Sort by

Întregul an 2015: creştere organică de 4,2% | Nestlé

Înapoi la comunicatele de presă

Vevey,18 februarie 2016

Urmăriţi evenimentul de astăzi live
08:30 CET Webcast-conferinta cu rezultatele pe intregul an
Detalii complete: www.nestle.com/media/mediaeventscalendar/allevents/2015-full-year-results


  • Creştere organică de 4,2% şi creştere internă reală de 2,2%
  • Vânzări de 88,8 miliarde CHF, variaţii ale cursului de schimb de - 7,4%
  • Marjă de profit din exploatare de 15,1%, în creştere cu 10 puncte de bază în monedele constante
  • Rezultat pe acţiune susţinut, în creştere cu 6,5% în monedele constante
  • Flux de numerar din exploatare puternic la 14,3 miliarde CHF
  • Propunere de creştere a dividendelor la 2,25 CHF per acţiune
  • Perspectivă 2016: creştere organică în concordanţă cu 2015, cu îmbunătăţiri ale marjelor şi un rezultat pe acţiune susţinut în monedele constante, precum şi eficienţa capitalului

Paul Bulcke, CEO Nestlé: “În 2015 am realizat o creştere profitabilă situată la limita superioară a domeniului de activitate în ceea ce reprezintă încă un mediu plin de provocări. Această creştere profitabilă a stat la baza performanţelor considerabile din anii anteriori. Creşterea noastră organică de 4,2% a fost susţinută de impulsul crescut din creşterea internă reală combinat cu îmbunătăţirea permanentă a marjei. În plus, ne-am crescut sau ne-am menţinut cota de piaţă în majoritatea categoriilor şi pe majoritatea pieţelor.

În acelaşi timp am continuat să investim pentru viitor cu sprijinul crescut din spatele mărcilor noastre şi cu continuarea dezvoltării noilor noastre platforme de nutriţie şi sănătate, dar şi de comerţ electronic. Ne-am păstrat concentrarea pe administrarea portofoliului, rămânând în jurul afacerii noastre cu alimente congelate din Statele Unite, renunţând la activităţile neesenţiale şi construind un nou parteneriat pentru a da naştere unui actor principal în industria îngheţatei.

Generarea fluxului nostru de numerar disponibil s-a aflat din nou la limita superioară a industriei alimentare, la 11,2% din vânzări, ca urmare a concentrării noastre disciplinate pe marje la cheltuielile de capital şi capitalul circulant. Prin urmare, ne propunem să creştem dividendele, aşa cum am făcut-o în ultimii douăzeci de ani.

Preconizăm că mediul nostru comercial în 2016 va fi similar cu anii anteriori, cu scăderi şi mai mari de preţuri. Ca atare, ne aşteptăm să realizăm o creştere organică în concordanţă cu 2015, cu îmbunătăţiri ale marjelor şi un rezultat pe acţiune susţinut în monedele constante, precum şi eficienţa capitalului.”

 

Rezultatele grupului

Vânzări

  • În 2015, creşterea organică a Nestlé a fost de 4,2%, compusă din 2,2% creştere internă reală şi 2,0% preţuri.
  • Vânzări totale de 88,8 miliarde CHF, cu variaţii ale cursului de schimb de - 7.4%. Achiziţiile, fără să luăm în considerare dezinvestiţiile, au adăugat 0,1% la vânzări.
  • Creşterea organică a fost extinsă în toate zonele geografice şi categoriile.
    • 5,8% în Americi (AMS)
    • 3,5% în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa de Nord (EOMAN)
    • 1,9% în Asia, Oceania şi Africa Subsahariană (AOA)
  • Creşterea internă reală a fost de asemenea extinsă.
    • 2.4% în AMS
    • 2.8% în EMENA
    • 1.2% în AOA
  • Putere susţinută pe pieţele dezvoltate cu o creştere organică de 1,9% şi pe pieţele emergente cu 7,0%.
  • Cotă de piaţă majorată sau menţinută în majoritatea categoriilor noastre şi pe majoritatea pieţelor.

