemala și Etiopia, ajutând la captarea emisiilor de dioxid de carbon din aer. Vom continua să lucrăm împreună pentru a tripla capacitatea acestui program de compensare a emisiilor de carbon, contribuind astfel la regenerarea ecosistemului de care depindem cu toții.”
Despre Nestlé Nespresso
Nestlé Nespresso SA este pionierul și punctul de referinţă pentru cafeaua de cea mai înaltă calitate ambalată în porţii individuale. Compania colaborează cu peste 110.000 de fermieri, în 14 țări, prin Programul AAA Sustainable Quality™ pentru a implementa practici sustenabile în cadrul plantaţiilor de cafea şi comunităţilor de fermieri. Lansat în 2003, în colaborare cu Rainforest Alliance, programul ajută la îmbunătățirea randamentului și a calității recoltelor, asigurând aprovizionarea sustenabilă cu cafea de cea mai înaltă calitate și contribuind la bunăstarea fermierilor și a comunităților locale.
Cu sediul central în Lausanne, Elveția, Nespresso își desfășoară activitatea în 84 de țări și are 14.250 de angajați. În 2019, rețeaua globală de retail propriu număra 810 magazine. În prezent există peste 100.000 de puncte de colectare a capsulelor de cafea utilizate, astfel încât peste 90% dintre consumatorii Nespresso le pot recicla cu uşurinţă.