Nestlé anunta pentru 2016 cea mai mare crestere din ultimii 8 ani in Romania

To Press Releases listmar. 29, 2017


 

Bucuresti, 28 martie 2017: Nestlé, cea mai mare companie de nutritie din lume, anunta rezultatele financiare inregistrate in 2016 in Romania si, totodata, noutatile aduse de companie pe piata locala. Cu un portofoliu echilibrat, o strategie ce a vizat lansari de noi produse si o comunicare intensa cu toti partenerii, compania a inregistrat in 2016 cea mai mare crestere a cifrei de afaceri din 2008 pana in prezent, fiind si cea mai mare crestere din regiune.

 Anul 2016 a adus companiei o crestere de 13%, o valoare totala a cresterii de 100 milioane RON, fata de anul precedent, in contextul unui portofoliu echilibrat, ce este reprezentat de produse pentru copii, cereale si batoane, produse culinare, cafea si bauturi, napolitane si ciocolata, hrana pentru animale si inghetata. Toate aceste categorii ocupa pozitii fruntase din punct de vedere al cotelor de piata, spre exemplu: cafea si bauturi 32%, produse pentru copii 62%, produse culinare 40%, cereale 48%, napolitane si batoane de ciocolata 18%, hrana pentru animale 14%, inghetata 12%.

 In anul 2016, realizarile cheie ale companiei au avut in vedere inovatia si reinnoirea categoriilor si a brandurilor, eficientizarea operatiunilor si randamentul fabricilor. Astfel, divizia Nescafé Dolce Gusto a inregistrat al treilea an de crestere consecutiva, iar produsele de cofetarie din portofoliu au consemnat o performanta foarte buna. In 2016 Nestlé a lansat JOE XXL si Nescafé Dolce Gusto Intenso, iar pe zona culinara, noi retete pentru Maggi Ideea Zilei. Totodata, divizia de produse pentru copii a adaugat la portofoliu doua noi tipuri de piureuri, Nestlé Naturness cu para, banana, mar si portocala si Nestlé Naturness cu banana si mar. Mai mult, anul trecut au fost lansate noi produse fara gluten - cerealele Corn Flakes Choco. In cadrul diviziei de produse profesionale au fost lansate sisteme de plata fara numerar, in timp ce Nespresso a deschis o noua locatie in Baneasa. Nu in ultimul rand, anul trecut au fost lansate noi produse premium Purina pentru animalele de companie: GOURMET Mon Petit si conservele GOURMET Gold pentru pisici, un nou sortiment Friskies pentru catei. La categoria inghetate, au fost lansate noi sortimente, Nirvana Waves of Pleasure si Best Beyond.

 Anul 2016 a adus rezultate foarte bune si din perspectiva eficientei operatiunilor, esentiala in contextul in care Nestlé Romania lucreaza cu aproximativ 50 de fabrici de aprovizionare si cu peste 60 de clienti cheie. Nestlé a inregistrat anul trecut cel mai mare grad de eficienta a lantului de aprovizionare si relatii financiare solide cu toti partenerii, ceea ce a asigurat accesul consumatorilor la produse proaspete. Printre realizarile importante din 2016 se numara si lansarea la 1 octombrie a inghetatei Froneri, in urma joint venture-ului la nivel global cu producatorul de inghetata R&R. Aceasta mutare strategica a avut impact in 20 de tari, iar Romania a intrat pe lista pietelor europene unde noua entitate a inceput sa isi desfasoare activitatea incepand cu anul 2016.

 

 In ceea ce priveste performanta liniei de productie, fabrica Nestlé de la Timisoara a inregistrat cel mai mare volum de productie din 2010 pana in prezent, cu export catre 25 de tari. In ceea ce priveste actiunile de mediu, a fost redusa cu 28% cantitatea de apa utilizata si cu 22% cantitatea de energie consumata. 

Tot anul trecut, Nestlé a aniversat 20 de ani de excelenta pe piata din Romania si 150 de ani la nivel global. Dupa 150 de ani de “Good Food, Good Life” la nivel global, Nestlé Romania si-a propus sa duca mai departe credo-ul cu care a pornit la drum, in fata consumatorilor, in 1966, sub forma unui angajament extins: 10 promisiuni tinute zi de zi pentru o viata mai buna. Angajamentul anuntat in 2016 este unul pe termen lung si continua prin eforturile pe care compania le depune zi de zi, pentru a creste generatii sanatoase si pentru a oferi produse de cea mai inalta calitate. 

