Nestlé anunta pentru 2016 cea mai mare crestere din ultimii 8 ani in Romania

To Press Releases listapr. 24, 2017


 

Bucuresti, 28 martie 2017: Nestlé, cea mai mare companie de nutritie din lume, anunta rezultatele financiare inregistrate in 2016 in Romania si, totodata, noutatile aduse de companie pe piata locala. Cu un portofoliu echilibrat, o strategie ce a vizat lansari de noi produse si o comunicare intensa cu toti partenerii, compania a inregistrat in 2016 cea mai mare crestere a cifrei de afaceri din 2008 pana in prezent, fiind si cea mai mare crestere din regiune.

 Anul 2016 a adus companiei o creștere de 13%, o valoare totală a creșterii de 100 milioane RON, față de anul precedent, în contextul unui portofoliu echilibrat, ce este reprezentat de produse pentru copii, cereale și batoane, produse culinare, cafea și băuturi, napolitane și ciocolată, hrană pentru animale și înghețată. Toate aceste categorii ocupă poziții fruntașe din punct de vedere al cotelor de piață, spre exemplu: cafea și băuturi 32%, produse pentru copii 62%, produse culinare 40%, cereale 48%, napolitane și batoane de ciocolata 18%, hrană pentru animale 14%, înghețată 12%. .

 În anul 2016, realizările cheie ale companiei au avut în vedere inovația și reînnoirea categoriilor și a brandurilor, eficientizarea operațiunilor și randamentul fabricilor. Astfel, divizia Nescafé Dolce Gusto a înregistrat al treilea an de creștere consecutivă, iar produsele de cofetărie din portofoliu au consemnat o performanță foarte bună. În 2016 Nestlé a lansat JOE XXL și Nescafé Dolce Gusto Intenso, iar pe zona culinară, noi rețete pentru Maggi Ideea Zilei. Totodată, divizia de produse pentru copii a adăugat in portofoliu două noi tipuri de piureuri, Nestlé Naturness cu pară, banană, măr și portocală și Nestlé Naturness cu banană și măr. Mai mult, anul trecut au fost lansate noi produse făra gluten - cerealele Corn Flakes Choco. În cadrul diviziei de produse profesionale au fost lansate sisteme de plată fără numerar, în timp ce Nespresso a deschis o nouă locație în Baneasa. Nu în ultimul rând, anul trecut au fost lansate noi produse premium Purina pentru animalele de companie: GOURMET Mon Petit și conservele GOURMET Gold pentru pisici, un nou sortiment Friskies pentru căței. La categoria înghețata, au fost lansate noi sortimente, Nirvana Waves of Pleasure și Best Beyond.

 Anul 2016 a adus rezultate foarte bune și din perspectiva eficienței operațiunilor, esențială în contextul în care Nestlé România lucrează cu aproximativ 50 de fabrici de aprovizionare și cu peste 60 de clienți cheie. Nestlé a înregistrat anul trecut cel mai mare grad de eficiență a lanțului de aprovizionare și relații financiare solide cu toți partenerii, ceea ce a asigurat accesul consumatorilor la produse proaspete. Printre realizările importante din 2016 se numără și infiintarea pe 1 octombrie a companiei Froneri, în urma joint venture-ului la nivel global dintre Nestle si producatorul de înghețată R&R. Această mutare strategică a avut impact în 20 de țări, iar România a intrat pe lista piețelor europene unde noua entitate a început să își desfășoare activitatea începând cu anul 2016.

 

 În ceea ce privește performanța liniei de producție, fabrica Nestlé de la Timișoara a înregistrat cel mai mare volum de producție din 2010 până în prezent, cu export către 25 de țări. În ceea ce privește acțiunile de mediu, a fost redusă cu 28% cantitatea de apă utilizată și cu 22% cantitatea de energie consumată. 

Tot anul trecut, Nestlé a aniversat 20 de ani de excelență pe piața din România și 150 de ani la nivel global. După 150 de ani de “Good Food, Good Life” la nivel global, Nestlé România și-a propus să ducă mai departe credo-ul cu care a pornit la drum, în fața consumatorilor, sub forma unui angajament extins: 10 promisiuni ținute zi de zi pentru o viață mai bună. Angajamentul anunțat în 2016 este unul pe termen lung și continuă prin eforturile pe care compania le depune zi de zi, pentru a crește generații sănătoase și pentru a oferi produse de cea mai înaltă calitate. 

„Anul trecut am depus în mod susținut toate eforturile în direcția consolidării relaţiilor cu partenerii noștri şi cu toate părţile interesate, atât prin întâlniri directe, cât şi prin continuarea cu succes a proiectelor bilaterale pe termen lung. 2016 a fost un an foarte important pentru noi, mai ales având în vedere contextul aniversar. Pe lângă angajamentul asumat și anunțat pe termen lung, pe care îl vom duce mereu mai departe, am investit constant pentru viitor cu scopul de a merge mai departe pe drumul inovării la nivel global și local.”, spune Hervé de Froment, General Manager Nestlé Romania.

Pentru anul 2017, Nestlé România mizează pe creșterea performanței atât la nivel operațional, cât și structural, prin standardizare, distribuire și scalare a mai multor activități peste nivelul pieței și investiția constantă în oameni, esențială pentru viitorul business-ului. Totodată, Nestlé România continuă în anul 2017 investiția în proiecte de educație, un exemplu fiind programul Alliance for YOUth, lansat în anul 2014 ca o extensie a programului pilot, Nestlé Needs Youth. Alliance for YOUth are ca scop principal reducerea şomajului în rândul tinerilor, sprijin și ghidaj în alegerea carierei şi oportunități de a participa la cursuri din trei zone de interes: dezvoltare personală, dezvoltarea carierei şi dezvoltare profesională.

Despre Nestlé

Nestlé este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi. Este prezentă în 189 de țări din întreaga lume, iar cei 328.000 de angajați sunt dedicati scopului companiei: de a îmbunătăți calitatea vieții și de a contribui la un viitor mai sanatos. Nestlé ofera un portofoliu larg de produse și servicii pentru oameni și animale de companie. Cele peste 2000 de brand-uri variază de la branduri cu notorietate globala precum Nescafé sau Nespresso la branduri locale, cum ar fi JOE. Performanța companiei este determinată de strategia de Nutriție, Sănătate și Wellness. Nestlé are sediul în orașul elvețian Vevey, unde a fost fondata în urmă cu mai mult de 150 de ani.  

Nestlé în România

Nestlé a intrat pe piața din România în 1995, în momentul de față având 1.000 de angajați în București și în Timișoara, unde este localizată fabrica Nestlé.

În România, Nestlé este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața alimentară, cele mai multe dintre brand-uri fiind lideri în categorie (locul 1 sau 2 pentru majoritatea segmentelor în care acestea sunt prezente). Portofoliul Nestle România are o gamă largă de produse din diverse categorii, pentru a răspunde cererii consumatorilor: băuturi (Nescafé, Nesquik), dulciuri (JOE, Nesquik, Kit Kat, Lion, After Eight), produse culinare (Maggi), produse alimentare pentru sugari și copii mici (Nestlé Nutrition), Nestlé Professional, divizia de soluții “out of home”, batoane și cereale pentru mic dejun (Nestlé Fitness, Musli, Nesquik, Chocapic etc) și hrană pentru animale (Purina). Nespresso, nume de referință la nivel mondial în domeniul cafelei de lux ambalată în capsule, este prezent oficial în România ca divizie de lux a Grupului Nestlé începând din 2014.

Napolitanele JOE și Nesquik, precum și specialitățile de cafea NESCAFÉ 3in1 sunt produse în România, la fabrica din Timișoara.

Pentru mai multe informatii despre Nestlé Romania, va invitam sa vizitati site-ul companiei si www.traiestecugust.ro.

Pentru mai multe informatii: Raluca Predoi, 

Corporate Affairs Manager 

E-mail: raluca.predoi@ro.nestle.com 

Tel: 0727.73.22.66 

Oana Calin, Senior Account Executive, McCann PR 

E-mail: oana_calin@mccannpr.ro 

Tel: 0737 016 965