Profitul operaţional

  • Profitul operaţional a fost de 13,4 miliarde CHF, cu o marjă de 15,1%, în scădere cu 20 de puncte de bază la o bază de raportare afectată de puternicul Franc Elveţian, în creştere cu 10 puncte de bază în monedele constante.
    • Am realizat această îmbunătăţire a marjei în timp ce:
    • Ne-am crescut substanţial investiţia în promovarea mărcilor, mijloace digitale, cercetare şi dezvoltare şi în noile noastre platforme de nutriţie şi sănătate.
    • Am absorbit costul evenimentelor excepţionale, ca de exemplu tăiţeii Maggi în India.

Profitul net

  • Net profit a fost de 9,1 miliarde CHF. Reducerea de 5,4 miliarde CHF faţă de anul trecut s-a datorat în mare parte impactului unic al renunţării, în anul 2014, a unei părţi din interesele L’Oréal combinată cu reevaluarea intereselor Galderma. A mai existat şi un oarecare efect al schimburilor valutare.
  • Rezultatul per acţiune raportat la 2,90 CHF a scăzut cu 36,1% din aceleaşi motive.
  • Rezultatul per acţiune susţinut în monedele constante a crescut cu 6,5%.

Fluxul de numerar / Capitalul circulant

  • Fluxul de numerar din exploatare al Grupului a rămas puternic, la 14,3 miliarde CHF, iar fluxul de numerar disponibil a fost de 9,9 miliarde CHF sau 11,2% din vânzări. Acesta a fost rezultatul concentrării noastre pe marjei şi al disciplinei noastre în ceea ce priveşte cheltuielile de capital şi capitalul circulant şi demonstrează capacitatea Nestlé de a asigura un flux de numerar foarte puternic în ciuda mediului dificil al schimburilor valutare.
  • Capitalul circulant total mediu s-a îmbunătăţit cu 60 de puncte de bază, de la 5,3% din vânzări la 4,7%.

Zona AMS

Vânzări de 25,8 miliarde CHF, creştere organică de 5,5%, creştere internă reală de 1,6%; marja profitului operaţional de 19,4%, +80 puncte de bază

  • Creşterea din Zonă a luat avânt pe parcursul anului, iar cotele de piaţă au crescut în mare atât în America de Nord, cât şi în America Latină.
  • În America de Nord creşterea s-a accelerat, condusă de cotitura din activitatea alimentelor congelate.
    • Vânzările noilor game de produse Lean Cuisine şi Stouffer’s au fost puternice, susţinute de tendinţele de consum pozitive. Avântul pozitiv al Pizza s-a accelerat şi el, susţinut de inovaţie.
    • În domeniul îngheţatei, Häagen-Dazs şi snack-urile au continuat să înregistreze creşteri cu lansările de noi produse.
    • Coffee-mate şi-a menţinut dinamica pozitivă prin inovaţie şi reînnoire constantă a aromelor şi ambalajelor, precum şi prin noua distribuţie.
    • Petcare în America de Nord a continuat să crească, cu puternice performanţe din partea Fancy Feast, Purina One şi litierei pentru pisici. Susţinerea crescută a mărcilor ajută la revigorarea Beneful.
  • În America Latină am observat performanţe pozitive în multe ţări, în ciuda mediului volatil.
    • În Brazilia, afacerea noastră a înregistrat o creştere organică şi o creştere internă reală pozitivă în ciuda mediului dificil, de recesiune. Cafeaua solubilăNescafé şi Nescafé Dolce Gusto, KitKat şi Nesfit au fost factorii de creştere.
    • Mexic a înregistrat o creştere majoră în întregul său portofoliu, ajutată de performanţele puternice ale produselor din categoria creamers, Nescafé Dolce Gusto, cafeaua solubilă Nescafé şi produsele culinare ambientale.
    • Alte ţări care s-au evidenţiat în mod special au fost Chile, ridicată de îngheţată şi biscuiţi, Columbia cu produsele culinare ambientale, Peru cu Nescafé, şi Regiunea Plata şi Ecuador cu creşterea portofoliilor lor.
    • Petcare şi-a continuat ritmul de creştere foarte bun în toată America Latină, beneficiind de pe urma capacităţii extinse din Argentina şi Mexic.
  • Ne-am crescut investiţiile în consumatori, orientându-ne spre asistenţa de marketing, îmbunătăţindu-ne în acelaşi timp marja profitului operaţional datorită unei combinaţii favorabile de produse, eficienţelor operaţionale, costurilor de producţie mai mici şi costurilor reduse de restructurare şi soluţionare a litigiilor.

Zona EOMAN

Vânzări de 16,4 miliarde CHF, creştere organică de 3,7%, creştere internă reală de 2,5%; marja profitului operaţional de 15,7%, +50 puncte de bază

  • Zona a continuat să se depăşească pe pieţe la categoriile sale principale, cu contribuţii pozitive din toate zonele geografice cu o bună evoluţie a cotelor de piaţă în ciuda volatilităţii economice şi politice.
  • Performanţa excepţională legată de mediu în Europa de Vest a fost stimulată de inovaţia şi reînnoirea cu succes.
    • Petcare a continuat să înregistreze creşteri în întreaga regiune cu hrana uscată pentru pisici Felix şi Purina One.
    • Nescafé Dolce Gusto şi pizza congelată cu mărcile Wagner şi Buitoni au fost ceilalţi factori de creştere.
    • Sectorul culinar a fost influenţat de mediul competitiv al vânzărilor cu amănuntul şi de fluiditatea din cadrul acestei categorii.
    • Franţa, Germania şi Benelux s-au evidenţiat în mod special, iar Spania şi-a accelerat evoluţia.
  • Creşterea solidă din Europa Centrală şi de Est a fost determinată de Rusia, Ucraina şi Polonia.
    • Petcare, Nescafé Dolce Gusto, cafeaua solubilă Nescafé şi dulciurile, toate au înregistrat o creştere substanţială în întreaga regiune, asigurând poziţii puternice pe piaţă.
    • În ciuda contextului comercial dificil, Rusia a avut un an bun, cu o creştere pozitivă şi creşteri ale cotelor de piaţă, în special la cafeaua premium.
  • În Orientul Mijlociu şi Africa de Nord performanţa a fost puternică în ciuda mediului instabil.
    • S-a înregistrat o creştere mare la cafeaua solubilă Nescafé la dulciuri şi la produsele pentru animale, ce a fost parţial compensată de activitatea mai redusă la vânzările de produse lactate.
    • Arabia Saudită, Kuweit, Qatar şi Iran au contribuit la o performanţă generală puternică.
    • Cafeaua solubilă Nescafé şi ciocolata au înregistrat o creştere puternică în Turcia.
    • Condiţiile dificile din Yemen, Libia şi Siria au avut un oarecare impact.
  • Îmbunătăţirea marjei profitului operaţional a fost rezultatul unor preţuri atent fixate şi al unor reduceri semnificative a costurilor, care au fost parţial reinvestite în activităţi promoţionale şi de marketing pentru a genera o creştere viitoare.

Zona AOA

Vânzări de 14,3 miliarde CHF, creştere organică de 0,5%, creştere internă reală de -0,1%; marja profitului operaţional de 18,4%, - 80 puncte de bază

  • Performanţa Zonei a fost mult influenţată de lansarea tăiţeilor Maggi în India.
  • Pieţele emergente s-au îmbunătăţit treptat, China înregistrând un elan crescut spre finalul anului.
    • În China, reinvestirea noastră în cafeaua solubilă Nescafé şi în produsele gata de băut Nescafé au determinat această creştere împreună cu Totole în domeniul culinar şi napolitanele Shark în domeniul dulciurilor.
    • Hsu Fu Chi a înregistrat o performanţă solidă intr-un mediu economic foarte dificil. Yinlu s-a îmbunătăţit, dar are nevoie de mai mult timp.
    • În India am oprit producţia şi vânzările tăiţeilor Maggi timp de cinci luni cât timp ne-am confruntat cu acuzaţii aduse împotriva produsului. Am început revenirea pe piaţă în luna noiembrie.
    • Vietnam şi Indonezia s-au evidenţiat cel mai bine printre celelalte pieţe asiatice.
    • Africa Subsahariană a înregistrat o creştere solidă în ciuda presiunii din partea preţurilor mai scăzute la petrol din câteva ţări. Africa de Sud a avut rezultate bune.
  • Pieţele dezvoltate au înregistrat încă un an bun, cu creşteri în majoritatea categoriilor.
    • În Japonia, principalii factori de creşteri la băuturi au fost Nescafé Dolce Gusto şi aparatul de cafea Barista pentru cafeaua solubilă Nescafé . KitKat a rămas în centrul atenţiei în domeniul dulciurilor, ajutată de inovaţia în noi arome şi formate.
    • Creşterea din Oceania s-a datorat dulciurilor, în principal KitKat, dar şi cafelei solubile Nescafé şi Nescafé Dolce Gusto. De asemenea, au apărut avantaje de pe urma administrării mai bune a condiţiilor comerciale.
  • Marja profitului operaţional a Zonei a rămas puternică şi crescătoare pentru Grup, în ciuda costurilor de retragere şi distrugere a tăiţeilor din India. Evoluţia costurilor de producţie favorabile a permis o investiţie crescută în consumatori, orientată spre asistenţa de marketing.

Nestlé Waters

Vânzări de 7,6 miliarde CHF, creştere organică de 6,7%, creştere internă reală de 6,7%; marja profitului operaţional de 10,8%, +110 puncte de bază

  • Nestlé Waters a înregistrat o creştere organică şi o creştere internă reală substanţială şi extinsă în toate zonele geografice, sprijinită de dinamica categoriei şi de inovaţie.
    • Marca noastră principală pentru hidratare sănătoasă, Nestlé Pure Life, a înregistrat o performanţă puternică.
    • Mărcile internaţionale premium Perrier şi S.Pellegrino şi-au menţinut elanul de creştere, creând un plus de valoare în categorie.
    • Completând aceste performanţe, mărcile noastre locale puternice au contribuit şi ele la creşterea substanţială, în special Poland Spring în Statele Unite, Buxton în Regatul Unit, Erikli în Turcia, şi Sta.María în Mexico.
  • Îmbunătăţirea marjei profitului operaţional s-a datorat unei combinaţii între creşterea de volum, îmbunătăţirea continuă a costurilor şi costurile de producţie mai mici, care au permis şi o mai mare investiţie în spatele mărcilor noastre.

Nestlé Nutrition

Vânzări de 10,5 miliarde CHF, creştere organică de 3,1%, creştere internă reală de 1,4%; marja profitului operaţional de 22,6%, +110 puncte de bază

  • Creşterea organică solidă a Nestlé Nutrition a fost susţinută de un elan crescut de creştere internă reală pe parcursul anului.
    • Formula pentru bebeluşi, inclusiv formulele de lapte de creştere, a înregistrat o creştere substanţială. Wyeth Infant Nutrition a rămas factorul esenţial, cu marca sa premium illuma. Pieţele emergente au avut o contribuţie pozitivă, în special China şi Mexic. Pe pieţele dezvoltate, Spania şi Germania au fost ţările care au ieşit în evidenţă, ajutate de inovaţia de succes în produsul NAN.
    • Segmentul de alimente pentru bebeluşi a înregistrat o creştere extinsă. Cerealele pentru bebeluşi au înregistrat rezultate bune, cu creşteri ale cotelor de piaţă în special în America Latină şi Statele Unite.
    • Comparaţiile dure şi preţurile mai mici datorate costurilor de producţie mai scăzute şi creşterii moderatoare a categoriei în întreaga Asie au avut un oarecare impact.
  • Creşterea marjei profitului operaţional s-a datorat controlului strict al costurilor fixe, costurilor de producţie mai mici, rezultatelor administrării portofoliului şi costurilor cu deprecierea mai mici. În acelaşi timp, a fost vorba şi de investiţia crescută din spatele mărcilor noastre.

