Raportul Nestle de vanzari pe ultimele 9 luni

To Press Releases listVevey,oct. 17, 2013

Raportul Nestlé de vanzari pe ultimele 9 luni/ Rezultatele financiare ale Nestlé pentru ultimele 9 luni: 4.4% crestere organica, perspectiva confirmata pe intreg anul.


 

  • Cresterea vanzarilor cu 4.0% la 68.4 miliarde CHF
  • 4.4% crestere organica si 3.0% crestere interna, la care au contribuit toate cele trei zone geografice
  • 1.1% crestere organica in tarile dezvoltate economic si 8.8% in tari emergente
  • Perspectiva 2013: aproximativ 5% crestere organica cu o imbunatatire a marginii de profit si a venitului pe actiuni in valute constante.

Paul Bulcke, CEO Nestlé: "Am inregistrat o crestere interna sustinuta la care au contribuit toate categoriile, gamele de pret si regiunile in care suntem prezenti. Este important de mentionat ca Europa continua sa creasca si, in acelasi timp, Asia si Africa au avansat rapid. Este momentul  perfect sa ne consolidam principiile de business in functie de provocarile mediului de afaceri actual, punand accent pe initiativele care determina cresterea sustinuta precum inovatia, eficientizarea distributiei si stimularea  consumatorilor si cele care duc la performanta operationala precum consolidarea portofoliului, imbunatatirea procesului de alocare a resurselor si cresterea eficientei structurale. Ne asteptam ca aceasta ascensiune continuua sa ne permita sa obtinem o  crestere organica de 5% pe intreg anul, alaturi de imbunatatirea marginii de profit si a venitului pe actiuni in valute constante."

Retrospectiva

  • In primele 9 luni ale anului 2013, vanzarile Nestlé au crescut cu 4.0% la 68.4 miliarde CHF, fiind influentate de schimbul valutar negativ de 2.5%. Cresterea organica a fost de 4.4%, incluzand 3.0% crestere interna si 1.4%  strategia de pret. Achizitiile au contribuit cu 2.1% .
  • Cresterea organica pentru grup este de 5.1% in America, 0.9% in Europa si 6.9% in Asia, Oceania si Africa. La nivel global, cresterea este de 1.1% in tarile dezvoltate si 8.8% in pietele emergente.
  • Cresterea interna a fost de 2.0% in America, 1.9% in Europa si 5.8% in Asia, Oceania si Africa.

Regiunea Americana

Vanzari de 20.8 miliarde CHF, 5.2 crestere organica, 1.5% crestere interna

  • Cresterea in America de Nord a fost influentata in special de volume, iar in America Latina de pret.
  • America de Nord a continuat sa creasca in ciuda mediului economic dificil. In categoria de produse congelate, produsele Stouffer’s si DiGiorno pizza au performat bine. Lean Cuisine, care a lansat produsul Honestly Good a fost afectat de reducerea continuua a categoriei.  In categoria de inghetata, segmentul premium s-a confruntat cu multe provocari, dar a existat o crestere puternica in  segmentul de snack-uri si  de inghetata super premium, in mare parte datorita noului Häagen-Dazs Gelato Pints. Categoria de dulciuri a inregistrat cresteri si cota de piata. Cafeaua solubila si indulcitorii de cafea au continuat  pe un trend ascendent  odata cu lansarea gamei Girl Scouts care a dus la cresterea categoriei de Coffee-Mate. Categoria de produse pentru animale a inregistrat in continuare o crestere puternica odata cu inovatii precum Tidy Cats Glade Scoop si Light Weight Litter, Dog Chow Light & Healthy si Beneful Healthy Smile.
  • Scaderea economica din America Latina a continuat, in special ca rezultat al presiunii inflationiste. Afacerea noastra s-a adaptat mediului economic,, majoritatea categoriilor inregistrand cresteri, jumatate din ele cu doua cifre, influentate de strategia de pret. In Brazilia, produsele pe baza de lapte au performat bine, in special cerealele, iar in categoria de ciocolata, Kit Kat a inregistrat in continuare cresteri cu doua cifre. In Mexic, produsele lactate si produsele culinare au performat bine. Nescafé Dolce Gusto a inregistrat o crestere puternica atat in Brazilia cat si in Mexic. Produsele pentru animale au contribuit puternic la cresterea generala in intreaga regiune.

