Sort by

Nestlé inaugurează un nou institut de cercetare care vizează sprijinirea sistemelor alimentare durabile

Institutul de Științe Agricole
Înapoi la comunicatele de presă

București, 4 mai 2023. Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, a inaugurat oficial Institutul de Științe Agricole cu scopul de a ajuta la dezvoltarea sistemelor alimentare durabile prin furnizarea de soluții bazate pe știință în domeniul agricol.

Vorbind la inaugurare, Paul Bulcke, președintele Nestlé, a declarat: „Am dezvoltat relații directe cu generații de fermieri din întreaga lume. Pentru a continua să oferim oamenilor alimente gustoase, hrănitoare și la prețuri accesibile, trebuie să facem împreună tranziția la un sistem alimentar mai durabil. Noul institut ne va consolida cunoștințele în domeniu și va folosi rețeaua noastră globală pentru a sprijini comunitățile agricole și a ne proteja planeta”.

Cu sistemele alimentare globale aflate sub presiune, există o nevoie urgentă de a accelera noi abordări care să asigure o aprovizionare durabilă cu alimente pentru o populație mondială în creștere, contribuind în același timp la nivelul de trai al fermierilor.

La noul institut, experții Nestlé analizează și dezvoltă soluții în domenii cheie de interes, cum ar fi: știința plantelor, sistemele agricole și animalele care furnizează lapte.

Institutul construiește pe experiența deja existentă a companiei în domeniul științei plantelor de cafea și cacao. De-a lungul multor ani, oamenii de știință de la Nestlé au contribuit la planurile durabile de aprovizionare cu cacao și cafea ale Nestlé – Nestlé Cacao Plan și Nescafé Plan – incluzând și recenta descoperire a mai multor soiuri de cafea rezistente la boli și la secetă.

Institutul de Științe Agricole

Nestlé consolidează acum această expertiză și o extinde și la alte culturi, precum leguminoase și cereale. Institutul lucrează, de asemenea, cu fermieri pentru a testa practicile agricole regenerative cu scopul de a îmbunătăți sănătatea solului și a încuraja biodiversitatea. În plus, experții explorează abordări noi în producția de lapte care au potențialul de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră în domeniile hranei pentru vaci și gestionării îngrășământului din grajd.

Jeroen Dijkman, șeful Institutului de Științe Agricole Nestlé, a declarat: „Obiectivul nostru este să identificăm cele mai promițătoare soluții pentru a promova producția de materii prime nutritive, minimizând în același timp impactul asupra mediului. Avem o abordare holistică și analizăm mai mulți factori, inclusiv impactul asupra producției, amprentei de carbon, siguranței și costurilor alimentare, precum și viabilitatea extinderii.”

Ca parte a rețelei globale de cercetare și dezvoltare a Nestlé, institutul colaborează strâns cu parteneri externi, inclusiv fermieri, universități, organizații de cercetare, start-up-uri și parteneri din industrie pentru a evalua și dezvolta soluții bazate pe știință. Noul institut reafirmă angajamentul companiei de a consolida ecosistemul unic de inovare al Elveției.

Pe lângă noile sale facilități din cadrul Nestlé Research din Elveția, institutul încorporează o unitate de cercetare a plantelor deja existentă în Franța și fermele din Ecuador, Coasta de Fildeș și Thailanda, precum și parteneriate cu ferme de cercetare.
 

Link: Announcement of Institute
Imagini: Album on Flickr
Hero Video: Nestlé Institute of Agricultural Sciences around the World

Despre Nestlé

Grupul Nestlé este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestle s-a implicat și în inițiative ecologice și de responsabilitate socială. În ultimii 3 ani companii a plantat 75.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050.


Inițiativele globale Nestlé:

În 2017, Nestlé a luat o serie de măsuri pentru accelerarea progresului în vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a acțiunilor de îmbunătățire a calității vieții și contribuției la un viitor mai bun. Printre acestea se numără consolidarea programului “Nestlé for Healthier Kids”, extinderea inițiativei “Nestlé needs YOUth” și dezvoltarea activităților de management sustenabil al performanței de mediu. Nestlé își menține poziția de lider global în industria de alimente și băuturi prin portofoliul de produse sănătoase accesibile consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI) evaluează cei mai mari 25 de producători de alimente din lume, concentrându-se pe politicile, practicile și performanțele lor legate de nutriție. Poziția de top conferită Nestlé este recunoașterea angajamentului său permanent față de nutriție și sănătate, precum și angajamentul său de a ajuta la abordarea provocărilor globale ale obezității și subnutriției.  


Nestlé for Healthier Kids     

Programul „Nestlé for Healthier Kids” a fost creat pentru a uni toate eforturile Nestlé care susțin părinții și tutorii să crească copii mai sănătoși, de la activități de cercetare și formulare a produselor până la servicii de educație și nutriție inovatoare pentru un stil de viață sănătos. în România, aceste eforturi se regăsesc sub umbrela programului „Și eu trăiesc sănătos - SETS”, inițiat de Fundația PRAIS.


Nestlé needs YOUth 

Ambiția Nestlé în ceea ce privește inițiativa globală de tineret „Nestlé needs YOUth” este să ajute 10 milioane de tineri din întreaga lume să aibă acces la oportunități de carieră până în anul 2030. Această inițiativă globală combină și coordonează toate activitățile care susțin tinerii din întreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.


Nestlé for a Waste Free World

Nestlé dorește ca produsele sale să nu fie doar mai gustoase și mai sănătoase, ci și mai bune pentru mediu. Ambiția Nestlé pentru anul 2030 este impact zero asupra mediului, apa fiind una dintre ariile prioritare.


Contacte media: 

Ana-Maria Godja, Corporate Affairs and Internal Communication Specialist Nestle Romania
Tel: 0724.588.527, E-mail: [email protected]


Eugen Secmerean, Account Manager, V+O Communication
Tel: 0766.693.507, E-mail: [email protected]