Sort by
Sort by

Nestlé răspunde la întrebarea „Cum vom hrăni o populație de 10 miliarde în viitor?”

Zilei Mondiale a Veganismului
Înapoi la comunicatele de presă

București, 1 Noiembrie 2023. Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, întreprinde cercetări cu privire la modalitatea în care poate fi hrănită în mod sănătos și sustenabil populația globului în continuă creștere. Cercetătorii caută soluții pentru a avea o nutriție adecvată, care să reducă nivelul de risc asupra sănătății, care să utilizeze resursele limitate ale planetei, folosind practici agricole eficiente și să evite risipa alimentară. Toate studiile indică faptul că alegerile sustenabile sunt și cele mai sănătoase pentru organismul uman, prin urmare dietele pe bază de plante sunt direcția în care ne vom îndrepta în următorii zeci de ani pentru a reuși să hrănim o populație de 10 miliarde de locuitori.

Conform Organizației Mondiale a Sănătății și Food and Agricultural Oranization (FAO) dietele sustenabile sunt sănătoase, accesibile, sigure, echitabile, acceptate din punct de vedere cultural, au impact redus asupra mediului, inculd o varietate de alimente, sunt echilibrate din punctul de vedere al nevoilor energetice, conțin cantitați mici de carne sau pește, cantități reduse de grăsime, zahăr sau sare, cantități moderate de lactate și recomandă apa ca băutură preferată1.

Un studiu al Global Data din 2019 arată că doar 4% dintre români au o dietă bazată pe plante. Totuși, 31% dintre mileniali, 27% din Generația X și 30% din Generația Baby Boomers  vor să crească consumul de proteină pe bază de plante. În 2020, la nivel european, doi din trei consumatori erau deschiși către schimbarea obiceiurilor alimentare pentru a proteja mediul2.

Vegan meniu

Știați că o dietă pe bază de carne are un impact de 14 ori mai mare asupra mediului decât o dietă vegană? 
În acest sens, fiecare brand Nestlé are un rol cheie în implementarea angajamentelor globale de sustenabilitate pentru a atinge obiectivul de emisii net zero până în 2025. Divizia Nestlé Professional, prin produsele din gama GARDEN GOURMET®, oferă consumatorilor nu doar o alternativă pe bază de plante pentru carne, ci și o modalitate pentru a fi cu un pas mai aproape de a-și atinge propriile obiective climatice3. Dietele pe bază de plante sunt recunoscute pentru faptul că oferă o amprentă ecologică mai bună4. Ca multe alte brand-uri Nestlé, GARDEN GOURMET® se află în trecerea către agricultura regenerativă. Din 2022, în Serbia, divizia Nestlé Professional a început să se implice în tranziția către agricultura regenerativă impreună cu furnizorul de soia și agricultorii. Acum, la finalul anului 2023, 50% din proteina de soia folosită la produsele GARDEN GOURMET® provine din agricultura regenerativă. Obiectivul fiind de a scala această ambiție, iar până în 2025 să fie atins pragul de 75%. GARDEN GOURMET® se concetrează pe două arii, sănătatea solului și biodiversitate. Pentru a menține un sol sănătos, fertil și bogat în nutrieți sunt folosite culturi care acoperă solul pe perioada iernii și îngrășământ organic.

Gama de produse vegetale GARDEN GOURMET® este acum disponibilă în peste 500 de restaurante din România. Creșterea constantă a cererii pentru produsele pe bază de plante, semnalează faptul că sunt tot mai mulți români interesați de o dietă echilibrată și impactul aspura mediului înconjurător”, spune Ovidiu Tunaru, BEO Nestlé Professional."