Europa

Vanzari de 11.4 miliarde CHF, 0.7% crestere organica, 2.1% crestere interna.

  • In contextul scaderii cererii de consum si a presiunii deflatiei, Europa a depasit nivelul pietei si a inregistrat o crestere puternica a volumelor.
  • In Vestul Europei: Marea Britanie, Germania, Elvetia si Austria au inregistrat cea mai importanta crestere. Sudul Europei este in continuare plin de provocari, desi in Portugalia situatia s-a mai imbunatatit.
  • In Estul si Centrul Europei, situatia economica a fost dificila, dar Rusia a continuat sa aiba o crestere puternica datorita performantelor obtinute de segmentele de inghetata, cafea si dulciuri.
  • Categoriile aflate pe trend ascendent au continuat sa performeze peste asteptari. Nescafé Dolce Gusto a castigat cota de piata, cu o crestere de doua cifre. De asemenea, Nesquik a avut rezultate bune. Categoria de dulciuri si-a consolidat pozitia puternica de la inceputul anului in special datorita brand-ului Kit Kat. In categoria de cafea solubila, Nescafé Gold a obtinut o crestere puternica la nivel de volume. Pizza congelata a recuperat cota de piata.  Sezonul mult prea scurt din acest an a influentat negativ categoria de inghetata. Inovatia si lansarile continuue din Estul Europei au ajutat categoria de produse pentru animale sa continue cresterea puternica datorita performantelor bune obtinute de Gourmet, ONE Dry, Proplan si Felix.

Asia, Oceania si Africa

Vanzari de 14.1 miliarde CHF, 5.6% crestere organica, 5.1% crestere interna

  • Cresterea la nivelul regiunii s-a accelerat in ciuda scaderii economice din tarile in curs de dezvoltare, a conflictelor locale si a turbulentelor locale care au scindat mai multe piete.
  • Africa Centrala si de Vest si Indonezia au inregistrat o crestere cu doua cifre in timp ce Orientul Mijlociu, India si Malaysia au obtinut o crestere puternica de o cifra. China a continuat trendul ascendent intr-un mediu comercial in scadere. Toate categoriile au performat bine, in special bauturile ready-to-drink, bauturile pudra si produsele pe baza de lapte.  Ciocolata Alpino a fost lansata cu succes in India, ca parte din eforturile de dezvoltare a segmentului premium. Nescafé Dolce Gusto a continuat cresterea de doua cifre odata cu lansarea in aceste zone.
  • Oceania si Japonia si-au consolidat cresterea in ciuda mediului comercial foarte dificil. Nescafé Barista a continuat sa performeze in Japonia.

Nestlé Waters

Vanzari de 5.7 miliarde CHF, 2.0% crestere organica, 2.1% crestere interna

  • Nestlé Waters a avut o evolutie la nivel general in ciuda mediului competitional puternic, cu o revenire in Europa si o crestere sustinuta in America de Nord si pietele emergente.
  • In America de Nord, cresterea a fost sustinuta de Nestlé Pure Life iar performante bune au inregistrat si marcile premium S.Pellegrino si Perrier.
  • Performanta in Europa s-a imbunatatit, inregistrandu-se cresteri de cote de piata ajutate si de activitatile promotionale in conditii comerciale dificile. Marcile premium S.Pellegrino si Perrier au performat de asemenea bine.
  • In pietele emergente, America Latina si Asia au inregistrat o crestere de doua cifre, de asemenea, Orientul Mijlociu a inregistrat o crestere importanta. Au contribuit atat Nestlé Pure Life cat si marci locale precum Erikli, Al Manhal si Ciego Montero.

