Sort by
Sort by

Intregul an 2016: crestere organica de 3,2% | Nestlé

Înapoi la comunicatele de presă
Vevey

 

Urmareste live evenimentele curente

09:00 CET Webcast - Conferinta conferinta de presa
14:00 CET Webcast - Transmisie audio privind convocarea investitorilor

Detalii complete: http://www.nestle.com/media/pressreleases/allpressreleases/full-year-results-2016
  • Crestere organica de 3,2% si o puternica si continua crestere interna reala de 2,4%
  • Vanzari de 89,5 miliarde CHF, cu o crestere de 0,8%, la variatii ale cursului de schimb de -1,6%
  • Marja de profit din exploatare in crestere cu 30 de puncte de baza in monedele constante, marja de profit din exploatare raportata fiind de 15,3%, in crestere cu 20 de puncte de baza
  • Rezultat per actiune sustinut de 3,40 CHF, in crestere cu 3,4%, in monedele constante
  • Reducere semnificativa a capitalului circulant in medie de la 4,7% pana la 2,8% din vanzari
  • Crestere dividend propusa de 2,30 CHF per actiune
  • Perspectiva 2017: crestere organica intre 2% si 4%; marja stabila de profit din exploatare in monedele constante, ca rezultat al cresterii considerabile a costurilor de restructurare, in scopul imbunatatirii rentabilitatii in viitor; se estimeaza o crestere a rezultatului per actiune sustinut in monedele constante, si a eficientei capitalului

Mark Schneider, Nestlé CEO: “Cresterea organica din 2016 s-a situat la limita superioara a domeniului de activitate, dar la limita inferioara a asteptarilor noastre. Am avut o imbunatatire solida a marjei de profit din exploatare si o crestere semnificativa a fluxului nostru de numerar. Pe baza acestor rezultate, Consiliul de administratie doreste sa propuna cea de-a 22-a crestere consecutiva a dividendelor, subliniind angajamentul nostru pentru continuitate.

In anul 2017, estimam o crestere organica intre 2% si 4%. Pentru a imbunatati rentabilitatea in viitor, intentionam sa crestem considerabil costurile de restructurare din acest an. Ca urmare, ne asteptam la o marja stabila de profit din exploatare in monedele constante. De asemenea, estimam o crestere a rezultatului per actiune sustinut in monedele constante si a eficientei capitalului. Nestlé continua sa faca investitii in cresterea din viitor si in eficienta operationala, tintind spre o crestere organica in jurul a 5% si economii importante de costuri structurale pana in 2020.”

Rezultatele Grupului

Vanzari
 
  • Totalul vanzarilor a crescut cu 0,8%, pana la 89,5 miliarde CHF, la variatii ale cursului de schimb de -1.6%. Achizitiile, fara a lua in considerare dezinvestitiile, au redus cu 0,8% vanzarile.
  • Cresterea organica a fost de 3,2%, cu o crestere interna reala ce a atins varful ultimilor trei ani, de 2,4%.
  • Variatia preturilor s-a limitat la 0,8%, cu oarecare imbunatatire in a doua jumatate a anului, care se estimeaza ca va continuai pe tot parcursul anului 2017.
  • Cresterea organica si cresterea interna reala au fost extinse, scotand in evidenta forta si soliditatea portofoliului nostru diversificat.

 

Vanzari (miliarde CHF)

Grup

89,5

EMENA

(Europa,Orientul Mijlociu si Africa de Nord)

26,8

AMS

(Americi)

40,2

AOA

(Asia, Oceania si Africa Subsahariana)

22,4

Pietele dezvoltate

52,1

Pietele emergente

35,4

Crestere interna reala % +2.4% +2.4% +2.0% +3.0% +2.3% +2.4%
Preturi % +0.8% -0.5% +2.5% -0.2% -0.6% +2.9%
Crestere organica % +3.2% +1.9% +4.5% +2.8% +1.7% +5.3%

 






















 
  • Inovarea a sprijinit cresterea volumelor, un procent de 30% din vanzari fiind inregistrat la produsele introduse sau reinnoite in ultimii 3 ani.
  • Comertul electronic a realizat 5% din vanzari, cu o crestere anuala de 18%.

Profitul operational

  • Profitul operational a fost de 13,7 miliarde CHF, cu o marja de 15,3%, cu o crestere raportata de 20 de puncte de baza si de 30 de puncte de baza in monedele constante.
  • Am realizat aceasta imbunatatire a marjei odata cu:
    - Cresterea investitiilor in promovarea brandurilor, comercializare digitala, cercetare si dezvoltare, precum si in noile platforme de nutritie si sanatate. Cheltuielile de marketing orientat spre consumatori au crescut cu 6,3% in monedele constante.
    - Costurile de restructurare s-au dublat, ajungand la 300 de milioane CHF in 2016, in sustinerea initiativelor privind economiile de costuri structurale.

Profitul net

  • Profitul net de 8,5 miliarde CHF a fost influentat de mai multi factori, cel mai important fiind ajustarea unica de tip non-cash la impozitele amanate.
  • Rezultatul per actiune raportat a scazut cu 4,8%, pana la 2,76 CHF, din aceleasi motive.
  •  Rezultatul per actiune sustinut in monedele constante a crescut cu 3,4%.

Fluxul de numerar si capitalul circulant

  • Fluxul de numerar din exploatare a crescut cu 1,3 miliarde CHF, ajungand la 15,6 miliarde CHF (17,4% din vanzari), crestere datorata, in parte, reducerii capitalului circulant. Fluxul de numerar disponibil a crescut cu 200 de milioane CHF, atingand valoarea de 10,1 miliarde CHF (11,3% din vanzari). Aceasta crestere demonstreaza capacitatea noastra de a genera in mod consecvent un flux de numerar puternic, chiar si intr-un mediu dificil al schimburilor valutare.
  • Media capitalului circulant a scazut cu 190 de puncte de baza, de la 4,7% pana la 2,8% din vanzari (media ultimelor cinci trimestre).
  • Randamentul capitalului investit (ROIC) inclusiv fondul comercial si activele necorporale s-a imbunatatit cu 30 de puncte de baza, pana la 11,2%. ROIC fara fondul comercial si activele necorporale a crescut cu 180 de puncte de baza, pana la 31,7%.

Zona AMS

Vanzari de 26,4 miliarde CHF, 4,2% crestere organica, 1,3% cresterea interna reala; 19,3% marja profitului operational, -10 puncte de baza

  • Zona a raportat o buna si constanta crestere organica.
  • In America de Nord cresterea s-a accelerat an de an:
    - In privinta produselor Petcare (de ingrijire a animalelor de companie), inovarea a sustinut cresterea importanta la toata gama de hrana pentru pisici. In ceea ce priveste hrana pentru caini, portofoliul Premium a avut o evolutie buna, Merrick, Purina ONE si Pro Plan inregistrand toate o crestere de doua cifre. Beneful s-a stabilizat, inregistrandu-se progrese in reinnoirea brandului.
    Coffee Mate si-a mentinut dinamica pozitiva, prin inovatii la ambalaje, cum ar fi recipientele de 64 de uncii, si la arome noi, de exemplu natural bliss.
    Lean Cuisine si Stouffer’s Fit Kitchen au realizat o crestere organica sustinuta de noi extinderi ale liniilor de productie.
    - Performanta dulciurilor in Statele Unite a fost dezamagitoare, sub efectul mediului concurential si a slabei cresteri a pietei generale a ciocolatei.
  • In America Latina cresterea organica puternica a fost determinata de cresterea preturilor ca urmare a deprecierii monedelor, in timp ce cresterea interna reala a incetinit:
    - In Brazilia am inregistrat o crestere organica de o singura cifra. Cresterile importante ale preturilor de la sfarsitul primei jumatati a anului au afectat volumele pe termen scurt. Nescafe Dolce Gusto si KitKat au continuat sa creasca (o crestere de doua cifre).
    - In Mexic am avut inca un an de crestere semnificativa, extinsa la produsele lactate, cremele de cafea, cafeaua solubila, Nescafe Dolce Gusto si ciocolata.
    - Produsele Petcare au continuat sa inregistreze o crestere puternica in toata regiunea.
  • Marja profitului operational a scazut cu 10 puncte de baza, ca urmare a unei cresteri a costurilor de restructurare. Marja rentabilitatii s-a imbunatatit in America de Nord, insa America Latina a fost mult afectata de costul ridicat al inflatiei, cauzat de deprecierea monedelor, si de preturile produselor de baza.

