Sort by

Nestlé lansează inițiativa pentru tineri Young Culinary Talents

Young Culinary Talents
Înapoi la comunicatele de presă

În premieră în România, Nestlé, prin divizia Nestlé Professional, a lansat proiectul globală pentru tineri Young Culinary Talents (YOCUTA). YOCUTA face parte din inițiativa globală Nestlé Needs YOUth, care își propune să ajute 10 milioane de tineri din întreaga lume să acceseze oportunități economice. Programul este conceput pentru dezvoltarea tinerelor talente în domeniul culinare, pentru consolidarea abilităților lor teoretice și practice și pregătirea lor pentru cariera lor profesională, ajutând în același timp industria foodservice să umple deficitul de lucrători calificați din întreaga lume. Acest lucru este posibil prin parteneriate cu școli culinare, asociații de servicii alimentare și parteneri din industrie, totul fiind gratuit pentru participanți. YOCUTA a fost lansat în 2015 în America Latină, iar programul a ajutat deja peste 2.000 de studenți din zona culinară. Odată cu extinderea acestui program la nivel global, Nestlé își propune să sporească sprijinul pentru mii de oameni din țările în care operează. 

La prima ediție a proiectului YOCUTA, cinci tineri entuziaști cu abilități gastronomice au participat la un training de barista. Participanții au trecut printr-un amplu training cu Marius Rusu, Coffee Expert Nestlé Professional, și au beneficiat de sfaturi de carieră de la Adriana Boldea, Talent Acquisition Nestlé. 

"Din 2013, prin inițiativa Nestlé Needs YOUth, am creat oportunități de angajare pentru sute de mii de tineri. La Nestlé, ne dorim ca tinerii să devină inovatori creativi, agripreneuri de succes și antreprenori. Programul YOCUTA poate ajuta tinerii să-și dezvolte o carieră de succes în industria serviciilor alimentare și oportunitatea de a-și începe propria afacere. Aici, în România, am văzut în ultimii ani un interes tot mai mare pentru serviciile alimentare și intenționăm să extindem proiectul făcând din acesta o tradiție anuală pentru persoanele cu talente culinare", spune Ovidiu Tunaru, Business Executive Officer Nestlé Professional.

Participanții au plecat de la training cu noi informații despre cafea și au avut șansa de a pune în practică cunoștințele pe care le-au dobândit. Ei au primit o diplomă și o experiență esențială, ceea ce le oferă posibilitatea de a începe sau de a construi o carieră de succes în industria alimentară. 
Mai mulți factori indică o cerere în creștere pentru profesioniștii culinari din industria serviciilor alimentare în întreaga lume. Locurile de muncă vacante și cifra de afaceri rămân ridicate, iar numărul de lucrători calificați disponibili în prezent este inadecvat pentru a satisface nevoile. Oferind o combinație de predare în clasă, instruire practică și educație continuă, YOCUTA poate ajuta la furnizarea unei surse proaspete de talent și poate face o diferență reală pentru operațiunile de foodservice.

"Suntem foarte bucuroși că am reușit să demarăm această inițiativă în România, în ciuda contextului dificil prin care trecem cu toții. Tinerii au fost cu adevărat interesați și hotărâți să învețe lucruri noi despre cafea și să-și dezvolte abilitățile practice. Așteptăm cu nerăbdare să continuăm acest proiect în 2022", spune Marius Rusu, Coffee Expert Nestlé Professional.

YOCUTA este disponibil oricărui tânăr cu vârste cuprinse între 16 și 30 de ani care are vârsta legală pentru a lucra în țara de reședință. Participanții pot provin dintr-o mare varietate de medii și demografie, au nevoie de sprijin în ceea ce privește capacitatea de inserție profesională, iar experiența culinară anterioară nu este necesară.


Ca parte a inițiativei Nestlé Needs YOUth, Nestlé a reușit să implice peste 18.000 de tineri la nivel național în România, în ultimii ani. 

Despre Nestlé
Inițiativele globale Nestlé:

În 2017, Nestlé a luat o serie de măsuri pentru accelerarea progresului în vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a acțiunilor de îmbunătățire a calității vieții și contribuției la un viitor mai bun. Printre acestea se numără consolidarea programului “Nestlé for Healthier Kids”, extinderea inițiativei “Nestlé needs YOUth” și dezvoltarea activităților de management sustenabil al performanței de mediu.

Nestlé for Healthier Kids     
Programul „Nestlé for Healthier Kids” a fost creat pentru a uni toate eforturile Nestlé care susțin părinții și tutorii să crească copii mai sănătoși, de la activități de cercetare și formulare a produselor până la servicii de educație și nutriție inovatoare pentru un stil de viață sănătos. în România, aceste eforturi se regăsesc sub umbrela programului „Și eu trăiesc sănătos - SETS”, inițiat de Fundația Prais.

Nestlé needs YOUth 
Ambiția Nestlé în ceea ce privește inițiativa globală de tineret „Nestlé needs YOUth” este să ajute 10 milioane de tineri din întreaga lume să aibă acces la oportunități de carieră până în anul 2030. Această inițiativă globală combină și coordonează toate activitățile care susțin tinerii din întreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.

Nestlé for a Waste Free World
Nestlé dorește ca produsele sale să nu fie doar mai gustoase și mai sănătoase, ci și mai bune pentru mediu. Ambiția Nestlé pentru anul 2030 este impact zero asupra mediului, apa fiind una dintre ariile prioritare.

Nestlé își menține poziția de lider global în industria de alimente și băuturi prin portofoliul de produse sănătoase accesibile consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI) evaluează cei mai mari 25 de producători de alimente din lume, concentrându-se pe politicile, practicile și performanțele lor legate de nutriție. Poziția de top conferită Nestlé este recunoașterea angajamentului său permanent față de nutriție și sănătate, precum și angajamentul său de a ajuta la abordarea provocărilor globale ale obezității și subnutriției.