„Anul trecut am depus in mod sustinut toate eforturile in directia consolidarii relatiilor cu partenerii nostri si cu toate partile interesate, atat prin intalniri directe, cat si prin continuarea cu succes a proiectelor bilaterale pe termen lung. 2016 a fost un an foarte important pentru noi, mai ales avand in vedere contextul aniversar. Pe langa angajamentul asumat si anuntat pe termen lung, pe care il vom duce mereu mai departe, am investit constant pentru viitor cu scopul de a merge mai departe pe drumul inovarii la nivel global si local.”, spune Hervé de Froment, General Manager Nestlé Romania.

Pentru anul 2017, Nestlé Romania mizeaza pe cresterea performantei atat la nivel operational, cat si structural, prin standardizare, distribuire si scalare a mai multor activitati peste nivelul pietei si investitia constanta in oameni, esentiala pentru viitorul business-ului. Totodata, Nestlé Romania continua in anul 2017 investitia in proiecte de educatie, un exemplu fiind programul Alliance for YOUth, lansat in anul 2014 ca o extensie a programului pilot, Nestlé Needs Youth. Alliance for YOUth are ca scop principal reducerea somajului in randul tinerilor, sprijin si ghidaj in alegerea carierei si oportunitati de a participa la cursuri din trei zone de interes: dezvoltare personala, dezvoltarea carierei si dezvoltare profesionala.

Despre Nestlé

Istoria Nestlé incepe in 1937 - Farmacistul de origine germana, Henri Nestlé, inventeaza Farine Lacteé, o formula noua de hrana pentru copii, pe baza de lapte condensat, faina de grau si zahar, cu ajutorul careia salveaza viata unui prematur, care nu putea fi alaptat si nici nu putea digera alt aliment. Ulterior, in 1937 Nestlé are ocazia sa scrie o noua fila de istorie a nutritiei, cand guvernul brazilian cere ajutorul companiei in a gasi o modalitate de a utiliza excesul recoltelor de cafea. Astfel, Nestlé inventeaza, in 1937, cafeaua solubila si lanseaza, in 1938, extractul de cafea, Nescafé.  

Nestlé în România

In Romania, anul 2000 este considerat anul marilor inceputuri, perioada in care Nestlé Romania incepe sa deschida marile capitole. Achizitia marcii Joe si a fabricii de la Timisoara are, cu siguranta, cel mai mare impact asupra companiei, reusind sa creasca considerabil business-ul local. Pana in prezent, Nestlé a investit peste 10 milioane de euro in fabrica de la Timisoara, care numara peste 400 de angajati. In 2003, cea mai importanta piata pe care Nestlé nu activa era cea a condimentelor universale. Simtind ca este momentul sa faca o revolutie si aici, Nestlé lanseaza Maggi Secretul Gustului si scrie al doilea mare capitol din istoria companiei, la nivel local. Lansarea Maggi a triplat piata produselor culinare in Romania, la momentul respectiv. In prezent, retetele produselor Maggi sunt continuu imbunatatite. 2005 a fost anul revolutiei adevarate in lumea cafelei. Pana in acel moment, Nestlé Romania vindea doar cafea solubila si, analizand nevoile consumatorului roman, a hotarat sa lanseze Nescafé 3 in 1. Inovatia Nestlé Romania in lumea cafelei a continuat si noi produse au luat piata locala prin surprindere: Nescafé Dolce Gusto in 2010 si Nespresso in 2015. In prezent, Nestlé este cea mai mare companie de nutritie din lume, detine peste 2.000 de brand-uri pe care le vinde in 189 de tari, are aproximativ 335.000 de angajati, 436 de fabrici in 85 de tari si a inregistrat, in 2016, vanzari in valoare de 89.5 miliarde CHF.

Pentru mai multe informatii despre Nestlé Romania, va invitam sa vizitati site-ul companiei si www.traiestecugust.ro