Nestlé anunță astăzi un plan de acțiune menit să accelereze creșterea numărului de femei care activează în funcții de conducere în cadrul companiei. Echilibrul de gen este o componentă esențială în abordarea Nestlé față de diversitate și incluziune, aceasta fiind o parte integrantă a valorilor companiei și una dintre modalitățile prin care Nestlé dă viață scopului și valorilor sale.
În ultimii ani, numărul de femei în funcții de conducere la Nestlé a fost în continuă creștere. La acest moment, 43% din pozițiile de manager la nivel global sunt deținute de către femei. Planul de accelerare a acestui proces se va concentra în primă fază pe creșterea ponderii actuale a femeilor în top 200 manageri Nestlé de la 20% la 30% până în anul 2022. Mark Schneider, CEO Nestlé, a declarat: „Suntem convinși că îmbunătățirea echilibrului între sexe va duce la decizii constructive, la inovare și la o mai mare satisfacție a angajaților”.
În prezent, în rândul angajaților Nestlé România, cifrele indică o pondere de 58% femei și 42% bărbați, iar pentru pozițiile de manager se înregistrează un procent de 49% femei și 51% bărbați. Aceste cifre sunt susținute la nivel de activități prin implicarea, alături de alte companii, în proiecte precum Alianța pentru Egalitatea de Gen la locul de muncă sau Carta Diversității, Nestlé România numărându-se printre membrii fondatori.
Aceste demersuri sunt aliniate principiilor și practicilor Nestlé România de creare a unei culturi incluzive în care promovarea egalității șanselor prin oportunități egale face parte integrantă din procesele de recrutare și dezvoltare ale companiei. Acestea sunt aplicate indiferent de vârstă, gen, orientare sexuală, capacitate fizică, etnie, rasă, naționalitate, religie sau orice altă dimensiune a identității, iar compensarea financiară pentru fiecare poziție este oferită pe baza performanței și experienței indiferent de gen.
La nivel global, compania a fost recent inclusă în Indicele Egalității de Gen 2019 Bloomberg (GEI), planul de promovare al egalității între bărbați și femei pe piața muncii urmând a implementa următoarele acțiuni specifice:
- Sprijinirea tuturor managerilor pentru a promova un loc de muncă incluziv și pentru a se asigura că aceștia sunt instruiți cu privire la discriminarea inconștientă;
- Încurajarea utilizării programului de concediu paternal plătit de către Nestlé și a politicilor flexibile de muncă;
- Consolidarea programelor menite să pregătească femeile cu potențial ridicat pentru funcții de conducere;
- Angajarea și promovarea mai multor femei în funcții de conducere;
- Continuarea eforturilor de a promova remunerarea în mod egal a femeilor și bărbaților;
- Raportarea rezultatelor înregistrate în raportul Anual Creating Shared Values al Nestlé.
„Planul Nestlé de promovare a egalității între bărbați și femei pe piața muncii întărește angajamentul nostru față de paritatea de gen. Suntem convinși că atât bărbații, cât și femeile vor juca un rol important în acest demers pentru crearea unui loc de muncă mai bun”, a declarat Béatrice Guillaume-Grabisch, Executive Vice President, Head of Group Human Resources and Business Services, Nestlé SA.