Prima jumatate a lui 2014: crestere organica de 4,7% intr-un mediu comercial volatil

To Press Releases listVevey,aug. 8, 2014

Prima jumatate a lui 2014: crestere organica de 4,7% intr-un mediu comercial volatil
Program de reachizitionare a actiunilor de 8 miliarde CHF

  • Vanzari de 43 de miliarde CHF, crestere organica de 4,7%, crestere interna reala de 2,9%
  • Francul elvetian influenteaza vanzarile cu -8,8%
  • Profitul operational comercial  15,0% (-10 puncte); +30 puncte in moneda constanta
  • Castigurile pe actiune au crescut cu 3,6% in moneda constanta
  • Anuntarea rascumpararii actiunilor de 8 miliarde CHF
  • Previziunea pentru 2014 confirmata: crestere organica cu aproximativ 5% si imbunatatiri in marje, castiguri pe actiune in moneda constanta si eficienta capitalului

Paul Bulcke, CEO-ul Nestlé: “Am inregistrat o crestere organica solida si ampla, generata de cresterea interna reala si de tarifarea intr-un mediu comercial inca volatil.  Am pastrat ritmul de crestere prin inovare, cresterea sprijinului oferit brandurilor noastre si concentrarea pe eficienta. Crearea Nestlé Skin Health cu firma Galderma a determinat extinderea strategiei de nutritie, sanatate si frumusete, intarind ambitia noastra strategica pe termen lung de a imbunatati viata oamenilor prin inovare stiintifica. Planuim sa reachizitionam actiuni in valoare de 8 miliarde CHF printr-un program ce va incepe in acest an si va continua in 2015, oferind actionarilor nostri castiguri competitive aditionale. Performanta in prima jumatate a anului ne permite sa confirmam perspectiva noastra pentru intregul an: crestere organica cu aproximativ 5% si imbunatatiri in marje, castiguri pe actiune in moneda constanta si eficienta capitalului.”

Rezultatele Grupului din prima jumatate a anului  2014
In prima jumatate a anului, Grupul a inregistrat o crestere organica de 4,7%, compusa din crestere interna reala de 2,9% si tarifare de 1,8%. Vanzarile totale au fost de 43 miliarde CHF. Puternicul franc elvetian a continuat sa aiba un impact negativ substantial (-8.8%) si, dupa cesionari, achizitii nete (-0,7%), vanzarile totale raportate au scazut cu 4,8%.

  • Profitul operational de tranzactionare a Grupului a fost de 6,4 miliarde CHF. Marja profitului operational de tranzactionare a fost de 15,0% (-10 puncte), +30 de puncte in moneda constanta.
  • Costul bunurilor vandute a crescut cu 20 de puncte, reflectand presiunile costului de intrare, mai ales pentru lactate.
  • Costurile totale de marketing si administrative au scazut cu 30 de puncte, reflectand eficienta. In acelasi timp, am continuat sa intarim sprijinul oferit brandurilor noastre, marind cheltuielile de marketing pentru consumatori in moneda constanta.
  • Profitul net a scazut pana la 4,6 miliarde CHF, castigurile pe actiune raportate au fost de 1,45 CHF, ambele afectate de puternicul franc elvetian. Castigurile pe actiune in moneda constanta au crescut cu  3,6%.
  • Fluxul de numerar din exploatare a fost de 4,3 miliarde CHF. Capitalul de lucru ramane o zona de interes si am continuat sa il micsoram ca un procent de vanzari. 

Analiza de business

  • Cresterea organica a Grupului Nestlé a fost una pe scara larga; 4,9% in America, 1,4% in Europa si 7,5% in Asia, Oceania si Africa. Global, afacerile au crescut cu 0,6% in pietele dezvoltate, iar in tarile in curs de dezvoltare cu 9,7%.
  • Cresterea interna reala a fost in America cu 2,4%, Europa cu 2,3%, iar in Asia, Oceania si Africa cu 4,2%.
  • Nou infiintata Nestlé Skin Health, bazata pe afacerea Galderma, intareste ambitia strategica pe termen lung de a fi compania ce domina piata nutritiei, sanatatii si frumusetii. Aceasta investitie completeaza celelalte platforme de dezvoltare cu valoare adaugata din portofoliul nostru ce include Nestlé Health Science, aparut pe piata acum 3 ani de zile cu scopul de a inova zona de nutritie personalizata. Pozitia pe piata a Nestlé Skin Health a fost intarita odata cu achizitionarea  drepturilor de comercializare a mai multor produse dermatologice cheie in SUA si Canada.

Zona America
Vanzari de 12.5 miliarde CHF, o crestere organica de 4,9%, o crestere interna reala de 1,7%, marja de profit operational de tranzactionare de 18,0%, +10 puncte.

  • Zona a livrat o crestere reala interna in America de Nord unde mediul de tranzactionare a ramas sub control. Cresterea de ordinul zecilor din America Latina a fost ajutata de pret reflectand presiunile inflationiste.                       
  • In America de Nord categoria de produse congelate si inghetata sunt in continuare o provocare.  Stouffers Multi-Serve Meals prezinta o crestere la produsele congelate si continuam sa inovam prin intermediul unor noi produse ca Lean Cuisine Stuffed Pretzels. Pentru pizza, noua linie Thin and Crispy a influentat cresterea economica pentru brandul California Pizza Kitchen. In categoria de inghetata, segmentul super-premium a livrat mult in prima jumatate, un rol fundamental in acest sens revenind brandului Gelato. Evolutia pozitiva a Coffee-mate’s a fost condusa de segmentul de lichide cu noi arome. Pentru zona de ingrijire a animalelor, expansiunea liniilor si lansarea de noi produse, inclusiv mancarea pentru caini Beyon, Lightweight 24/7 si litiera pentru pisici Glade, au influentat cresterea in vanzari.
  • Majoritatea  pietelor din America Latina au prezentat in prima jumatate a anului, o crestere. Influentata de pret, Brazilia a livrat o crestere organica puternica, de ordinul zecilor in cele mai multe categorii. Performante bune la lactate au fost livrate de Ninho, Nescau la cacao, bauturi din malt si inghetata. Kit Kat a fost punctul culminant la categoria produselor de patiserie. In Mexic, Nescafé 3-in-1 si Nescafé Dolce Gusto sunt produsele care au influentat cresterea in categoria de cafea, iar cresterea de la lactate a fost sustinuta de Carnation, produs care a extins cota de piata. Dog Chow, Pro Plan si lansarea Revena in segmentul de specialitate pentru animale de companie au avut un impuls puternic asupra categoriei de ingrijire a animalelor.
  • In ciuda cresterii substantiale ale cheltuielilor de marketing pentru consumatori, marja de profit operational de tranzactionare a crescut datorita restructurarilor si a altor cheltuieli.

Europa
Vanzari de 7,3 miliarde CHF, crestere organica de 0,6%, crestere interna reala de 2,0%; marja de profit operational comercial de 14,8%, -10 puncte.

  • Zona a inregistrat o crestere organica pozitiva, condusa de cresterea puternica a volumului intr-un mediu deflationist in care increderea consumatorilor ramane fragila.
  • Inovarea si evolutia au continuat sa sustina cresterea economica. Nescafé Dolce Gusto a evoluat bine in Europa si a obtinut cota de piata. Wagner and Buitoni au avut o crestere buna in segmentul de pizza congelata si Nescafé Gold in segmentul de cafea solubila. Categoria de dulciuri a fost ajutata de faptul ca Pastele a fost sarbatorit mai tarziu anul acesta, iar categoria de produse culinare a avut o evolutie puternica pentru sosuri, supe, foi de copt Maggi Papyrus si gustari, taitei. Cresterea continua a produselor de ingrijire a animalelor a fost condusa de Felix single serve, Purina ONE si gustari pentru pisici.
  • In Europa de Vest, regiunea iberica a aratat semne de recuperare, cu o crestere pozitiva. Au fost evolutii bune in Elvetia, Olanda si Austria si imbunatatiri in Franta, Italia si Germania.  
  • Europa Centrala si Europa de Est au avut o crestere interna reala, accelerand in Polonia si Republica Ceha. Rusia a continuat trendul ascendent, mai ales pentru inghetata, precum si cu Nescafé Dolce Gusto si KitKat. Ucraina a demonstrat rezistenta, inregistrand crestere in ciuda turbulentelor politice dupa un inceput dificil al anului.
  • Marja profitului operational comercial a scazut putin din cauza deficientelor care nu au fost complet compensate de scaderea restructurarilor si de alte costuri.

