Protecția datelor și confidențialitatea

Datele digitale au o valoare enormă și pot aduce beneficii uriașe pentru indivizi, societăți și companii precum Nestlé. Însă, dacă datele nu sunt gestionate cu sensibilitate, etică și atenție, acestea pot provoca perturbări majore și interferențe în viețile oamenilor.
Într-o lume din ce în ce mai digitalizată, companiile de anvergura noastră au o responsabilitate clară în ceea ce privește protecția datelor (prevenirea accesului neautorizat la datele pe care le deținem) și confidențialitatea datelor (protejarea și utilizarea lor în mod adecvat).
Abordarea noastră privind securitatea datelor este strâns legată de respectul pentru dreptul fundamental la viață privată, consfințit în Declarația Universală a Drepturilor Omului a Națiunilor Unite. Fiind una dintre cele zece probleme majore identificate în domeniul drepturilor omului – cele mai serioase riscuri cu care ne confruntăm – implementarea planului nostru de acțiune în acest domeniu consolidează și mai mult abordarea noastră privind protecția și confidențialitatea datelor în întreaga organizație.
Recunoașterea vieții private ca un drept fundamental al omului
O abordare proactivă în ceea ce privește confidențialitatea
Toate companiile din cadrul Grupului Nestlé respectă Programul Global de Confidențialitate obligatoriu. Acesta cuprinde un set de principii de confidențialitate recunoscute internațional și este conceput pentru a evolua și a se adapta la un cadru legislativ în continuă schimbare. Programul este supravegheat de campioni ai protecției datelor la nivel global, care susțin îmbunătățirea confidențialității și securității datelor. Rolul lor este de a se asigura că programul evoluează în paralel cu natura rapid schimbătoare a tehnologiei și dezvoltărilor în protecția datelor, inteligența artificială, etica datelor și comerțul electronic. Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) al Uniunii Europene continuă să stabilească standardul pentru modul în care sunt dezvoltate și implementate standardele.
Pentru transferul datelor personale între companiile Nestlé, Grupul Nestlé se bazează în principal pe Regulile Corporative de Confidențialitate Nestlé (Nestlé Binding Corporate Rules) (Engleză | Franceză), care au fost validate de autoritățile europene pentru protecția datelor.
Confidențialitatea datelor face parte din principiile noastre de afaceri
Recunoaștem la adevărata valoare și protejăm datele personale ale tuturor celor care interacționează cu compania noastră. Dorim să fim transparenți cu privire la tipurile de date pe care le colectăm și scopurile pentru care le procesăm. Prioritatea noastră este să vă bucurați de interacțiunea dvs. cu Nestlé și încurajăm pe oricine are îngrijorări cu privire la securitatea datelor sau la confidențialitate să ne contacteze. Puteți citi mai multe despre politica noastră.

Strategia noastră și principalele activități
- Programul de Confidențialitate Nestlé și autoevaluarea maturității;
- Regulile Corporative de Confidențialitate Nestlé - cadru pentru transferurile de date în cadrul Grupului Nestlé;
- Evaluarea Impactului asupra Confidențialității ca parte a principiului confidențialității prin design;
- Modulul obligatoriu iLearn privind Confidențialitatea Datelor pentru angajații relevanți;
- Etica Datelor ca parte a Cerințelor de Bază pentru Aprovizionare Responsabilă Nestlé;
- Audituri recurente interne și externe.
Etica datelor la Nestlé
Cadrul nostru de etică a datelor stabilește principii clare privind modul în care datele ar trebui să fie utilizate la Nestlé. Acesta vine în completarea Principiului de afaceri corporative Nestlé „Integritatea în afaceri”, care include confidențialitatea și managementul etic al datelor.
Principiile de etică Nestlé privind guvernanța datelor sunt:
- Bunăstarea de mediu și socială - respectăm drepturile fundamentale, și anume confidențialitatea și demnitatea umană dincolo de date. Recunoaștem că persoanele dețin propriile date (în măsura permisă de legile locale și internaționale) și că utilizarea datelor de către noi ar trebui să minimizeze impactul negativ asupra indivizilor și societății.
- Transparență - comunicăm clar ce date sunt utilizate și în ce scopuri și trebuie să putem explica acest lucru.
- Diversitate, nediscriminare și corectitudine – trebuie să înțelegem limitările datelor și să fim conștienți de posibilitățile legate de părtinire și discriminare.
- Confidențialitate și securitate – trebuie să cultivăm și să mărim încrederea în practicile de date, să facem ceea ce trebuie cu datele și nu doar ceea ce este permis legal. De asemenea, încercăm să ne asigurăm că datele sunt păstrate în siguranță și protejate împotriva atacurilor.
- Responsabilitate – trebuie să fim responsabili pentru acțiunile noastre și să respectăm principiile noastre.
- Robustețe tehnică - ne angajăm să protejăm datele, inclusiv calitatea, integritatea și accesul.
Nestlé este un membru activ al următoarelor asociații:
- Word Federation of Advertisers (WFA)
- International Association of Privacy Professionals (IAPP)
- European Round Table for Industry (ERT)