Pentru a reduce emisiile de GES, GARDEN GOURMET® a realizat o analiză asupra business-ului cu scopul de a identifica principalele trei arii care pot duce către reducerea emisiilor de carbon: ingrediente, operațiuni și ambalaje. Ambiția este de a reduce intensitatea carbonului de la –18% în 2023, la -40% în 2025. În acest moment, fabricile Nestlé din Europa folosesc 100% energie electrică regenerabilă. În 2024, obiectivul e ca 100% din proteina de soia folosită în produsele GARDEN GORUMET® să provină din Europa, pentru a reduce GES. Încă din 2022, pungile au la bază poliolefine și sunt proiectate pentru a fi reciclabile. Materiale din mono plastic și hartie urmând a fi intoduse în anii ce vor urma. 

Gama GARDEN GOURMET® oferă o serie de avantaje pentru partenerii diviziei de out-of-home Nestlé Professional: alimentele de origine vegetală pot îmbunătăți percepția clienților asupra restaurantelor, soluțiile senzaționale din ingrediente pe bază de plante, o gamă variată de feluri de mâncare vegetariană pentru cei mai mofturoși consumatori. Produsele au o textură moale sau fibroasă, vin în forme diverse de la bucăți filet, șnițel, nuggets și hamburger, sunt foarte bogate în proteine, și se prepară foarte la tigaie, la grill, la cuptor sau în friteuză.

1 FAO. Plates, pyramids, planet: Developments in national healthy and sustainable dietary guidelines: a state of play assessment.
2 World Health Organization. Malnutrition: Key facts. 2021.
3 Poore, J., & Nemecek, T. (2018), Reducing food’s environmental impacts through producers and consumers.
4 IPCC— Special Report on Climate Change and Land (ipcc.ch)

Despre Nestlé
Grupul Nestlé este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestlé s-a implicat și în inițiative ecologice și de responsabilitate socială. În ultimii 3 ani compania a plantat 75.000 de copaci, care va contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050.

Inițiativele globale Nestlé:
În 2017, Nestlé a luat o serie de măsuri pentru accelerarea progresului în vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a acțiunilor de îmbunătățire a calității vieții și contribuției la un viitor mai bun. Printre acestea se numără consolidarea programului “Nestlé for Healthier Kids”, extinderea inițiativei “Nestlé needs YOUth” și dezvoltarea activităților de management sustenabil al performanței de mediu. Nestlé își menține poziția de lider global în industria de alimente și băuturi prin portofoliul de produse sănătoase accesibile consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI) evaluează cei mai mari 25 de producători de alimente din lume, concentrându-se pe politicile, practicile și performanțele lor legate de nutriție. Poziția de top conferită Nestlé este recunoașterea angajamentului său permanent față de nutriție și sănătate, precum și angajamentul său de a ajuta la abordarea provocărilor globale ale obezității și subnutriției.  

Nestlé for Healthier Kids     
Programul „Nestlé for Healthier Kids” a fost creat pentru a uni toate eforturile Nestlé care susțin părinții și tutorii să crească copii mai sănătoși, de la activități de cercetare și formulare a produselor până la servicii de educație și nutriție inovatoare pentru un stil de viață sănătos. în România, aceste eforturi se regăsesc sub umbrela programului „Și eu trăiesc sănătos - SETS”, inițiat de Fundația PRAIS.

Nestlé needs YOUth 
Ambiția Nestlé în ceea ce privește inițiativa globală de tineret „Nestlé needs YOUth” este să ajute 10 milioane de tineri din întreaga lume să aibă acces la oportunități de carieră până în anul 2030. Această inițiativă globală combină și coordonează toate activitățile care susțin tinerii din întreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.

Nestlé for a Waste Free World
Nestlé dorește ca produsele sale să nu fie doar mai gustoase și mai sănătoase, ci și mai bune pentru mediu. Ambiția Nestlé pentru anul 2030 este impact zero asupra mediului, apa fiind una dintre ariile prioritare.

Contact: Ana-Maria Godja, Corporate Affairs and Internal Communication Specialist Nestle Romania, Tel: 0724.588.527, E-mail: [email protected]