Zona Asia, Oceania si Africa
Vanzari de 8,9 miliarde CHF, crestere organica de 4,7%, crestere interna reala de 1,9%; marja de profit operational comercial de 18,9%, -20 de puncte.

  • Zona a avut o crestere economica in pietele dezvoltate si in cele in curs de dezvoltare. Cresterea interna reala a fost afectata de preturile crescute pentru a compensa slabiciunea unor monede.  
  • Afacerile premium au continuat sa conduca cresterea in zona. Activitatea continua a Nescafé Dolce Gusto a livrat o crestere de ordinul zecilor. Inovarea a contribuit cu noi lansari, incluziv a Yinlu Walnut Milk in China si noi ambalaje portionate ale Milo in Australia. A fost o crestere solida pentru Milo in bauturile cu malt si cacao, Maggi in zona culinara ambientala si laptele pentru cafea.
  • Pietele in curs de dezvoltare, Filipine, Turcia, Pakistan si alte piete din Africa, au crescut puternic. China a fost o provocare, insa putem observa imbunatatirea fundamentelor. Asia de Sud si-a revenit, cresterea ei a fost intarita cu inovatii ca bauturile Nestlé Masala Buttermilk si Nestlé Sweet Lassi, lansate in India. Nesquik Optifast a avut un start bun in Turcia si in Orientul Mijlociu.
  • Pietele dezvoltate in Zona au livrat crestere pozitiva, Japonia avand un inceput puternic de an. Au fost lansate cu succes Carnation Cooking Cream cu grasimi redusa si mancarea de pisici Felix in Oceania.
  • Marja profitului operational comercial a fost afectata de cresterea costurilor, mai ales pentru lactate, care nu au fost pe deplin compensate de tarifare si de eficienta.  

Nestlé Waters

Vanzari de 3,7 milioane de franci elvetieni, crestere organica de 6,1%, crestere interna reala de 7,3%; marja profitului operational comercial de 10,4%,  + 80 de puncte.

  • Nestlé Waters a inregistrat un profit general la nivel de tari si branduri, cu acceleratie in pietele emergente. Categoria de apa imbuteliata a continuat sa aiba o crestere substantiala per total.
  • Nestlé Pure Life a continuat sa fie locomotiva pentru crestere, in special in pietele in curs de dezvoltare, cu deosebire in China, Egipt, Turcia si Pakistan. In pietele dezvoltate brandurile noastre regionale au inregistrat o crestere constanta, in mod special Levissima in Italia, Poland Spring si Deer Park in Statele Unite, Buxton in Regatul Marii Britanii si Hépar in Franta. Brandurile premium Perrier si S.Pellegrino au continuat sa influenteze cresterea de doua cifre in mai multe piete dezvoltate.
  • Imbunatatirea marjei profitului operational comercial a fost generata de o crestere considerabila a volumului si de reducerea semnificativa a costurilor in ceea ce priveste lantul de valori.

Nestlé Nutrition

Vanzari de 4,7 milioane de franci elvetieni, crestere organica de 7,9%, crestere interna reala de 3,8%; marja profitului operational comercial de 21,1%,  + 110 de puncte.

  • Cresterea accelerata a Nestlé Nutrition a fost determinata de cresterea de ordinul zecilor in cazul formulei pentru sugari si a cerealelor pentru sugari. Cresterea pe pietele emergente a depasit piata in multe dintre cazuri.
  • NAN a inregistrat o crestere considerabila de ordinul zecilor, la fel ca si brandurile super premium S26 si Illuma. In Statele Unite cerealele pentru sugari au obtinut cota de piata.
  • Imbunatatirea marjei de profit operational comercial a fost rezultatul vanzarilor si al integrarii de afaceri noi.

Alte activitati
Vanzari de 5,9 milioane de franci elvetieni, crestere organica de  5,9%, crestere interna reala de 4,7%; marja profitului operational comercial de 18,4%, -80 de puncte.

Nestlé Professional si-a extins momentul de crestere pe durata intregii perioade, in ciuda provocarilor din America de Nord si din America de Vest unde conditiile deflationiste si mediul exterior dificil au persistat.

  •  Rusia a generat crestere in Europa de Est si am reusit sa inregistram o crestere de peste 10% in pietele emergente.
  • Cresterea business-ului de bauturi a fost generata de solutiile propuse si de momentele bune in America Latina si Asia, Oceania si Africa.  Pentru business-ul de produse culinare, solutiile de desert au fost principalul factor, iar per total cresterea a fost puternica in special in Asia, Oceania si Africa.
  • Extinderea gamei de cafea Grand Cru, serviciile inovative si noile aparate au facut ca, pentru Nespresso, cererea in pietele stabilite sa ramana solida in ciuda competitiei in continua crestere.
  • Expansiunea geografica a fost accelerata cu ajutorul a 14 noi magazine deschise in intreaga lume. In America de Nord lansarea sistemului VertouLine a fost primita cu entuziasm de consumatori.
  • Nestlé Health Science a evoluat bine, gratie inovatiei si implementarii in pietele aditionale ale  Peptamen, Alfamino si Vitaflo’s Carbzero si Betaquik. Boost in Statele Unite, Meritene in Europa si Nutren in Brazilia au inregistrat de asemenea cresteri semnificative.  Am lansat prima noastra linie de productie in Japonia, conceputa astfel incat sa raspunda nevoilor nutritionale ale populatiei de varsta a treia de acolo.
  • Marja profitului operational comercial a scazut din cauza bugetului substantial de marketing, investitiilor de dezvoltare si impactului cursului valutar.  

8 Milioane de CHF pentru programul de reachizitionare

  • Intentionam sa lansam un nou program de reachizitionare in valoare de 8 milioane de franci elvetieni care va incepe anul acesta si va continua pana in 2015. Reachizitionarea este un element cheie pentru conditiile de comercializare si oportunitatile strategice. Aceasta vine in concordanta cu politica Grupului nostru de a mentine ratingul financiar curent, in timp ce oferim incasari competitive actionarilor cu o politica de dividende durabila, care sta la baza cresterii castigurilor.

Perspectiva de ansamblu

  • Confirmari ale intregului an per ansamblu: crestere organica in jur de  5%  si imbunatatiri  in zonele  marginale, potentand castigurile pe actiune in vanzari constante si eficienta de capital.

Contact

Media Investors
Robin Tickle
Tel.: +41 21 924 2200
Tel.: +41 21 924 3509

Anexa

Vanzarile de la jumatatea anului si perspectiva marjei profitului operational de tranzactionare

 

 

 

Marjele profitului operational comercial

Ian.-Iunie 2014
Vanzari
in milioane CHF

Ian.-Iunie 2014
Crestere Organica
(%)

Ian.-Iunie 2014
(%)

Schimb vs Ian.-Iunie 2013
(*)

Segmentul  operational

 

· Zona America

12’465

+4.9

18.0

+10 bps

· Europa

7’296

+0.6

14.8

-10 bps

· Asia, Oceania, Africa

8’880

+4.7

18.9

-20 bps

Nestlé Waters

3’669

+6.1

10.4

+80 bps

Nestlé Nutrition

4’692

+7.9

21.1

+110 bps

Altele

5’979

+5.9

18.4

-80 bps

Total Grup

42’981

+4.7

15.0

-10 bps

Produs

Bauturi pudra si lichide

9’835

+5.3

23.8

-20 bps

Apa

3’410

+5.8

11.2

+50 bps

Produse de lapte si inghetata

8’085

+5.7

16.0

+10 bps

Nutritie & HealthCare

5’659

+7.6

19.9

+130 bps

Produse Culinare

6’394

+0.0

12.8

-70 bps

Dulciuri

4’184

+3.4

10.6

-210 bps

Hrana pentru animale de companie

5’414

+5.3

19.9

+90 bps

Total Grup

42’981

+4.7

15.0

-10 bps

(*) Cifrele din 2013 au fost ajustate ca urmare a transferului de responsabilitate pentru intreprinderile Nestea RTD in Zonele geografice la Nestlé Waters de la 1ianuarie 2014.

Articole pe aceeasi tema: