Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Comunicate de presă

Nestlé Global anunță rezultatele financiare pentru anul 2019: creștere organică de 3,5% și vânzări de 92,6 miliarde CHF
  • Creștere organică de 3,5% în 2019, în timp ce creșterea internă reală (RIG) a fost de 2,9%, iar cea a prețurilor de 0,6%. Creșterea a fost susținută de un impuls puternic al afacerilor din Statele Unite și Purina PetCare.
  • Vânzările totale raportate au avut un avans de 1,2%, până la 92,6 miliarde CHF (2018: 91,4 miliarde CHF). Achizițiile nete au avut un impact negativ de 0,8%, iar evoluția schimbului valutar a avut un impact negativ de 1,5% asupra vânzărilor.
  • Marja de profit operațional de bază din operațiunile de tranzacționare (UTOP) a crescut cu 60 de puncte de bază până la 17,6% , în timp ce marja de profit operațional de tranzacționare (TOP) a scăzut cu 30 de puncte de bază la 14,8% în urma creșterii cheltuielilor.
  • Câștigurile per acțiune au crescut cu 28,0% până la 4,30 CHF pe durata intervalului de raportare.
  • Fluxul suplimentar de numerar a crescut cu 10,9% la 11,9 miliarde CHF.
  • Consiliul de administrație a propus o creștere a dividendelor cu 25 de centime la 2,70 CHF per acțiune, marcând 25 de ani consecutivi de creștere a dividendelor. În total, pe parcursul anului 2019, 16,9 miliarde CHF au fost plătiți către acționari sub formă de dividende și răscumpărări de acțiuni. La sfârșitul anului 2019, Nestlé a finalizat programul de răscumpărare a acțiunilor în valoare de 20 miliarde CHF, inițiat în iulie 2017. De asemenea, în ianuarie 2020 a demarat un nou program de răscumpărare de acțiuni de până la 20 miliarde CHF.
  • Nestlé a vândut Nestlé Skin Health în 2019 și a anunțat vânzarea companiei sale de înghețată din SUA pentru 4 miliarde USD către Froneri (tranzacția a fost finalizată la 31 ianuarie 2020). De asemenea, Nestlé a fost de acord să vândă 60% din compania Herta (activă în producția de alimente pe bază de carne) către Casa Tarradellas.
  • Perspectiva 2020: creștere continuă a vânzărilor organice, așteptând o accelerare suplimentară în 2021/2022, spre o creștere durabilă de o singură cifră. Câștigul per acțiune în monedă constantă și eficiența capitalului se așteaptă să crească.

Mark Schneider, CEO Nestlé: „Am înregistrat progrese importante în 2019, parametrii operaționali și financiari îmbunătățindu-se semnificativ pentru al doilea an consecutiv. Creșterea organică a accelerat, alimentată de un impuls puternic în Statele Unite și a business-ului Purina PetCare la nivel global. În 2019, am înregistrat progrese semnificative în transformarea portofoliului nostru.

Vom răspunde la schimbările rapide din industrie și la evoluția rapidă a preferințelor consumatorilor pentru a oferi portofoliului de produse oportunități de creștere.

Vom continua să ne concentrăm pe inovația rapidă. De exemplu, lansarea produselor noastre premium Starbucks a avut un mare succes. Suntem foarte mulțumiți de viteza de lansare a produsului și de răspunsul pozitiv al consumatorilor. Suntem pregătiți pentru noi inovații rapide, așa cum s-a putut observa din expansiunea rapidă portofoliului de produse alimentare și băuturi bazate pe plante. Prin urmare, putem să ajungem mai repede în piață cu produsele esențiale.

Totodată, ne-am reafirmat poziția de leadership în sustenabilitate într-o perioadă în care societatea caută tot mai mult către companii pentru soluții la problemele majore de mediu cu care ne confruntăm. În plus, am înregistrat progrese semnificative în ceea ce privește transformarea, diversitatea și incluziunea la locul de muncă. Noi inițiative, cum ar fi creșterea duratei concediul de maternitate, consolidează dezirabilitatea Nestlé ca angajator.

În ultimele săptămâni, răspândirea coronavirusului a necesitat eforturi extraordinare din partea echipei noastre din China. Ne-am concentrat pe asigurarea siguranței colegilor noștri și a familiilor lor și pe introducerea de măsuri de protecție pentru toate facilitățile noastre. Lucrăm îndeaproape cu autoritățile chineze, în timp ce acestea iau măsuri pentru a opri epidemia, bazându-se pe experiența și expertiza noastră pe teren. Suntem alături de cei afectați de această epidemie globală, suntem solidari cu poporul chinez și depunem toate eforturile pentru a ne sigura că alimentele și produsele noastre sunt în continuare disponibile la scară largă, în special cele pentru cei mai vulnerabili, cei mai tineri și cei mai bătrâni din societate.”

Vânzări la nivel de grup

Creșterea organică a atins 3,5% în 2019, în linie cu strategia companiei. Creșterea internă reală (RIG) a accelerat la 2,9% pentru întregul an, cel mai înalt nivel din ultimii șase ani. Creșterea a fost susținută în special de inovație și gestionarea optimă a portofoliului. Prețurile au contribuit cu 0,6% și au revenit în zona pozitivă în trimestrul IV.

Accelerarea creșterii organice de la an la an a fost susținută de o creștere puternică în Statele Unite și Brazilia, precum și de o îmbunătățire în Europa de Vest. Zona AOA a înregistrat o creștere puternică, în ciuda unor scăderi pentru unele categorii în China și Pakistan. Creșterea organică a accelerat la 2,6% pe piețele dezvoltate și a rămas în mare parte neschimbată pe piețele emergente, la 4,7%.

Toate categoriile de produse au înregistrat o creștere organică pozitivă. Cea mai mare contribuție a venit de la Purina PetCare și brandurile sale premium Purina Pro Plan și Purina ONE. Cafeaua a avut un impuls bun, ajutat de cererea puternică de produse Starbucks, care până acum au fost distribuite în peste 40 de țări. În total, produsele Starbucks au generat vânzări suplimentare de peste 300 milioane CHF în 2019. Nestlé Health Science a înregistrat progrese bune, cu o dezvoltare puternică a vânzărilor pentru nutriție medicală și produse Atrium. Categoria de apă a fost în scădere, reflectând presiunea pe preț în segmentul mediu și cererea redusă din Europa. Produsele alimentare vegetariene și vegetale, inclusiv Sweet Earth Awesome Burger și Garden Gourmet Incredible Burger, au înregistrat o creștere organică puternică de două cifre, ajungând la vânzări de aproape 200 milioane CHF.

Achizițiile nete au avut un impact negativ de 0,8%, în mare parte legate de vânzarea Nestlé Skin Health și Gerber Life Insurance. Fluxurile financiare valutare au avut un efect de reducere a valorii vânzărilor cu 1,5%. Vânzările totale raportate au crescut cu 1,2%, până la 92,6 miliarde CHF.

Zona EMENA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa de Nord)

  • Creștere organică 2,7%: 4,2% (RIG) creștere internă reală; -1.5% prețuri.
  • Europa Occidentală a înregistrat o creștere internă reală organică puternică.
  • Europa Centrală și de Est a menținut o creștere organică de o singură cifră, cu o creștere internă reală puternică. Politica de prețuri a avut un impact ușor negativ.
  • Orientul Mijlociu și Africa de Nord au înregistrat o creștere organică de o singură cifră, bazată pe creșterea internă și politica stabilă de prețuri.
  • Marja de profit operațional de bază a crescut cu 20 de puncte de bază, până la 18,9%.

Press Releases
Title
Date