Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Ce este Codul OMS?

Codul internațional de marketing al substituenților de lapte matern (pdf, 128Kb) este un set de recomandări pentru statele membre ale Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), menite să reglementeze marketingul înlocuitorilor de lapte matern, a biberoanelor și a tetinelor. Este denumit „Codul OMS".

A fost introdus în 1981 ca răspuns la preocupările privind marketingul înlocuitorilor de lapte matern în țările în curs de dezvoltare.

Cum a fost creat?

Codul OMS a fost adoptat ca rezoluție de către Adunarea Mondială a Sănătății (WHA), organismul decizional al OMS, în mai 1981, ca urmare a unor consultări ample cu acționarii principali - inclusiv guvernele, agențiile Organizației Națiunilor Unite, societatea civilă și producătorii de alimente pentru sugari.

De ce s-a introdus Codul?

Codul urmărește să contribuie „la asigurarea unei alimentații sigure și adecvate pentru sugari, prin protejarea și promovarea alăptării și prin asigurarea utilizării corecte a înlocuitorilor de lapte matern, atunci când aceștia sunt necesari, pe baza informațiilor adecvate, prin marketing și distribuție".

Este important de reținut că OMS recunoaște că înlocuitorii de lapte matern au un rol legitim în situațiile în care un sugar nu este alăptat.

Codul OMS este o lege la nivel internațional?

Nu. Codul este un set de recomandări adresate statelor membre ale OMS.

Acesta declară că guvernele ar trebui să ia măsuri pentru a-și realiza scopul și principiile, prin legislație sau prin alte mijloace.

Cum a schimbat Nestlé practicile de marketing de la adoptarea Codului?

Am învățat multe din experiențele noastre și ne recunoaștem responsabilitatea de a depăși standardele de marketing obișnuite din trecut. Ne străduim să îmbunătățim în mod continuu practicile și eforturile noastre care au fost recunoscute pe plan extern. Suntem mândri că am fost primul producător de înlocuitori de lapte matern (BMS) inclus în indexul FTSE4Good și că am îndeplinit în mod constant criteriile riguroase pentru marketingul responsabil al BMS din 2011.

Alături de Access To Nutrition Index (ATNI), FTSE4Good este singura practică independentă, transparentă, a evaluării de către terțe părți a practicilor de marketing ale înlocuitorilor de lapte matern (BMS). Citiți mai multe despre FTSE4Good.

Nestle respectă Codul OMS?

OMS a clarificat în mod constant că guvernele au responsabilitatea de a defini punerea în aplicare a Codului în țările lor. Prin urmare, respectăm codul OMS implementat de guvernele naționale peste tot în lume.

În 152 de țări în care se consideră că există un risc mai mare în ceea ce privește mortalitatea infantilă și malnutriția, urmărim propria politică strictă (pdf, 3Mb) din Codul OMS sau din reglementările naționale, oricare dintre acestea este mai strictă.

Acest lucru este necesar deoarece multe țări „cu risc sporit" nu au implementat complet codul. De fapt, potrivit unui raport recent al OMS (pdf, 587Kb), numai 37 din 199 de state membre au adoptat legi care reflectă toate recomandările și rezoluțiile ulterioare din 2011.

Ce se înțelege prin țări „cu risc sporit"?

Țările sunt clasificate ca fiind cu risc sporit de către criteriile de marketing FTSE4Good privind înlocuitorii de lapte matern, când au rate de mortalitate ridicată (mai mult de 10 la 1000) sau malnutriție acută (mai mult de 2%) la copii sub cinci ani. Aceasta se bazează pe datele furnizate de UNICEF.

Care este diferența dintre politica Nestlé și Codul OMS?

Codul OMS este un set de recomandări pentru statele membre. OMS a clarificat în mod constant că guvernele sunt cele care au datoria de a defini modul de implementare a codului în țările lor.

Politica noastră (pdf, 3Mb) conține un set de instrucțiuni detaliate de implementare pentru personalul nostru de marketing și de vânzări de produse de alimentație pentru sugari. Aceasta explică în mod concret ce se poate și nu se poate face în raport cu fiecare articol din Cod. Ea a fost întocmită pentru prima dată în 1982 și apoi perfecționată în 1984, după consultări cu instituțiile relevante, printre care OMS, Fondul Națiunilor Unite pentru Copii (UNICEF) și organizațiile societății civile. De atunci a fost revizuită și consolidată de mai multe ori.

Politica noastră este în conformitate cu criteriile de incluziune FTSE4Good pentru marketingul înlocuitorilor de lapte matern.

Care sunt produsele Nestlé acoperite de politica Nestle?

Politica noastră se aplică comercializării tuturor produselor specificate în legislația locală care implementează Codul OMS.

În țările cu risc sporit, această politică se aplică tuturor formulelor pentru sugari, concepute astfel încât să satisfacă cerințele nutriționale ale acestora de la naștere până la 12 luni, inclusiv formulele de început și de continuare clasificate ca alimente pentru scopuri medicale speciale (iFSMP) conform legislației locale și care se încadrează în următoarea gamă de produse:

  • formula pentru sugari pentru reducerea riscului de alergie „HA" (sau echivalent)
  • formulă pentru sugari pentru prevenirea constipației
  • formula pentru sugari pentru condiții de igienă scăzută

Practicile de marketing ale Nestlé sunt evaluate independent?

Da. Ca parte a procesului de evaluare continuă, Bureau Veritas controlează practicile noastre în trei țări diferite în fiecare an în raport cu politica noastră (pdf, 3Mb).

În plus, PricewaterhouseCoopers (PwC) este mandatată de FTSE4Good pentru a verifica în mod independent și în mod regulat practicile noastre de marketing al înlocuitorilor de lapte matern care înlocuiesc un set de 104 criterii în țările cu risc sporit.