Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare si bauturi din lume, anunta rezultatele financiare inregistrate in 2017 si raporteaza o crestere organica de 2,4%, cu 1,6% crestere interna si 0,8% crestere a pretului. Nestlé Romania a incheiat inca un an foarte bun, fiind unul dintre cei mai performanti actori ai regiunii.
In ceea ce priveste cotele de piata, Nestlé Romania continua sa detina prima sau a doua pozitie in toate categoriile in care compania este prezenta, cu 33% cafea solubila, cafea capsule si bauturi, 61% hrana pentru copii, 40% produse culinare, 48% cereale, 18% dulciuri si 14% hrana pentru animale de companie. Cele mai mari ponderi in cifra de afaceri sunt detinute de cafea, hrana pentru copii, cereale pentru micul dejun si produse culinare.
Pornind de la promisiunea de a oferi optiuni alimentare gustoase si sanatoase, Nestlé Romania s-a concentrat in anul 2017 asupra inovarii si renovarii produselor si categoriilor.
Categoria de cereale si-a extins gama cu produse pentru micul dejun ce ofera un gust excelent, retete usor de inteles si profil nutritional echilibrat („Ingrediente pe care le cunosti, cerealele integrale - ingredientul nostru numarul 1, fara coloranti artificiali”). Anul 2017 a fost unul de renastere pentru gama Fitness (crestere de doua cifre), care a fost relansata cu o reteta imbunatatita si un nou ambalaj. Brandul Lion a inregistrat, de asemenea, inca un an de crestere spectaculoasa (crestere de doua cifre).
JOE si-a consolidat pozitia de lider in piata, prin lansarea gamei de produse JOE NOIR, o combinatie surprinzatoare de napolitana crocanta cu cacao si crema cu gust intens, beneficiind de un profil nutritional imbunatatit, cu 15% mai putin zahar.
Toate cele trei categorii de cafea au inregistrat o performanta excelenta. Pentru NESCAFÉ Dolce Gusto anul s-a incheiat cu o crestere de doua cifre. Prima cafea 3in1 scurta – NESCAFÉ PICCOLINO, a fost lansata anul trecut, fiind un concept dezvoltat integral in Romania. Nestlé Professional a lansat NESCAFÉ INTENSO si NESCAFÉ SELEZIONE, doua blenduri noi de cafea boabe prajite, cu scopul de a aborda sectorul premium din HoReCa.
Nespresso a lansat doua espressoare de cafea automate, de inalta performanta, cu tehnologie de ultima generatie - Nespresso Expert (aparat conectat la telefonul mobil prin Bluetooth, ce permite crearea cafelei cu ajutorul telefonului mobil) si Nespresso Creatista Plus (aparat echipat cu tehnologie de spumare a laptelui, pentru realizarea de Latte Art).
Purina a lansat FELIX SENSATIONS, o gama de retete delicioase in aspic, ceea ce a permis brandului sa devina lider in categoria Hrana umeda pentru pisici in portie unica, aceasta fiind al doilea segment din piata cu una dintre cele mai accelerate cresteri. Intregul portofoliu de produse si activitatea companiei an dupa an urmeaza viziunea Nestlé, ce isi propune sa ofere indivizilor si familiilor o viata mai sanatoasa si mai fericita, sa contribuie la dezvoltarea unor comunitati prospere si solide, dar si sa gestioneze resursele naturale ale planetei pentru generatiile viitoare.
Leszek Wacirz, CEO Nestlé Romania, a declarat: „2017 reprezinta inca un an foarte bun pentru Romania, fiind rezultatul eforturilor noastre continue de a construi practici de business sustenabile si parteneriate puternice. Tot ceea ce facem porneste de la filosofia noastra NHW (Nutrition, Health and Wellness), ne ghidam permanent dupa dorintele consumatorilor nostri, imbunatatim produsele si ne concentram eforturile pentru a avea un impact pozitiv in comunitatile locale si asupra mediului inconjurator".
La nivel global, compania Nestlé a raportat:
• Crestere organica de 2,4%, 1,6% crestere interna, 0.8% crestere pret;
• Vanzarile totale raportate au crescut cu 0,4% atingand 89,8 miliarde CHF (2016: 89,5 miliarde CHF). Rezultatul net din vanzarile de business a avut un impact negativ de 1,9% (in principal ca urmare a crearii Froneri);
• Rezultatul pe actiune a crescut cu 4,7% in valuta constanta;
• Propunere de crestere a dividendelor pana la 5 centimi (2,2%), pana la 2,35 CHF pe actiune;
• Perspectiva pentru 2018: cresterea organica a vanzarilor intre 2% si 4%; imbunatatirea marjei comerciale conform cu obiectivul stabilit pentru 2020. Sunt prevazute cresteri ale rezultatului pe actiune in valuta constanta si a eficientei capitalului.
Mark Schneider, CEO Nestlé, a declarat: „Cresterea organica a vanzarilor noastre in anul 2017 s-a incadrat in intervalul setat, dar sub asteptari, din cauza dezvoltarii slabe a vanzarilor catre sfarsitul anului. In timp ce in Europa si Asia evolutia vanzarilor a fost incurajatoare, America de Nord si Brazilia au continuat sa evolueze intr-un mediu plin de provocari. In ultimele luni am finalizat ajustarile initiale ale portofoliului, cu rezultate favorabile. Vom continua aceasta abordare activa de gestionare a portofoliului intr-o maniera disciplinata si in deplina conformitate cu strategia noastra. In ceea ce priveste portofoliul nostru de baza, accelerarea cresterii prin inovarea si renovarea produselor este o prioritate. Ne asteptam la o imbunatatire a cresterii organice a vanzarilor in 2018 si suntem pe drumul cel bun in ceea ce priveste obiectivul nostru de imbunatatire a marjei pentru 2020."
Acceseaza acest link pentru mai multe detalii.