Zona EMENA

 

Vanzari de 16,2 miliarde, 2,0% crestere organica, 2,7% cresterea interna reala; 16,7% marja profitului operational, +100 puncte de baza.

  • Zona a asigurat o crestere interna reala puternica, accelerata pentru al patrulea an consecutiv, iar cota de piata s-a extins, demonstrand capacitatea de inovare.
  • In Europa de Vest cresterea organica pozitiva s-a datorat unei solide cresteri interne reale. Evolutia preturilor a fost negativa, acestea fiind afectate de preturile in continua scadere la produsele de baza, presiunile presiuni comerciale si concurenta intensa:
    - Petcare, Nescafé si pizza au continuat sa reprezinte sursele cheie ale cresterii in majoritatea pietelor.
    - In Germania si Franta am avut o solida crestere interna reala, in timp ce a existat o importanta crestere organica si crestere interna reala in Europa de Sud. In Regatul Unit, pe de alta parte, a fost un an deosebit de dificil, atat volumele, cat si preturile inregistrand un usor declin.
  • Europa Centrala si de Est a continuat sa asigure o crestere organica puternica, pe baza unei importante cresteri interne reale si a evolutiei pozitive a preturilor:
    - In Rusia am realizat o crestere organica de doua cifre si o crestere interna reala pozitiva. Aceasta a inclus cresterea puternica la cafea solubila Nescafé, in special Barista. Rusia a fost, la nivl global, cea mai performanta piata pentru Nestlé in privinta produselor Petcarey, in frunte cu hrana Felix pentru caini.
    - Inflatia in Rusia si Ucraina a dus la o evolutie pozitiva a preturilor in regiune, in timp ce toate celelalte piete s-au confruntat cu o situatie deflationista.
  •  Afacerea a continuat sa reziste in Orientul Mijlociu si Africa de Nord cu o crestere organica pozitiva,dar mediul instabil si presiunile deflationiste i-au slabit ritmul:
    - Evenimentele din Irak, Yemen, Libia si Siria si-au continuat efectele. De asemenea, in regiune au existat presiuni deflationiste asupra produselor lactate.
    - In Turcia,
    Nescafé si dulciurile au determinat o crestere de doua cifre. De asemenea, piata Africii de Nord a mers bine.
  • Marja profitului operational s-a imbunatatit cu 100 de puncte de baza, chiar in conditiile cresterii costurilor de restructurare si a investitiilor in marketing. Rentabilitatea a crescut la majoritatea categoriilor, ca rezultat al brandurilor promovate la categoria premium, cresterii volumelor, eficientei economiilor si costurilor de productie favorabile. De asemenea, gestionarea portofoliului a avut o contributie pozitiva, cu crearea asocierii in participatiune Froneri, pentru fabricarea inghetatei.

Zona AOA

 

Vanzari de 14,5 miliarde CHF, 3,2% crestere organica, 2,9% crestere interna reala; 19,0% marja profitului operational, +60 puncte de baza

  • Zona a cunoscut o crestere interna reala si o crestere organica, sporind dinamica pe parcursul intregului an, cu recuperarea cotelor de piata, la care au contribuit aproape toate pietele.
  • Pietele emergente din Zona au avut, in general, un an bun, cu accelerarea cresterii in majoritatea diviziilor noastre. Yinlu a fost singura exceptie, scazand cresterea organica a Zonei cu 260 de puncte de baza:
    - In China, declinul de doua cifre al
    Yinlu a afectat cresterea generala. Mai multe initiative de reabilitare a afacerii sunt instituite, iar stabilizarea este asteptata in 2017. Produsele lactate (excluzand Yinlu) si dulciurile au inregistrat o crestere pozitiva, iar Nescafé a avut o performanta frumoasa.
    - Asia de
    Sud-Est a inregistrat o crestere puternica, de doua cifre, in Vietnam si Indonezia, in special generata de produsele lactate si Milo. De asemenea, Filipine a mers bine, cu o crestere semnificativa de o cifra, datorata mai ales produselor lactate marca Bear.
    Am inregistrat o importanta crestere in Africa Subsahariana. Cresterea interna reala a ramas pozitiva, in pofida cresterii preturilor pentru a compensa deprecierea montara. Cresterea a fost de doua cifre in Africa Centrala si de Vest (inclusiv Ghana, Coasta de Fildes si Nigeria) si in Africa Ecuatoriala (inclusiv Angola), iar Maggi si Nido au mers foarte bine.
    - Afacerile noastre din India au crescut puternic, in ciuda unui oarecare impact perturbator determinat de demonetizare, la sfarsitul anului. Taiteii Maggi au continuat sa recastige din cota de piata. De asemenea, dulciurile au mers bine cu KitKat. Tot o crestere puternica s-a inregistrat in Pakistan la produse lactate, gata de consum si de alte categorii.
  • In pietele dezvoltate a existat o crestere substantiala in Japonia si o solida crestere interna reala in Oceania:
    Cresterea organica inregistrata in Japonia s-a situat peste mediile Zonei si Grupului, echilibrate intre cresterea interna reala si preturi. Aceasta s-a bazat pe inovare si incadrarea in categoria  premium a produselor din gamele Nescafe si KitKat.
    In Oceania a existat o solida crestere interna reala in concordanta cu Grupul, care a fost insa contracarata de permanentele presiuni deflationiste.
  • Zona si-a imbunatatit marja profitului operational cu 60 de puncte de baza, in timp ce au crescut si investitiile in promovare. Cresterea pozitiva a marjei brute a fost sprijinita de costurile de productie favorabile, in special la produsele lactate, precum si de eficienta costurilor si cresterea volumelor si a gamei de produse. Efectul unei oarecare cresteri a cheltuielilor de restructurare a fost insa mai mult decat contracarat de costurile unice reduse la produsele Maggi vandute in India.

Nestlé Waters

Vanzari de 7,9 miliarde CHF, 4,5% crestere organica, 4,5% crestere interna reala; 11,9% marja profitului operational, +110 puncte de baza
  • Nestlé Waters si-a mentinut ritmul bun de crestere organica, pe baza cresterii interne reale. Preturile au ramas constante:
    -  In Statele Unite, brandurile premium internationale au cunoscut inca un an de crestere dinamica, la care au contribuit, intr-un procent peste mediile Grupului si Nestlé Waters, brandurile regionale Poland Spring, Ice Mountain si Deer Park. Inchiderea unei fabrici din Texas in urma tornadei din aprilie a avut un impact negativ.
    - In Europa, majoritatea pietelor s-au mentinut in crestere dupa ce au inregistrat un an 2015 puternic ca rezultat al caniculei. Contributii substantiale au adus pietele din  Regatul Unit, Spania si Germania.
    - Dintre celelalte piete, Asia de Sud-Est, Mexic si Africa de Nord au mers bine. De asemenea, o crestere puternica a fost generata de brandurile premium internationale de apa minerala Perrier si S.Pellegrino, la care vanzarile au crescut cu un ritm dublu fata de ansamblul portofoliului de produse.
  • Brandul international emblematic Nestlé Pure Life a avut o contributie importanta, cu o crestere organica peste media Nestlé Waters.
  • A existat o puternica imbunatatire, de 110 puncte de baza, a marjei profitului operational, in timp ce investitiile in marketing au crescut si ele. Acest lucru a fost posibil datorita unei imbinari intre cresterea volumelor, diversificarii pozitive a produselor prin promovare la categoria premium, eficientei costurilor operationale si costurilor de productie favorabile.

Nestlé Nutrition

Vanzari de 10,3 miliarde CHF, 1,5% crestere organica, 0,9% cresterea interna reala; 22,7% marja profitului operational, +10 puncte de baza
  • Nestlé Nutrition a inregistrat crestere, in conditiile dinamicii de schimbare a categoriei, in special in China, si presiunilor deflationiste determinate de sustinerea preturilor scazute ale laptelui:
    - Dinamica pietei din China a fost slaba, in intampinarea implementarii noului regulament, ceea ce a condus la ajustari ale nivelului inventarului comercial, atat in China continentala, cat si in Hong Kong. Preturile scazute la lapte si concurenta intensa au afectat evolutia preturilor noastre, mai ales pe segmentul premium. In acelasi timp, illuma a inregistrat in China inca un an de crestere puternica, castigand piata si devenind brandul numarul unu al categoriei. De asemenea, ne-am consolidat capacitatile de e-commerce, castigand cote din piata pe acest important canal.
    - Cresterea inregistrata in Statele Unite a fost lenta in 2016. Am inceput reinnoirea brandului Gerber si am adus imbunatatiri ambalajelor si retetelor de produse, incluzand numeroase oferte organice.
    - America Latina a cunoscut o dinamica puternica, determinata de inovatii, cum ar fi cerealele Mucilon Iron Plus in Brazilia si NAN Optipro in Mexic.
    - De asemenea, si cresterea inregistrata in Asia de Sud-Est a fost una solida, iar in Filipine lucrurile au mers bine.
  • Cresterea marjei profitului operational a fost dinamica la formulele pentru sugari, precum si la alimentele pentru bebelusi, datorita reducerii sustinute a pretului la produsele lactate. Totodata, au crescut investitiile in marketing pentru promovarea brandurilor.

Alte divizii

Vanzari de 14,1 miliarde CHF, 3,7% crestere organica, 3,4% cresterea interna reala; 15,2% marja profitului operational, -50 puncte de baza

  • Nestlé Professional si-a continuat cresterea, de la o jumatate de cifra in pietele emergente, la o crestere puternica in Rusia si Mexic si una solida in China. De asemenea, in Statele Unite am inregistrat o importanta crestere organica, in timp ce afacerea din Canada si Europa de Vest au fost in declin. Incepand din 2017, Nestlé Professional este integrata in Zone ca urmare a cresterii cererii de produse si servicii adaptate pe baze locale si regionale.
  • Nespresso a continuat sa creasca in cel de-al 30-lea an al sau. In Statele Unite si Canada a cunoscut o dinamica puternica datorita continuarii succesului sistemului VertuoLine. De asemenea, vanzarile din Franta au avut de castigat din lansarea VertuoLine la sfarsitul anului. In Regatul Unit Nespresso a cunoscut o accelerare puternica in urma investitiilor in brand si lansarii unui model de abonament. In Asia, atat in China, cat si in Coreea divizia a avut o performanta buna.
  • Nestlé Health Science a mentinut un ritm bun de crestere. Grija fata de consumator s-a dovedit, inca o data, a fi sursa cheie de crestere, inclusiv la produsele din gamele Boost, Carnation Breakfast Essentials iar in Europa, la produsele Meritene. Produsele medicale de nutritie au beneficiat de puternice contributii aduse de portofoliul de produse antialergice (in special in China), Vitaflo si suplimentele nutritionale orale, pe pietele cheie.
  • Nestlé Skin Health a avut o buna performanta in ceea ce priveste grija fata de consumator. Totusi, am ajustat nivelul inventarelor comerciale la sfarsitul anului. Concurenta crescuta si presiunile generate de produsele generice au afectat activitatea de prescriptii in Statele Unite.
  • Marja profitului operational pe acest segment a fost influentata de Nestlé Skin Health. Ajustarea inventarelor comerciale si costurile mai ridicate de restructurare si de litigiu au afectat rentabilitatea. De asemenea, Nestlé Health Science a absorbit costuri de restructurare mai mari. Nestlé Professional si Nespresso si-au sporit rentabilitatea, fiind ajutate de costurile de productie favorabile.

Propunerile Consiliului de administratie in Adunarea Generala Anuala

La Adunarea Generala Anuala din 6 aprilie 2017, Consiliul de administratie va propune un dividend de 2,30 CHF per actiune. Ultima zi de tranzactionare ce confera dreptul de a incasa dividendul va fi 7 aprilie 2017. Dividendul net va putea fi platit incepand cu data de 12 aprilie 2017. Actionarii care sunt inregistrati in registrul actionarilor cu drepturi de vot la data de 30 martie 2017 la ora 12:00 (CEST) isi vor putea exercita dreptul de vot.

La data de 27 iunie 2016, Consiliul de administratie si-a facut cunoscute intentiile privind succesiunea pentru functiile de Presedinte si Director General (CEO). Dupa ce a servit compania aproape 50 de ani, din care 11 ani ca CEO si 12 ani ca Presedinte, Peter Brabeck-Letmathe nu va mai putea fi reales, deoarece a ajuns la varsta obligatorie de pensionare. 

Consiliul de administratie l-a propus pe Paul Bulcke care a ocupat functia de CEO din 2008 pana la sfarsitul anului 2016, pentru a fi ales Presedinte. La data de 27 iunie 2016, Consiliul de administratie l-a desemnat pe Mark Schneider pentru a ocupa functia de CEO Nestlé incepand de la 1 ianuarie 2017. In concordanta cu modelul de guvernanta al companiei, alegerea acestuia a fost propusa Consiliului in Adunarea Generala Anuala.

Consiliul de administratie propune realegerea individuala a celorlalti membri actuali ai Consiliului de administratie, pentru un mandat, pana la sfarsitul urmatoarei Adunari Generale Anuale. In plus, Consiliul propune alegerea doamnei Ursula M. Burns, Presedinte al Consiliului de administratie al Xerox Corporation din 2010 si CEO al aceleiasi corporatii din 2009 pana in 2016.

In final, Consiliul de administratie propune alegerea individuala a membrilor Comitetului  de remunerare si alegerea KPMG ca auditor autorizat pana la sfarsitul urmatoarei Adunari Generale Anuale. Consiliul de administratie va supune aprobarii actionarilor remuneratia membrilor Consiliului de administratie si ai Consiliului Director.

Perspectiva

In 2017, preconizam o crestere organica intre 2% si 4%. Pentru a impulsiona rentabilitatea in viitor, intentionam sa crestem in mod considerabil cheltuielile de restructurare in acest an. In consecinta, ne asteptam ca marja profitului operational in monedele constante sa ramana stabila. Estimam ca rezultatul per actiune sustinut in monedele constante si eficienta capitalului vor creste.

Contacte   

Media: Robin Tickle Tel.: +41 21 924 22 00
Investitori: Steffen Kindler  Tel.: +41 21 924 35 09

Anexa

Tabloul detaliat al vanzarilor si marjei profitului operational pe intregul an 2016

 

 

  Ian.- Dec. 2016 Vanzari in milioane CHF Ian.- Dec. 2016 Crestere organica (%)
Marja profitului operational
 Ian.- Dec. 2016 (%)
Marja profitului operational Diferente fata de Ian.- Dec. 2015
Pe segmente operationale
 - Zona AMS 26’356 +4.2 19.3 -10 bps
 - Zona EMENA 16’249 +2.0 16.7 +100 bps
 - Zona AOA 14’493 +3.2 19.0 +60 bps
Nestlé Waters 7’926 +4.5 11.9 +110 bps
Nestlé Nutrition 10’326 +1.5 22.7 +10 bps
Alte divizii 14’119 +3.7 15.2 -50 bps
Total Grup 89’469 +3.2 15.3 +20 bps
Pe produse
Bauturi pudra si lichide 19’792 +4.6 20.8 -50 bps
Apa 7’414 +5.0 12.2 +100 bps
Produse cu lapte si inghetata 14’331 +1.6 18.4 +150 bps
Nutrition & Health Science

 

15’038 +2.0 18.5 -110 bps
Mancaruri preparate si ajutoare pentru gatit 12’148 +2.7 15.0 +130 bps
Dulciuri 8’679 +1.8 13.7 -30 bps
Petcare 12’067 +5.3 21.0 +20 bps
Total Grup 89’469 +3.2 15.3 +20 bps
+1.5