București, 3 aprilie 2023. NESCAFÉ, cel mai mare brand de cafea Nestlé, sărbătorește 85 de ani de la lansare, prilej cu care marchează o realizare fără precedent în materie de sustenabilitate pentru traseul cafelei de la cultivatori și până la modul în care aceasta este produsă, ambalată și consumată, pe fondul unui nou record de consum. Cu 6.000 de căni de NESCAFÉ consumate în fiecare secundă în întreaga lume, Nestlé se angajează să aibă un impact pozitiv asupra vieții oamenilor și asupra planetei, de la fermă la ceașca de cafea. Dar ce înseamnă 6.000 de căni/secundă?
Imaginați-vă 6.000 de oameni care beau o ceașcă de cafea în același moment, în același loc. Ar fi ca și cum, de exemplu, toată populația orașului Horezu, din județul Vâlcea, conform celui mai recent recensământ (sursa), ar bea o ceașcă de cafea, în aceeași clipă. Mai mult, 6.000 de capsule înseamnă aproximativ 48 kg de cafea măcinată. Extrapolând, capsulele NESCAFÉ consumate într-un interval standard de 24 de ore la nivel mondial necesită peste 4.000 de tone de cafea măcinată – adică echivalentul a 166 de TIR-uri, într-o coloană de aproape 3,5 km. Într-o singură zi, pe toată planeta.
Cea de-a 85-a aniversare marchează și o realizare remarcabilă în materie de sustenabilitate: cafeaua folosită în fabricile din Europa provine integral din surse identificabile, iar zațul de cafea recuperat de la NESCAFÉ este folosit pentru a alimenta centrele sale de producție, ceea ce economisește alte resurse de energie. În plus, toată această cafea de care ne bucurăm în fiecare zi provine din 100 de surse responsabile, ceea ce înseamnă că NESCAFÉ asigură acum trasabilitatea materiei prime de la oricare plantație până la oricare centru de distribuție. NESCAFÉ Pure Soluble are deja unul dintre cele mai durabile ambalaje: o sticlă care poate fi refolosită și este reciclabilă la nesfârșit, respectiv ambalajul pliculețelor NESCAFE 3in1 a fost schimbat și acum întregul ambalaj pentru NESCAFE 3in1 este reciclabil.
În România, NESCAFÉ a lansat la finalul anului 2022 un serviciu de colectare și reciclare a capsulelor NESCAFÉ® Dolce Gusto®, implementând un proces complex de separare a componentelor - cafea, aluminiu și plastic, materialele rezultate fiind prelucrate și devenind optime pentru reutilizare. Cu ajutorul partenerilor noștri am creat o rețea națională de puncte de colectare și vom continua să ne concentrăm pe extindere, astfel încât să creștem accesibilitatea pentru consumatori.
”În fiecare dimineață, savurăm o ceașcă de cafea care reprezintă de fapt punctul culminant al unei gigantice industrii agroalimentare și ai cărei actori principali depun eforturi pentru a se transforma radical într-o organizație 100% sustenabilă. Nestlé se află în fruntea acestui pluton de inovatori în transformarea modului în care se desfășoară agricultura pe planeta noastră. Am oferit cifrele de mai sus pentru a sugera dimensiunea consumului de cafea la nivel mondial și, indirect, amploarea eforturilor Nestlé de a asigura un ecosistem agro-economic durabil”, spune Ramona Hărătău, Group Brand Manager Mixes SEM, Nestlé.
Volumul de cafea consumat, în medie, este suficient pentru ca Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, să facă eforturi fără precedent pentru a asigura un consum durabil de cafea, pentru a crea un ecosistem economic-ecologic prin care natura să se poată regenera și oferi produsele dorite peste zeci de ani de acum înainte.
În ultimul deceniu, Nestlé a depus eforturi pentru ca tehnicile de cultivare a cafelei să fie mai durabile pe tot globul prin Planul NESCAFÉ. Bazându-se pe aceste eforturi, Nestlé a lansat Planul NESCAFÉ 2030 în care și-a definit viziunea de sustenabilitate pentru următorul deceniu – pentru a ajuta agricultorii de cafea să treacă la practicile de agricultură regenerativă și, în acest sens, vizând reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și îmbunătățirea mijloacelor de trai ale fermierilor.
”Această nouă campanie NESCAFÉ aduce sustenabilitatea în prim-planul comunicării noastre. Dorim să ducem consumatorii într-o călătorie și să le arătăm sustenabilitatea din spatele cănii lor de NESCAFÉ, de la modul în care este cultivată cafeaua de calitate, până la modul în care este produsă, ambalată și livrată. „Așteptați-vă la mai mult de la fiecare ceașcă” înseamnă că ne angajăm să avem un impact pozitiv asupra vieții cultivatorilor de cafea, precum și asupra planetei”, spune Atana Skalko, BEO Beverages South East Market.
Pentru a marca cea de-a 85-a aniversare, NESCAFÉ anunță, de asemenea, lansarea unui nou slogan de brand pentru comunicarea globală: „Make your world”, pentru a inspira consumatorii să facă diferența pentru ei înșiși, comunitățile lor și planetă.
***
Despre Nestlé
Grupul Nestlé este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestle s-a implicat și în inițiative ecologice și de responsabilitate socială. În ultimii 3 ani companii a plantat 75.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050.
Inițiativele globale Nestlé:
În 2017, Nestlé a luat o serie de măsuri pentru accelerarea progresului în vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a acțiunilor de îmbunătățire a calității vieții și contribuției la un viitor mai bun. Printre acestea se numără consolidarea programului “Nestlé for Healthier Kids”, extinderea inițiativei “Nestlé needs YOUth” și dezvoltarea activităților de management sustenabil al performanței de mediu. Nestlé își menține poziția de lider global în industria de alimente și băuturi prin portofoliul de produse sănătoase accesibile consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI) evaluează cei mai mari 25 de producători de alimente din lume, concentrându-se pe politicile, practicile și performanțele lor legate de nutriție. Poziția de top conferită Nestlé este recunoașterea angajamentului său permanent față de nutriție și sănătate, precum și angajamentul său de a ajuta la abordarea provocărilor globale ale obezității și subnutriției.
Nestlé for Healthier Kids
Programul „Nestlé for Healthier Kids” a fost creat pentru a uni toate eforturile Nestlé care susțin părinții și tutorii să crească copii mai sănătoși, de la activități de cercetare și formulare a produselor până la servicii de educație și nutriție inovatoare pentru un stil de viață sănătos. în România, aceste eforturi se regăsesc sub umbrela programului „Și eu trăiesc sănătos - SETS”, inițiat de Fundația PRAIS.
Nestlé needs YOUth
Ambiția Nestlé în ceea ce privește inițiativa globală de tineret „Nestlé needs YOUth” este să ajute 10 milioane de tineri din întreaga lume să aibă acces la oportunități de carieră până în anul 2030. Această inițiativă globală combină și coordonează toate activitățile care susțin tinerii din întreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.
Nestlé for a Waste Free World
Nestlé dorește ca produsele sale să nu fie doar mai gustoase și mai sănătoase, ci și mai bune pentru mediu. Ambiția Nestlé pentru anul 2030 este impact zero asupra mediului, apa fiind una dintre ariile prioritare.
Contacte media:
Ana-Maria Godja, Corporate Affairs and Internal Communication Specialist Nestle Romania
Tel: 0724.588.527
E-mail: [email protected]
Eugen Secmerean, Account Manager, V+O Communication
Tel: 0766.693.507
E-mail: [email protected]