Sort by

Rezultate financiare pentru prima jumatate a anului

Înapoi la comunicatele de presă
Bucuresti

Prima jumatate a anului 2012: echilibru, perspectiva pentru intregul an confirmata

  • Vanzari 44.1 miliarde CHF, crestere organica 6.6%, crestere interna reala 2.9%
  • Profit operational 6.6 miliarde CHF (+6.3%), marja de profit 15% (-10 puncte)
  • 12.9% crestere organica in pietele emergente si 2.6% in pietele din tarile dezvoltate economic
  • Profitul pe actiuni 1.63 CHF , 12.4% in valute constante
  • Incasarile operative la nivel de grup 5.1 miliarde CHF, in creştere de la 2.1 miliarde CHF ȋn prima jumatate a anului 2011
  • Strategia pentru intregul an este reconfirmata: cresterea organica de la 5% la 6%, cresterea marjei de profit si a profitului pe actiuni in valute constante

Paul Bulcke, Nestlé CEO

: Performantele din prima jumatate a anului 2012 denota faptul avem o directie strategica ancorata in realitatea momentului si demonstreaza capacitatea noastra de a actiona rapid si disciplinat, luand deciziile potrivite la timpul potrivit. Continuam sa aducem inovatia la nivel global, atat pentru produsele de mare notorietate cat si pentru ofertele super premium. Cautam continuu noi oportunitati pentru a ajunge la consumatorii din pietele in curs de dezvoltare, si folosim mijloace moderne de comunicare pentru a creste angajamentul nostru fata de  consumatori si a spori castigurile provenite din investitiile facute in imaginea companiei. Aceasta abordare a adus o crestere a profitului atat in pietele aflate in curs de dezvoltare cat si in cele dezvoltate. Cresterea inregistrata in prima jumatate a anului si marja de profit obtinuta,  cumulate cu preocuparea noastra pentru eficienta capitalului, ne permit sa reconfirmam strategia pe intregul an.

Vevey, 9 August 2012

  • In prima jumatate a anului 2012, cresterea organica a Grupului Nestle a fost de 6.6%, compusa din cresterea reala interna de 2.9% si strategia de pret cu 3.7%. Impactul schimbului valutar a scazut la -1,8%. Achizitiile, separat de divestiții, au contribuit cu 2.7%. 
  • Vanzarile la nivelul  intregului Grup au crescut cu 7.5% la 44.1 miliarde CHF
  • Cum am preconizat, presiunea costului de productie a rezultat intr-o crestere a costului bunurilor vandute cu 50 puncte. Acest lucru a fost compensat de economiile rezultate din programul Nestlé Continuous Excellence, care se implementeaza in toate structurile si acivitatile noastre, dar si promptitudinii strategiei de preturi.
  • Costurile de distributie au scazut cu 30 puncte, datorita unur eforturi cumulate si cresterea eficientei.
  • Costurile de Marketing si administratie au scazut cu 20 puncte. Cheltuielile de marketing cu consumatorul direct au crescut si sunt din ce in ce mai eficiente, rezultand in cresterea randamentul investitiilor in marcile Nestle si asigurand sprijin pentru lansarea globala de activitati.
  • Continuam sa investim in R&D (vanzarile fiind constante la 1.6%), bazandu-ne pe inovari
           

  • Europa

Vanzari de 7.4 miliarde CHF, crestere organica 2.4%, crestere interna reala 0.1%; marja de profit 15.4%, - 100 puncte.     
In Europa Centrala si de Est, pietele din Ucraina, Adriatice si Romania au continuat sa aiba rezultate foarte bune. In Rusia, unde conditiile comerciale au fost destul de grele pentru o perioada, am inregistrat cresteri.


  • Perspectiva

Ne asteptam ca mediul comercial dur, in special in pietele dezvoltate economic, sa continue inclusiv in a doua jumatate a anului. Cu toate acestea, 2012 a inceput conform asteptarilor. Actiunile si initiativele aflate in curs de desfasurare, combinate cu o preconizare a scaderii presiunii la costurile de productie in a doua jumatate a anului, ne permit sa confirmam pozitia Nestle pentru intregul an: o crestere organica intre 5 si 6%, o imbunatatire a marjei de profit si castiguri pe actiuni in valute constante.

Comunicatul complet poate fi citit aici