Nestlé Nutrition

Vanzari de 7,5 miliarde CHF, crestere organica de 6,6% si crestere interna de 4,0%

  • Infant Nutrition a avut o crestere puternica in formulele de lapte si segmentul de cereale. Au fost performante puternice din pietele emergente, unde cresterea a fost de doua cifre. SUA a fost, de asemenea, un punct culminant pentru categorie datorita inovatiilor atat in ​​segmentul premium cat si in cel de valoare, generand cresteri de doua cifre. Mancarurile si bauturile pentru copii s-au bucurat de performante bune in SUA si Rusia, care au fost compensate de o crestere mai lenta in Europa. Wyeth Nutrition a continuat sa performeze conform asteptarilor, cu Illuma si cresterea generata de Gold.
  • Weight Managementeste in continuare o provocare si Performance Nutrition a fost repozitionat pentru a se concentra pe cei mai importanti clienti.

Alte activitati

Vanzari de 9.0 miliarde CHF, o crestere organica de 5,6% si crestere interna de 4,4%

  • Nestlé Professional a crescut, in ciuda unui consum redus de out-of-home, in special pe pietele dezvoltate si in China. In Orientul Mijlociu, America Latina, Rusia si Asia de Sud cresterea a fost de doua cifre. Segmentul de  aparate de bauturi pentru companii continua sa creasca puternic.
  • Nespresso a mentinut ritmul sau de crestere, a continuat sa inoveze cu lansarea noului Grand Cru si a investit in expansiunea in noi piete.
  • Nestlé Health Science a evoluat accelerat in toate regiunile datorita segmentului Nutritie HealthCare, a  achizitiilor si lansarilor recente de succes. Acestea includ batoanele Boost Nutrition in SUA, Nutren Senior in Brazilia, Resource 2.5 Compact in mai multe piete europene, Isocal semisolid in Japonia si Prometeu Anser ADA in SUA.

Perspectiva

Ne asteptam ca ritmul de crestere sa continue astfel incat sa atingem o crestere organica de aproximativ 5% pentru intregul an, impreuna cu o imbunatatire a marjei de profit si a veniturilor per actiuni, precum si o imbunatatire a eficientei capitalului nostru.

 

Anexa

Vanzarile pentru ianuarie - septembrie 2013

Jan.-Sept. 2013
Vanzari
in milioane CHF
Jan.-Sept. 2012
Vanzari
in milioane CHF (*)
Jan.-Sept. 2013
Crestere organica (%)
Jan.-Sept. 2013
Crestere interna (%)
Per Segment
- Zona America 20'801 20'659 +5.2 +1.5
- Zona Europa 11'375 11'201 +0.7 +2.1
- Zona Asia, Oceania, Africa 14'072 13'923 +5.6 +5.1
Nestlé Waters 5'679 5'584 +2.0 +2.1
Nestlé Nutrition 7'467 5'831 +6.6 +4.0
Altele 8'956 8'541 +5.6 +4.4
Total Group 68'350 65'739 +4.4 +3.0
Per categorii de produse
Bauturi pudra si lichide 15'041 14'637 +5.0 +5.0
Apa 5'313 5'250 +1.8 +1.9
Produse din lapte si inghetata 13'151 13'120 +4.4 +2.3
Nutritie si Produse Specializate 8'953 7'222 +6.2 +3.9
Mancare preparata si baza pentru mancare 10'320 10'391 +0.5 0.0
Dulciuri 7'223 7'169 +6.1 +3.5
Produse pentru animale 8'349 7'950 +6.9 +3.9
Total Group 68'350 65'739 +4.4 +3.0

(*) 2012 re-estimat pentru IFRS 11 - Joint Ventures. In plus, alte bauturi cu exceptia apei vandute de Nestlé Waters (in principal ready-to-drink, ceai si sucuri) au fost reclasificate ca bauturi pudra si lichide.

Articole pe aceeaşi temă: