Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Consumul de fibre

consumul de fibre

 

Fibrele fac parte din categorie carbohidratilor. Sunt carbohidrati complecsi, care, la fel ca amidonul, sunt compuse din sute de molecule de glucoza. Spre deosebire de amidon, fibrele nu pot fi digerate de catre enzimele digestive pentru a furniza energie organismului.

 

Fibrele se gasesc in alimentele de origine vegetala: cereale integrale, fructe, legume, seminte.

Cu toate ca nu sunt nutrienti care furnizeaza energie, fibrele au roluri functionale importante, fiind esentiale in alimentatia  zilnica.

 

Pintre cele mai importante roluri ale fibrelor in organism:

  • Contribuie la buna functionare a tractului digestiv
  • Ajuta la mentinerea unui nivel constant de energie dupa mesele principale
  • Contribuie la mentinerea unor nivele normale ale colesterolului si glicemiei
  • Ofera o mai mare senzatie de satietate dupa mese
  • Contribuie la atingerea sau mentinerea unei greutati corporale ideale

 

25g de fibre pe zi reprezinta un aport adecvat care prezinta beneficii asupra sanatatii, in principiu asupra functionarii sistemului digestiv.

Consumul a 3 portii de cereale integrale (1 felie de paine sau ½ cana orez brun sau paste fierte sau 30g de cereale pentru micul-dejun), 3 portii de legume( 1 cana zarzavaturi crude sau ½ cana legume gatite sau 3/2 cana suc de legume) si 2 portii de fructe (1 fruct de marime medie sau ¾ cana suc de fructe sau ½ cana fructe de padure sau cirese) in fiecare zi, asigura necesarul de fibre al organismului.

Cerealele integrale si toate produsele derivate din acestea (paine, cereale pentru micul dejun, paste) sunt o sursa importanta de fibre in alimentatie.

Cerealele integrale, dupa cum le spune si numele, includ toate componentele bobului, si anume:

  • Straturile exterioare- bogate in fibre si minerale
  • Partea interioara- bogata in amidon
  • Germenele- bogat in vitamine (mai ales vitamina E) si minerale

 

Este important sa fie inclusa o sursa de fibre in alimentatia inca de la micul-dejun, cum ar fi cerealele integrale pentru micul-dejun. Astfel se mentine un nivel de energie constant pana la urmatoarea masa, organismul putand face astfel fata provocarilor diminetii.

O alimentatie variata si echilibrata, care sa contina cereale integrale, fructe si legume proaspete poate asigura necesarul zilnic de fibre, fara prea mult efort.

Afla mai multe detalii aici.