Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Acțiuni cheie pentru combaterea poluării cu plastic

Actiuni cheie pentru combaterea poluarii cu plastic

Acumularea deșeurilor de plastic în gropile de gunoi și în mediul înconjurător reprezintă una dintre cele mai stringente probleme de mediu din prezent.

Deșeurile de plastic pun în pericol viața animalelor sălbatice și amenință ecosistemele și lanțul alimentar. Poluarea cu mase plastice este o prioritate care trebuie adresată urgent.

Deoarece nu putem rezolva această problemă pe cont propriu, colaborăm cu alte companii, institute de cercetare și guverne din întreaga lume, pentru a identifica modalități de reducere colectivă a deșeurilor de plastic din mediul înconjurător.

Ne dorim ca niciun ambalaj Nestlé din plastic să nu ajungă aruncate în groapa de gunoi sau în apele planetei

81.9 %
10.5 %
95 %

Acțiuni cheie pentru combaterea poluării cu plastic

Ținta noastră este de a utiliza mai puțin plastic pe bază de combustibili fosili noi în ambalajele noastre. Prin eliminarea plasticului care nu este absolut necesar, introducerea de alternative reutilizabile și reîncărcabile și trecerea la materiale pe bază de hârtie, bio și biodegradabile, deja reducem amprenta noastră de plastic. 

La sfârșitul anului 2022, 81,9% din ambalajele noastre din plastic erau concepute pentru a fi reciclate și ne așteptăm să atingem peste 95% până în 2025. Ne păstrăm angajamentul să atingem 100%. Suntem pe drumul cel bun pentru a reduce utilizarea plasticului nou (virgin) cu o treime până în 2025. 

Acțiunile noastre se extind însă dincolo de materialele pe care le folosim în ambalajele noastre. Pentru a preveni ca ambalajele noastre să ajungă la groapa de gunoi, lucrăm pentru a face procesul de reciclare mai ușor, sprijinind acțiunile de îmbunătățire a infrastructurii și încurajând oamenii să lupte împotriva poluării cu plastic. 

Generarea acestor schimbări, în afara operațiunilor noastre, necesită un efort semnificativ de colaborare. Facem parte din Plastic Waste Coalition for Action a Forumului pentru Bunuri de Consum, Parteneriatul Global Plastic Action al Forumului Economic Mondial și Plastic PACTS din întreaga lume, subliniind angajamentul nostru de a conduce acțiunile voluntare ale companiilor. 

Până în 2030, Nestlé își propune să colecteze același număr de sticle pe care le produce.

Ne-am luat angajamentul să lucrăm în întreaga industrie pentru a crea o economie circulară pentru plastic, începând cu ambalajele. Eliminăm plasticul inutil din ambalajele noastre și inovăm pentru a face plasticul de care avem nevoie să fie reciclabil și reutilizabil.

Continuăm să sprijinim guvernele prin susținerea activă a unei reglementări armonizate și mai bune pentru accelerarea dezvoltării infrastructurii în piețele în care operăm. Susținem înființarea unui UN Treaty on Plastic Pollution și suntem membri activi ai grupului de advocacy, Coalitia de Afaceri pentru un Tratat Global privind Plasticul.

Suntem angajați să jucăm un rol activ în dezvoltarea unor scheme de colectare, sortare și reciclare funcționale în țările în care operăm. Obiectivul global în ceea ce privește infrastructura este semnificativ și nu este în controlul nostru - dar lucrăm pentru a modela colectarea de succes cu proiecte și activități în întreaga lume.

Drumul către neutralitatea plasticului: Colectarea unei cantități de plastic echivalentă cu cea pe care o vindem 

În multe țări, Nestlé colaborează cu parteneri care lucrează pentru recuperarea și reciclarea cantității de plastic pe care o utilizăm în ambalajele noastre, pe baza principiului "o tonă intră, o tonă iese", cunoscut sub numele de "neutralitatea plasticului". 

În 2022, Nestlé Filipine a sărbătorit al doilea an complet de neutralitate, împiedicând ca plasticul colectat să ajungă în gropile de gunoi sau în ocean. 

Facem procesul de reciclare a capsulelor de cafea mai ușor 

Brandul Nestlé Nespresso a lansat o nouă capsulă pe bază de hârtie care poate fi compostată acasă. Capsula este fabricată folosind pastă de hârtie cu un polimer biodegradabil. În Germania și Mexic, Nescafé a introdus campanii de educare a consumatorilor pentru promovarea reciclării. În viitor, se speră că toate capsulele făcute din plastic, aluminiu sau ambele pot fi reciclate. 

Testarea sistemelor de ambalare reutilizabile ale viitorului 

Colaborăm cu Circolution, un start-up german, pentru a testa următoarea generație de containere standardizate reutilizabile pentru ambalarea alimentelor. Parteneriatul Circolution - Nestlé permite consumatorilor germani din anumite orașe să se bucure de Nesquik în containere standardizate din oțel inoxidabil reutilizabile. 

Circolution închiriază containere reutilizabile către Nestlé, primul său partener de testare, și se ocupă de curățarea, inspecția calității, transportul și evaluarea performanței ambientale. Alte companii alimentare pot utiliza, de asemenea, același container cu etichetarea și produsele lor unice. 

Consumatorii pot returna ambalajele reutilizabile în automate de returnare sau personalului din magazine. Circolution estimează că după cinci cicluri de viață, impactul asupra mediului este similar cu cel al ambalajelor de sticlă de unică folosință. Ambalajul din oțel inoxidabil are aproximativ 75 de cicluri de viață, estimându-se că salvează echivalentul a 36 kg de sticlă sau 5 kg de plastic pe durata sa de viață. 

ambalaje reutilizabile pentru a reduce deșeurile

Testarea de noi soluții pentru a reduce plasticul din ambalajele Nestlé 

Nestlé Indonezia și Acceleratorul de Cercetare și Dezvoltare al Nestlé din Singapore au explorat mai multe sisteme de reutilizare a ambalajelor în ultimul an. În 2022, am testat un sistem cu Siklus Indonezia, în care consumatorii comandă alimente și băuturi, inclusiv Nestlé Milo, Dancow și Koko Krunch, printr-o aplicație și primesc produsele prin intermediul unui sistem de reutilizare, livrate prin biciclete. Acest program, care susține ambiția guvernului indonezian de a reduce deșeurile cu 30% până în 2025, este examinat ca un model potențial pentru reducerea plasticului de unică folosință. 

În 2023, am lansat un serviciu pilot de reumplere prin intermediul automatelor de vânzare la partenerii de retail pentru cerealele Koko Krunch și Milo. Acesta este un parteneriat cu Qyos, parte a companiei Enviu Indonezia și Algramo. Alimentele sunt ambalate în cartușe sigilate la fabrică, apoi sunt distribuite direct în recipientul propriu al consumatorului sau într-un recipient la locația de retail. Prin lansarea unor teste flexibile în lanțul valoric cu parteneri în domeniul automatelor, managementul start-up-urilor și retail, ne propunem să maximizăm confortul consumatorului și să reducem utilizarea de materiale de ambalare din plastic nou. 

stație digitală de reumplere cu autoservire pentru reducerea deșeurilor

Înlocuirea materialelor greu de reciclat cu hârtie 

Nestlé a introdus ambalaje din hârtie reciclabile pentru produse precum cuburile de supă Maggi , Nesquik, KitKat, Nescafé și altele, înlocuind adesea ambalajele din mai multe materiale care sunt greu de separat sau reciclat. În același timp, am trecut la paie din hârtie pentru Nesquik, Nescau, Milo și Nescafé.

În 2021, Smarties a devenit primul brand global de dulciuri Nestlé care a trecut la ambalaje din hârtie reciclabile. În 2022, Quality Street a urmat exemplul, introducând ambalaje din hârtie reciclabile certificate FSC pentru bomboanele sale twist-wrapped în întreaga lume.

 

Crearea unei piețe globale a materialelor plastice reciclabile pentru alimente 

Nestlé investește până la 2 miliarde CHF pentru a accelera dezvoltarea unor ambalaje mai durabile și a infrastructurii necesare pentru susținerea unei economii circulare pentru materialele de ambalare.

Multe tipuri de plastic sunt dificil de reciclat în ambalaje pentru alimente, ceea ce duce la o ofertă limitată de materiale plastice reciclate pentru alimente. În timp ce acest lucru se dezvoltă, ne angajăm să plătim până la 1,5 miliarde CHF în prime pentru materiale plastice reciclate pentru alimente până în 2025, pentru a contribui la stimularea unei piețe pentru aceste materiale.

Citește raportul Creating Shared Valued 2023