Sort by

Nestlé raportează vânzările pe primele trei luni ale anului 2023 și anunță o creștere organică de 9,3%

Nestlé raportează vânzările pe primele trei luni ale anului 2023  și anunță o creștere organică de 9,3%
Înapoi la comunicatele de presă

București, 25 aprilie 2023. Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, anunță rezultatele financiare globale pe primul trimestru al anului 2023, raportând că vânzările totale au crescut cu 5,6%, la 23,5 miliarde CHF. Achizițiile nete au avut un impact pozitiv asupra vânzărilor de 0,3%, schimbul valutar având un impact negativ de 4%. Creșterea organică a ajuns la 9,3%, cu contribuții semnificative la nivelul tuturor zonelor geografice și categoriilor. Pricing-ul de 9,8% a reflectat creșterea semnificativă a costurilor. Creșterea internă reală (RIG) a fost de -0,5%. În ceea ce privește perspectivele pentru întregul an 2023, Nestlé se așteaptă la o creștere organică a vânzărilor între 6% și 8%.

Mark Schneider, Nestlé CEO, a comentat: "Nestlé a înregistrat o creștere organică puternică în primul trimestru, deoarece echipele noastre au lucrat cu sârguință pentru a proteja volumul și a asigura un mix rezistent. Eforturile de optimizare a portofoliului și stabilirea responsabilă a prețurilor au contribuit la compensarea presiunilor continue exercitate în ultimii doi ani de inflația costurilor. După un început puternic de an, confirmăm perspectivele noastre pentru întregul an 2023 și rămânem concentrați pe crearea de valoare pentru toate părțile interesate".

Zone Europa

  • 9.7% creștere organică: -1.0% RIG; 10.7% pricing.
Zona Europa Vânzări 3 luni 2023 Vânzări 3 luni  2022 RIG Pricing Creștere organică Creștere raportată
CHF 4.9 bn CHF 4.6 bn -1.0% 10.7% 9.7% 5.4%

Creșterea organică a fost de 9,7%, cu pricing de 10,7%. Creșterea internă reală (RIG) a fost -1,0%. Schimburile valutare au avut un impact negativ asupra vânzărilor de 5,4%, reflectând aprecierea francului elvețian față de euro. Vânzările raportate în Zona Europa au crescut cu 5,4%, la 4,9 miliarde CHF.

Creșterea în zona Europa a fost susținută de pricing, de un impuls susținut al comerțului electronic și de o dezvoltare puternică a vânzărilor pentru canalele aflate în out-of-home. Zona a înregistrat creșteri ale cotei de piață pe segmentul hrană pentru animale de companie, dulciuri și nutriție pentru sugari.

Pe categorii de produse, principalul factor care a contribuit la această dezvoltare a fost Purina PetCare, condusă de brandurile premium Felix, Friskies și Gourmet. Nouă campanie cu o celebritate pentru Felix a rezonat puternic cu consumatorii. Dulciurile au raportat o creștere de două cifre, cu o cerere puternică pentru KitKat și produse de sezon.

Vânzările Nestlé Professional au crescut într-un ritm de două cifre, susținute de soluțiile de cafea ale brandurilor noastre. Cafeaua a înregistrat o creștere ridicată de o singură cifră, susținută de produsele Nescafé și Starbucks

Categoria de produse destinate nutriției sugarilor a înregistrat o creștere medie de o singură cifră, pe baza cererii continue de formule premium, în special NAN. Produsele alimentare au raportat o creștere scăzută de o singură cifră, Maggi demonstrând o reziliență deosebită. 

Rezultatele financiare Nestlé România

În urma unui efort colectiv remarcabil al echipei Nestlé Romania, ne bucurăm de un început de an bun, de care suntem mândri. În primul trimestru am înregistrat o creștere organică de 21% în cadrul celor 10 divizii Nestlé, 7 dintre ele având o creștere de două cifre. Ne-am continuat proiectele de responsabilitate socială, proiectele educaționale și donațiile către Banca pentru Alimente, unde au ajuns 6,7 tone de produse Nestlé. Ne dorim să continuăm în același ritm, atât în dezvoltarea afacerii cât și pe plan social, pentru a ne bucura împreună de al zecelea an consecutiv de creștere”, declară Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.

Nestlé raportează vânzările pe primele trei luni ale anului 2023

În această primăvară Nestlé continuă să aducă consumatorilor români o serie de noutăți pe mai multe segmente de piață, cum ar fi: NESCAFÉ 3în1 Creamy Latte, NESCAFÉ Barista Style în patru variante de arome - Americano, Cappuccino, Latte și Caramel, KitKat Caramel, JOE® Mini cu aromă de cocos, suplimentele pediatrice NANCARE®, desertul din lapte vegetal Gerber® Organic, din lapte de cocos cu arome de măr și ananas, precum și PURINA ONE BIFENSIS®, care susține sănătatea intestinală și sprijină sistemului imunitar al pisicilor.

Nestlé ca forță a binelui: progrese privind ambalajele din plastic

Nestlé reduce utilizarea plasticului prin folosirea de mai puține ambalaje, precum și introducerea de ambalaje și sisteme mai performante. Din 2019 începând, compania se află pe un trend descendent în ceea ce privește folosirea plasticului virgin și cantitatea de emisii de gaze cu efect de seră, în condițiile în care afacerea a continuat să crească. Estimările globale arată că într-un an sunt folosite180 de milioane de tone de plastic pentru ambalare*. Din acestea, în 2022, Nestlé a folosit 0,9 milioane de tone de plastic pentru ambalare, reprezentând 0,5% din ambalajele din plastic la nivel mondial. 

Nestlé se străduiește să utilizeze cantitatea minimă de ambalaje din plastic necesară pentru a asigura siguranța alimentelor. Compania accelerează dezvoltarea și extinderea soluțiilor de ambalare de ultimă generație. Aceste eforturi incluzând modele de livrare precum reutilizarea și reumplerea, cu 20 de piloni în 12 țări, hârtie reciclabilă, precum și ambalajele compostabile din capsulele de cafea. De asemenea, Nestlé reduce continuu ambalajele în funcție de volum și greutate.

Din 2018, Nestlé și-a redus utilizarea de plastic virgin în ambalaje cu 10,5% și este pe cale să diminueze cu o treime utilizarea plasticului virgin până în 2025. De exemplu, compania a eliminat treptat utilizarea a 4.5 miliarde de paie de plastic pe an și le-a înlocuit cu paie de hârtie la nivel global. În 2022, compania a redus greutatea ambalajului total al produselor cu 200.000 de tone, diminuând în același timp numărul de bucăți cu 14 miliarde. Această restrângere a greutății totale a ambalajului, combinată cu reproiectarea ambalajului, a condus în 2022 la reduceri de 280.000 de tone de gaze cu efect de seră. 

La sfârșitul anului 2022, 81,9% din ambalajele din plastic ale companiei la nivel global erau proiectate pentru reciclare. Până în 2025, Nestlé își propune să ajungă la peste 95%. În cele din urmă, Nestlé vizează ambalaje 100% reutilizabile sau reciclabile și un viitor fără deșeuri.

Compania ia în serios responsabilitatea de a promova economia circulară și este hotărâtă să continue să efectueze schimbări utilizând abordarea colaborativă. Nestlé conlucrează cu partenerii lanțului de aprovizionare, societatea civilă și părțile guvernamentale interesate pentru a acționa asupra infrastructurii, precum și a Tratatului ONU privind poluarea cu materiale plastice.
* Sursă: OECD Global Plastics Outlook 2022

Mai multe detalii cu privire la rezultatele raportate de către Grup AICI.
*Raportarea financiară actuală se supune normelor și standardelor financiare internaționale, la nivel de grup.

Despre Nestlé

Nestlé este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume. Este prezentă în 189 de țări din întreaga lume, iar cei peste 300.000 de angajați sunt dedicați scopului Nestlé de a îmbunătăți calitatea vieții și de a contribui la un viitor mai sănătos. Nestlé oferă un portofoliu larg de produse și servicii pentru oameni și animale de companie, pentru tot parcursul vieții. Cele peste 2000 de brand-uri ale Nestlé includ nume emblematice precum NESCAFÉ®, Nespresso®, Maggi® și Nesquik. Performanța companiei este susținută de strategia Nutrition, Health and Wellness. Sediul principal al Nestlé se află în Vevey, Elveția, unde compania a fost fondată în urmă cu mai bine de 150 de ani. Nestlé își menține poziția de lider global în industria de alimente și băuturi prin portofoliul de produse sănătoase accesibile consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI) evaluează cei mai mari 25 de producători de alimente din lume, concentrându-se pe politicile, practicile și performanțele lor legate de nutriție. Poziția de top conferită Nestlé este recunoașterea angajamentului său permanent față de nutriție și sănătate, precum și angajamentul său de a ajuta la abordarea provocărilor globale ale obezității și subnutriției.  

Contact:

Ana-Maria Godja
Corporate Affairs and Internal Communication Specialist Nestlé România
[email protected]é.com