Sort by

Rezultatele financiare pe 2014: o crestere organica de 4,5%

Înapoi la comunicatele de presă
Bucuresti

2014 în întregime: Creştere organică de 4,5%, creşterea profitului operaţional cu 10 puncte procentuale, cu 30 de puncte procentuale în valute constante

• Vânzări în sumă de 91,6 miliarde CHF
• Creştere organică de 4,5% şi creştere internă reală de 2,3%
• Creşterea profitului operaţional cu 10 puncte procentuale până la 15,3%, cu 30 de puncte procentuale în valute constante
• Creşterea câştigurilor per acţiune cu 4,4% în valute constante
• Flux de numerar în sumă de 14,7 miliarde CHF
• Propunere de creştere a dividendelor până la 2,20 CHF per acţiune
• Perspectiva pentru 2015: obiectivul nostru este de a realiza o creştere organică de aproximativ 5%  cu îmbunătăţirea marjelor, a câştigurilor procentuale per acţiune în valute constante şi a randamentului capitalului

Paul Bulcke, CEO Nestlé: „Acestea sunt rezultate solide, care se bazează pe creşterea solidă din anii anteriori şi care sunt livrate într-un mediu de afaceri fluctuant. Ele demonstrează punctele tari intrinseci ale Nestlé: dedicarea oamenilor noştri, amprenta noastră la nivel global, soliditatea portofoliului nostru şi calitatea inovaţiei noastre. Deşi livrăm pe termen scurt, rămânem concentraţi asupra afacerilor noastre pe termen lung, consolidând bazele creşterii noastre viitoare. Ne aşteptăm ca 2015 să fie asemănător cu 2014, iar obiectivul nostru este de a realiza o creştere organică de aproximativ 5% cu îmbunătăţirea marjelor, a câştigurilor per acţiune  în valute constante şi a randamentului capitalului.”

Rezultate la nivel de grup

În 2014 creşterea organică a Nestlé a fost de 4,5%, formată dintr-o creştere internă reală de 2,3% şi o creştere a preţurilor de 2,2%. Vânzările au înregistrat 91,6 miliarde CHF, cu o scădere de 0,6%, afectată de o valoare negativă a ratei de schimb valutare de -5,5%. Achiziţiile, fără cesiune, au adăugat 0,4% la vânzări.

• Profitul operaţional al Grupului a fost de 14,0 miliarde CHF, reprezentând o marjă de 15,3%, în creştere cu 10 puncte procentuale, şi în creştere cu 30 de puncte procentuale în valute constante.
• Costul mărfurilor vândute a scăzut cu 30 de puncte procentuale ca procent din vânzări, determinată de acţiunile legate de mixul de produse şi de preţuri, precum şi de economiile generate de  Nestlé  Continuous  Excellence care a compensat mai mult decat majorarea costurilor la materiile prime.
• Costurile de distribuţie au înregistrat o creştere de 10 puncte procentuale.
• Totalul cheltuielilor administrative şi de marketing a crescut cu 10 puncte procentuale pe măsură ce am mărit suportul de marketing pentru mărcile noastre.
• Profitul net a crescut de la 4,4 miliarde CHF la 14,5 miliarde CHF. Creşterea reflectă, de asemenea, profitul realizat din vânzarea unei părţi din pachetul de acţiuni deţinut la L’Oréal şi din câştigul de reevaluare aferent procentului de 50% din Galderma care era deja deţinut la data la care Grupul şi-a mărit procentul deţinut de la 50% la 100%. Câştigurile raportate per acţiune au fost de 4,54 CHF, în creştere cu 44,6%.
• Câştigurile pe acţiune în valute constante au crescut cu 4,4%.
• Fluxul de numerar operaţional la nivel de Grup a rămas solid, la o valoare de 14,7 miliarde CHF.

Analiza activităţii

• Creşterea organică a Grupului Nestlé provine din: 5,4% în America de Nord şi de Sud, 1,9% în Europa şi 5,7% în Asia, Oceania şi Africa. Activitatea noastră pe pieţele dezvoltate a crescut cu 1,1%, realizând vânzări în valoare de 51,4 miliarde CHF. Activitatea noastră pe pieţele în curs de dezvoltare a crescut cu 8,9%, vânzările înregistrând o valoare de 40,2 miliarde CHF.

• Creşterea internă reală a fost de 2,3% în America de Nord şi de Sud, 2,4% în Europa şi 2,4% în Asia, Oceania şi Africa.

• În 2014 am lansat gama Nestlé Skin Health, care completează gama Nestlé Health Science, extinzându-ne în continuare în sectorul de alimente şi băuturi în concordanţă cu ambiţia noastră strategică de a fi liderul mondial recunoscut în domeniul Nutriţiei, Sănătăţii şi al Wellness-ului.

• De asemenea, am înfiinţat Nestlé Business Excellence la nivelul Consiliului Director, adunând la un loc activităţile de servicii suport pentru afaceri. Acest fapt ne permite să profităm mai mult de dimensiunile noastre, să reducem costurile structurale, să creştem calitatea serviciilor suport şi să eliberăm resurse pentru a determina creşterea şi pentru a permite pieţelor pe care activăm să se concentreze pe generarea cererii.

Comunicatul complet poate fi citit aici.

Articole pe aceeasi tema: