Nestlé România și Nestlé Global anunță rezultatele financiare pentru primele nouă luni din 2017

19 octombrie 2017 – Nestlé România anunță o creștere financiară de 11% pentru perioada ianuarie-septembrie 2017.În ceea ce privește cotele de piață, compania ocupă primele locuri în toate categoriile în care este prezentă. Cel mai mare procent în cifra de afaceri a Nestlé România este adus de: cafea, hrană pentru copii, cereale pentru micul-dejun și produse culinare.

Încă de la începutul anului, Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, a lansat și relansat în România peste 20 de produse, având un portofoliu echilibrat ce este reprezentat de hrană pentru copii (Nestlé Nutrition), cereale și batoane de cereale (Fitness, Cini Minis, Chocapic, Cheerios etc.), produse culinare (Maggi), băuturi (Nescafé, Nesquik), dulciuri (JOE, KitKat, Lion, Smarties, After Eight) și hrană pentru animale (Purina).

Printre principalele realizări ale Nestlé România în 2017 trebuie menționat segmentul de capsule de cafea Nescafé Dolce Gusto, acesta având o dezvoltare accelerată și semnificativă, fiind cel mai dinamic, cu o creștere de peste 20% în volum și valoare față de anul trecut. Totodată, Nestlé a lansat în România și alte produse de succes cum ar fi: JOE NOIR în categoria dulciuri, Nestlé Cheerios Oats Cranberry la cereale și NESCAFÉ 3în1 PICCOLINO, un produs inovator pentru gama 3în1: prima cafea 3în1 scurtă. NESCAFÉ 3în1 PICCOLINO marchează de asemenea o premieră pe piața de cafea din România, fiind prima cafea 3în1 scurtă și un concept dezvoltat integral în România.

Nespresso, divizia de lux a Grupului Nestlé România, va deschide un al treilea punct de vânzare în luna octombrie, în Bucureşti, în incinta Afi Cotroceni. Pe lângă linia de espressoare şi gama de cafea pentru acasă, destinate consumatorilor rafinaţi, pasionaţi de cafeaua de specialitate, divizia Nespresso operează în România şi linia Nespresso Business Solutions, oferind soluţii de cafea pentru companiile cu sedii de birouri şi pentru jucătorii din industria HoReCa de lux.

În 2016 Nestlé România a avut cea mai mare creștere a cifrei de afaceri din 2008 și până în prezent, cu ritmul de creștere cel mai rapid din regiunea EMENA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa de Nord). Creșterea este de 13% față de 2015, până la aproape 770 milioane de lei (aproximativ 170 milioane de euro) cifră de afaceri.

Leszek Wacirz, CEO Nestlé România

Leszek Wacirz, CEO Nestlé România:Suntem foarte bucuroși să anunțăm că și în acest an Nestlé România a continuat să aibă o creștere sustenabilă, atingând un prag de două cifre. Știm că mâncarea nu este doar o sursă de nutriție, ci, mai mult de atât, ne aduce împreună ca prieteni sau familii, fiind o parte foarte importantă a culturii românești. Ne-am angajat să rămânem aici pe termen lung și să facem produse nutritive și de înaltă calitate, cu rețete la care lucrăm permanent cu scopul de a îmbunătăți calitatea vieții și de a contribui la un viitor mai sănătos. Credem în puterea produselor noastre și ne propunem să menținem tendința de creștere, atât până la sfârșitul anului cât și pentru 2018, având valorile noastre și nutriția ca factori principali care ne ghidează în toate activitățile pe care le desfășurăm.


 

 

La nivel global, Nestlé raportează:

  • 2.6% creștere organică, 1.8% creștere internă, 0.8% creștere preț;
  • Vânzările totale raportate au scăzut cu 0,4%, până la 65,3 miliarde CHF (9M-2016: 65,5 miliarde CHF), diminuate prin divizări nete de 2,6% (în principal datorită creării societății mixte Froneri) și a efectelor negative ale schimburilor valutare de 0,4%;
  • Creșterea organică a fost de 0.8% în piețele dezvoltate și 5.1% în piețele în curs de dezvoltare;
  • Ne confirmăm orientările de vânzări pentru anul 2017 și așteptăm acum o creștere organică pentru întregul an, care să se situeze în jurul nivelului perioadei de nouă luni.

Mark Schneider, CEO Nestlé:Rezultatele noastre de vânzări pentru primele nouă luni sunt în concordanță cu așteptările comunicate în iulie. Creșterea vânzărilor organice a continuat să beneficieze de creșterea volumului din industrie, ceea ce ilustrează capacitatea noastră de a inova și satisface cererea consumatorilor. Prețurile au rămas constante. Pentru Nestlé, îmbunătățirea eficienței este o prioritate. Am identificat oportunități suplimentare de accelerare a ameliorării marjelor noastre, ceea ce a dus la o creștere suplimentară a restructurării și a cheltuielilor aferente în 2017. Prin urmare, acum așteptăm ca marja de profit operațională de tranzacționare să scadă cu 40-60 puncte de bază.

Nestlé va continua să urmărească oportunități de creștere pentru toate categoriile în care activează, pentru a-și menține poziția de lider. Nestlé există ca o companie care îmbunătățește zi de zi calitatea vieții și contribuie la un viitor mai sănătos, acest scop, împreună cu valorile înrădăcinate în respect, având impact în toate acțiunile curente și de viitor ale companiei.

 

Nestlé la nivel global

Nestlé este cea mai mare companie de produse alimentare și de băuturi din lume. Este prezentă în 191 de țări, iar cei 328.000 de angajați sunt dedicați scopului companiei: de a îmbunătăți calitatea vieții și de a contribui la un viitor mai sănătos. Nestlé oferă un portofoliu larg de produse și servicii pentru oameni și animale. Cele peste 2.000 de branduri variază, unele având notorietate globală, precum Nescafé sau Nespresso, altele locală, cum ar fi JOE. Performanța companiei este determinată de strategia de Nutriție, Sănătate și Wellness. Nestlé are sediul central în orașul elvețian Vevey, unde compania a fost fondată în urmă cu mai mult de 150 de ani.

 

Nestlé în România

Nestlé a intrat pe piața din România în 1995, în momentul de față având aproximativ 1.000 de angajați în București și în Timișoara, unde este localizată fabrica Nestlé.

În România, Nestlé este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața alimentară, cele mai multe dintre branduri fiind lideri în categorie. Portofoliul Nestlé România are o gamă largă de produse din diverse categorii, pentru a răspunde cererii consumatorilor: băuturi (Nescafé, Nesquik), dulciuri (JOE, Nesquik, Kit Kat, Lion, After Eight), produse culinare (Maggi), hrană pentru copii (Nestlé Nutrition), Nestlé Professional, divizia de soluții “out of home”, batoane și cereale pentru mic dejun (Nestlé Fitness, Musli, Nesquik, Chocapic etc.) și hrană pentru animale (Purina). Nespresso, nume de referință la nivel mondial în domeniul cafelei de lux ambalată în capsule, este prezent oficial în România ca divizie de lux a Grupului Nestlé, începând cu anul 2014. Napolitanele JOE, Nesquik și specialitățile de cafea NESCAFÉ 3în1 sunt produse în România, la fabrica din Timișoara. Începând cu octombrie 2016 Froneri este un joint venture între Nestlé și R&R ice cream.