Alte activităţi comerciale

Vânzări de 14,1 miliarde CHF, creştere organică de 5,3%, creştere internă reală de 3,7%; marja profitului operaţional de 15,7%, - 330 puncte de bază

  • Creşterea pentru Nestlé Professional a fost determinată de pieţele emergente, în special Turcia, Regiunea din Orientul Mijlociu, Rusia, Mexic, Regiunea Asiei de Sud şi China. Europa de Vest a continuat să se confrunte cu provocări în mediul non-domestic. Factorii de creştere strategică, soluţiile de băuturi şi arome savuroase au continuat să obţină rezultate bune. Dezinvestiţia Davigel s-a finalizat în noiembrie.
  • Nespresso a înregistrat o creştere solidă în toate regiunile în 2015, afirmându-şi poziţia puternică pe pieţele europene şi a continuat să-şi crească elanul în Asia şi în Americi. În SUA, vânzările recent lansatului sistem VertuoLine s-a accelerat pe seama noilor varietăţi de produse pentru maşini de cafea şi Grands Crus şi a noii campanii de comunicare. Creşterea globală a fost susţinută de inovaţii şi investiţii importante în cafea, maşini de cafea şi linia de servicii, precum şi de activităţi de sustenabilitate, conştientizarea mărcii şi expansiune geografică pe pieţele noi şi existente.
  • Nestlé Health Science a raportat o creştere bună, determinată de puternicele performanţe din Europa, AOA şi SUA. Segmentul Consumer Care a fost motorul de creştere, ajutat de Boost şi Carnation Breakfast Essentials şi de extinderea continuă a gamei Meritene în Europa. Segmentul Medical Nutrition a înregistrat o creştere bună, în special din portofoliul produselor antialergice (Alfaré, Althéra, Alfamino) în toate zonele geografice şi în special în China. Creşterea a fost susţinută şi de expansiunea geografică a Vitaflo şi de extinderea continuă a gamei de produse. Novel Therapeutic Nutrition a făcut investiţii strategice în Seres Therapeutics, o companie de frunte din domeniul terapeuticii microbiomului, în timp ce concurenţa produselor generice a avut un impact asupra Lotronex.
  • Nestlé Skin Health a înregistrat o creştere bună. Rezultatele au fost foarte bune în segmentul Estetic şi Corectiv, determinată de Restylane şi Azzalure, precum şi în segmentul Auto-medicaţie, determinată de produsele de purificare şi hidratare Cetaphil de tratamentul antiacneic Benzac şi de extinderea continuă a liniilor de producţie. Sectorul Prescription a lansat cu succes tratamentul cu rozacee Soolantra şi medicamentul antiacneic cu putere crescută Epiduo Forte, însă s-a confruntat cu o anumită presiune din partea unor produse generice nou intrate în SUA şi în Europa. A existat un anumit impact ca urmare a hotărârii companiei de a adopta o abordare mai conservatoare a politicii sale de reducere a reţetelor în SUA, ceea ce a necesitat o cheltuială unică în trimestrul al treilea.
  • Marja profitului operaţional a altor activităţi comerciale a fost influenţată de ajustările de reducere din Nestlé Skin Health, de efectul puternicului Franc Elveţian asupra Nespresso şi concurenţa produselor generice împotriva Lotronex. Aceste influenţe eclipsează îmbunătăţirea profitului subiacent bun din aceste activităţi comerciale.

