Sort by

Nestlé raportează vânzările pe trei luni ale anului 2024

Înapoi la comunicatele de presă

București, 25 aprilie 2024. Grupul Nestlé raportează vânzările pe primele trei luni ale anului 2024 și anunță o creștere organică de 1,4%, cu pricing de 3,4% și creștere internă reală (RIG) de -2,0%. Vânzările totale raportate au fost de 22,1 miliarde CHF, o scădere de 5,9% (la 3 luni în 2023: 23,5 miliarde CHF). În general, creșterea organică a vânzărilor Grupului a fost determinată de Zona Europa și de piețele emergente, cu un impact negativ din America de Nord. Se confirmă prognoza pentru întregul an 2024: o creștere organică a vânzărilor de aproximativ 4%.

Mark Schneider, Nestlé CEO, a comentat: "Ne-am așteptat la un început lent și preconizăm o revenire puternică a creșterii interne reale în al doilea trimestru, cu livrări fiabile pentru restul anului. O gamă largă de inițiative de creștere în cadrul Grupului încep acum să dea rezultate. În America de Nord, continuăm să inovăm și am crescut nivelul activităților comerciale, în special în domeniul alimentelor congelate, care au pierdut teren în primul trimestru. Planul de integrare pentru divizia de vitamine și suplimente minerale a Nestlé Health Science este pe drumul cel bun, cu un punct de cotitură asteptat in al doilea trimestru și o creștere puternică preconizată ulterior. Principalele priorități ale Nestlé rămân să execute cu excelența, să valorifice expertiza științifică și nutrițională și să stimuleze creșterea brandurilor de miliarde. Reiterăm obiectivele noastre pentru 2024 și privim înainte cu încredere".

Rezultatele pentru Zona Europa

  • 4,4% creștere organică: -0.2% creștere internă reală; 4.6% pricing.
Zona EuropaVânzări T1-2024Vânzări T1 - 2023RIGPricingCreștere organică
CHF 4.6 miliardeCHF 4.9 miliarde- 0.2%4.6%4.4%

 

Creșterea organică a fost de 4,4%, cu pricing de 4,6% și creștere internă reală de -0,2%. Schimbul valutar a avut un impact negativ asupra vânzărilor cu 5,8%. Cesionările nete au redus vânzările cu 3,6%. Vânzările raportate în Zona Europa au scăzut cu 5,0%, la 4,6 miliarde CHF. Creșterea a fost generalizată în toate zonele geografice și categoriile. Zona a înregistrat creșteri ale cotei de piață în hrana pentru animale de companie și nutriția pentru sugari. Pe categorii de produse, principalul factor care a contribuit la creștere a fost PURINA PetCare, condus de mărcile premium Purina One, Felix și Gourmet. Vânzările de cafea au crescut cu o rată medie de o singură cifră, cu contribuții puternice din partea produselor NESCAFÉ și Starbucks. Dulciurile au înregistrat o creștere medie de o singură cifră, cu o cerere puternică pentru KITKAT și produse sezoniere. În ianuarie, Zona a lansat KITKAT Breaks for Good, primul baton de ciocolată făcut cu cacao provenită de la familii de fermieri susținute de programul Nestlé Income Accelerator. Categoria de produse culinare a crescut cu o rată scăzută de o singură cifră, conduse de Maggi, care și-a extins distribuția pentru portofoliul său de tăiței. Categoria de nutriție pentru sugari și copii de vârstă mică a înregistrat o creștere scăzută de o singură cifră.

Rezultatele financiare ale Nestlé România pentru trimestrul 1 al anului 2024

Am avut un început de an cu o creștere organică de 2,1% în primul trimestru, cu contribuții importante de la șapte dintre cele zece categorii din portofoliul nostru. Suntem încrezători în faptul că produsele noastre de calitate și noile lansări vor convinge consumatorii să continue să ne aleagă. De 28 de ani contribuim la economia locală și la dezvoltarea comunității prin proiectele educaționale și de sustenabilitate pe care le derulăm. Direcțiile noastre strategice de anul acesta vor fi consolidarea brandurilor, menținerea în topul preferințelor consumatorilor, sprijinul acordat familiilor, tinerilor și mediului prin proiectele in derulare, dar și prin sprijinul nostru pentru reducerea risipei alimentare”, declară Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.

Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România

Business-ul ca forță a binelui: Abordarea integrată a Nespresso în ceea ce privește durabilitatea

Nespresso optează pentru o cafea cu adevărat excepțională, preparată pornind de la o materie primă fără egal. Încă de la început, compania a înțeles că un gust deosebit trebuie să meargă mână în mână cu un angajament real față de sustenabilitate: de la cultivarea cafelei și până la furnizarea unei cafele deosebite. Nespresso folosește cantitatea potrivită de cafea, apă și energie pentru fiecare ceașcă, contribuind în același timp la îmbunătățirea mijloacelor de trai ale cultivatorilor de cafea și la protejarea mediului înconjurător. Astăzi, Nespresso este recunoscută ca fiind una dintre cele mai bune 100 de mărci din lume de către Interbrand, o companie globală de consultanță în domeniul mărcilor. Afacerea integrează inițiativele sale de producție și consum sustenabile în comunicarea și implicarea sa cu consumatorii. După ce a obținut certificarea B Corp în 2022, Nespresso face parte dintr-o comunitate globală de companii care respectă standarde înalte de performanță socială și de mediu, responsabilitate și transparență.

Sustenabilitatea afacerii se concentrează pe două aspecte-cheie: lanțul de aprovizionare și sfârșitul ciclului de viață pentru materialele utilizate.

Programul Nespresso AAA Sustainable Quality sprijină cultivatorii de cafea în implementarea celor mai bune practici agricole, îmbunătățirea productivității acestora și producția de cafea de calitate superioară. Creat împreună cu Rainforest Alliance, programul a sărbătorit anul trecut cea de-a 20-a aniversare și ajută fermierii să facă tranziția către o agricultură regenerativă.

Având în vedere că peste 95% din cafeaua sa verde are un preț mai mare decât prețul minim Fairtrade International, Nespresso contribuie la asigurarea unui venit stabil pentru cultivatorii de cafea AAA. De asemenea, se dezvoltă un program de asigurare a culturilor pentru a le oferi fermierilor o plasă de siguranță atunci când sunt afectați de evenimente meteorologice. În plus, colaborează cu parteneri pentru a relansa producția de cafea în țări care au suferit în urma unor dezastre naturale sau a unor conflicte, inclusiv în Cuba, Republica Democratică Congo, Puerto Rico și Uganda.

Nespresso a făcut, de asemenea, pași mari în reducerea deșeurilor. Folosește cel puțin 80% conținut de aluminiu reciclat în capsulele sale Original și Vertuo și își extinde programul de aparate recondiționate RELOVE în mai multe țări. Din 2014, Nespresso a investit semnificativ în programele sale de reciclare la nivel global pentru a face reciclarea mai ușoară și mai convenabilă. În prezent, peste 90% din capsulele din aluminiu Nespresso sunt achiziționate de consumatori care au acces la o opțiune de reciclare convenabilă. Afacerea a colaborat cu diverși parteneri pentru a prezenta creații care utilizează capsule de cafea reciclate, de exemplu, ceasuri Hublot, pixuri Caran d'Ache sau biciclete electronice de la start-up-ul Miloo. Cel mai recent, Nespresso a introdus o nouă gamă de capsule de cafea compostabile la domiciliu pe bază de hârtie. Cafeaua poate avea un impact pozitiv asupra oamenilor și a planetei și, de aceea, Nespresso va continua să fie un pionier în transformarea practicilor durabile într-o experiență de cafea superioară pentru consumatori.

Mai multe detalii pot fi găsite pe www.nestle.com.

Despre Nestlé

Nestlé este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume. Este prezentă în 189 de țări din întreaga lume, iar cei peste 300.000 de angajați sunt dedicați scopului Nestlé de a îmbunătăți calitatea vieții și de a contribui la un viitor mai sănătos. Nestlé oferă un portofoliu larg de produse și servicii pentru oameni și animale de companie, pentru tot parcursul vieții. Cele peste 2000 de brand-uri ale Nestlé includ nume emblematice precum NESCAFÉ®, Nespresso®, Maggi® și Nesquik. Performanța companiei este susținută de strategia Nutrition, Health and Wellness. Sediul principal al Nestlé se află în Vevey, Elveția, unde compania a fost fondată în urmă cu mai bine de 150 de ani. Nestlé își menține poziția de lider global în industria de alimente și băuturi prin portofoliul de produse sănătoase accesibile consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI) evaluează cei mai mari 25 de producători de alimente din lume, concentrându-se pe politicile, practicile și performanțele lor legate de nutriție. Poziția de top conferită Nestlé este recunoașterea angajamentului său permanent față de nutriție și sănătate, precum și angajamentul său de a ajuta la abordarea provocărilor globale ale obezității și subnutriției.

Contact: Ana-Maria Godja, Corporate Affairs and Internal Communication Specialist Nestlé Romania, [email protected]