Propunerile Consiliului de administraţie în Adunarea Generală Anuală

La Adunarea Generală Anuală din 7 aprilie 2016, Consiliul de administraţie va propune un dividend de 2,25 CHF per acţiune. Ultima zi de tranzacţionare ce dă dreptul de a primi dividendul este 8 aprilie 2016. Dividendul net va putea fi plătit începând cu data de 13 aprilie 2016. Acţionarii înregistraţi în registrul acţionarilor cu drepturi de vot la data de 31 martie 2016 ora 12:00 (CEST) vor avea dreptul de a-şi exercita drepturile de vot.

Consiliul de administraţie va propune alegerea individuală a membrilor actuali ai Consiliului de administraţie pentru un mandat ce va dura până la următoarea Adunare Generală Anuală. Daniel Borel se va retrage din Consiliul de administraţie deoarece a ajuns la termenul-limită de 12 ani. Îi mulţumim pentru contribuţia valoroasă pe care a adus-o pentru succesul companiei noastre.

Mai mult decât atât, Consiliul de administraţie va propune alegerea lui Peter Brabeck-Letmathe ca Preşedinte al Consiliului de administraţie, alegerile individuale ale membrilor Comitetului de Remunerare şi alegerea KPMG ca auditor autorizat până la sfârşitul următoarei Adunări Generale Anuale. De asemenea, Consiliul de administraţie va supune remuneraţia Consiliului de administraţie şi a Consiliului Director aprobării acţionarilor. În plus, Consiliul de administraţie va propune o reducere a capitalului pentru a anula acţiunile răscumpărate în cadrul programului de răscumpărare a acţiunilor finalizat în decembrie 2015.

Perspectivă

Preconizăm că mediul nostru comercial în 2016 va fi similar cu anii anteriori, cu preţuri chiar mai mici. Ca atare, ne aşteptăm să realizăm o creştere organică în concordanţă cu 2015, cu îmbunătăţiri ale marjelor şi un rezultat pe acţiune susţinut în monedele constante, precum şi eficienţa capitalului.

Anexă

Imagine generală a vânzărilor pe întregul an şi a marjelor profitului operaţional

 

  Ian.- Dec.
2015
Vânzări
în milioane
CHF
Ian.- Dec.
2015
Creştere
organică %)
Marjele profitului operaţional
Ian.- Dec.
2015
(%)
Modificare vs
Ian. - Dec.
2014 (*)
După segmentul de activitate
  - Zona AMS 25'844 +5.5 19.4 +80 pb
  - Zona EOMAN(a) 16'403 +3.7 15.7 +50 pb
  - Zona AOA(a) 14'338 +0.5 18.4 -80 pb
Nestlé Waters 7'625 +6.7 10.8 +110 pb
Nestlé Nutrition 10'461 +3.1 22.6 +110 pb
Alte activităţi comerciale 14'114 +5.3 15.7 -330 pb
Total Grup 88'785 +4.2 15.1 -20 pb
După produs
Băuturi pudră şi lichide 19'245 +5.4 21.3 -180 pb
Apă 7'112 +7.0 11.2 +90 pb
Produse cu lapte şi Îngheţată 14'637 +1.7 16.9 +180 pb
Ştiinţa nutriţiei şi sănătăţii 14'854 +4.4 19.6 -190 pb
Mâncăruri preparate şi ajutoare pentru gătit 12'579 +0.1 13.7 +40 pb
Dulciuri 8'870 +6.2 14.0 +20 pb
Produse pentru animale 11'488 +5.9 20.8 +100 pb
Total Grup 88'785 +4.2 15.1 -20 pb

(*) Cifrele pe anul 2014 au fost reenunţate pe baza următoarelor transferuri principale, începând cu 1 ianuarie 2015:

- Maghreb, Orientul Mijlociu, regiunea Africii de Nord-Est, Turcia şi Israel în Zona Asia, Oceania şi Africa la Zona Europa;
- Afacerea cu lapte de creştere în Zonele geografice la Nestlé Nutrition;
- Afacerea Bübchen din Nestlé Nutrition la Alte activităţi comerciale.

a) Redenumite în urma reorganizării menţionate mai sus.

 

Alte rapoarte: