Sort by

200 de ani de la nasterea lui Henri Nestlé

Înapoi la comunicatele de presă
Bucuresti
Lake Geneva region
ISTORIA PE LARG: Nestlé inca isi are sediul in micul oras de pe malul lacului Geneva, unde Henri Nestlé a fondat firma. Gasiti mai multe imagini pe Flickr.

Nestlé celebreaza aniversarea a 200 de ani de la nasterea lui Henri Nestlé, fondatorul unei companii producatoare de alimente pentru sugari, care, dupa fuziunea din 1905 cu compania britanico-elvetiana Condensed Milk Co, urma sa devina cea mai mare companie de produse alimentare din lume.

Nascut acum doua secole in Germania, Henri Nestlé a demonstrat o inclinatie deosebita spre inovatia in stiinta, precum si un talent nativ in marketing si ambitia de expansiune globala, care se afla printre valorile dupa care compania se ghideaza si astazi.

“La doua secole dupa nasterea fondatorului sau, compania Nestlé dezvolta activitati care pastreaza o continuitate remarcabila.” a declarat Paul Bulcke, CEO-ul companiei.

”Chiar daca, de-a lungul timpului, Nestlé a diversificat numarul produselor si pietelor, pasiunea pentru calitate si utilizarea celor mai recente inovatii stiintifice pentru a imbunatati valoarea nutritionala a produselor a ramas neschimbata.” a adaugat el.

Originar din Frankfurt, Henri Nestlé s-a pregatit pentru profesia de asistent farmacist, din dorinta de a-si perfectiona cunostintele stiintifice, inainte de a veni in orasul elvetian Vevey de pe malul nord-estic al Lacului Geneva.

Inovator experimental

Talentul antreprenorial al lui Henri Nestlé s-a evidentiat in momentul in care a achizitionat un teren rezidential cu mai multe cladiri, printre care o moara, o distilerie si un depozit. Aici, cu ajutorul cunostintelor sale de chimie si a creativitatii, el a cunoscut succesul prin fabricarea de diverse produse, de la limonada si otet, la vopsea si ingrasaminte pentru flori.

Chiar daca, de-al lungul timpului, Nestlé a diversificat  numarul produselor si pietelor, pasiunea pentru calitate si utilizarea celor mai recente inovatii stiintifice pentru a imbunatatii valoarea nutritionala a produselor a ramas neschimbata. Paul Bulcke, CEO

In acea perioada, societatea se confrunta cu o problema extrem de grava - mortalitatea infantila. Existau solutii de hrana pentru bebelusi, care nu erau insa pe gustul micutilor, necesitand, de asemenea, o preparare foarte complicata, care dura foarte mult timp.

Henri Nestlé considera ca ingredientele de baza necesare bebelusilor erau laptele de buna calitate, faina de grau si zaharul. A fost esential asadar ca amidonul si acidul sa fie eliminate din faina pentru a fi mai usor de digerat de catre bebelusi.

Cum a luat nastere Farine Lactée

Pentru a fabrica formula de lapte, el a folosit cel mai bun lapte elvetian si un biscuite crocant din faina, care, dupa macinare, era amestecat cu laptele, urmand apoi uscarea finala. ”Este o descoperire deosebit de importanta, care se va bucura de un viitor stralucit.” a declarat Henri Nestlé plin de entuziasm despre produsul sau, pe care l-a numit Farine Lactée.

Farine Lactée a fost pus in vanzare pentru prima oara in 1867. Uncopil din oras, nascut prematur si cu minime sanse de supravietuire, a fost hranit cu o versiune diluata a produsului si si-a revenit gratie acestui ”produs-minune”. Vestea s-a raspandit si cererea pentru formula de lapte pentru bebelusi ale lui Nestlé a crescut vertiginos.

Lucrand cu oameni de stiinta si doctori, Henri a folosit cele mai noi descoperiri stiintifice in crearea unui produs de succes, foarte usor de preparat. In acea vreme, acest produs era un aliment de hranire a bebelusilor complet – usor de preparat, gustos pentru bebelusi si atestat stiintific. Era de asemenea foarte versatil, pentru ca, fiind imbogatit cu fier, Farine Lactée putea fi utilizat ca remediu pentru probleme nutritionale ale adultilor, ca anemia.

Specialist in marketing

Nestlé s-a dovedit un pionier in domeniul marketingului, modificand blazonul familiei sale pentru a crea simbolul companiei – o familie de pasari intr-un cuib. Pentru ca a constientizat valoarea acestei imagini, precum si importanta asocierii cu numele sau, Nestlé nu a dat curs tentativelor de o adapta, astfel ca, aceasta a ramas pana in ziua de astazi logo-ul companiei.

Intre toamna lui 1867 si martie 1875, cand Henri Nestlé a vandut compania, vanzarile anuale au crescut de la 8,600 tone de formula de lapte pentru bebelusi la peste un milion de tone. Pana in 1874, formula pentru bebelusi era comercializata in 18 tari, ca Australia, Brazilia si Rusia, de pe toate cele cinci continente.

Henri Nestlé a murit pe 7 iulie 1890, ramanand in memoria colectiva ca un antreprenor care a utilizat cunostintele stiintifice pentru a raspunde nevoilor societatii. Perseverenta si dedicarea sa au pus bazele unei companii care, la fel ca si fondatorul sau, isi pastreaza angajamentul de a utiliza cele mai noi cercetari pentru a imbunatati valoarea nutritionala a produselor sale.

In ciuda faptului ca asistentul farmacist din Vevey care a fondat compania nu si-ar fi putut imagina amploarea pe care compania sa avea sa o ia, obiectivele actuale ale Nestlé, de a fi liderul mondial in nutritie, sanatate si vitalitate, continua sa izvorasca din misiunea initiala a fondatorului sau, de acum 150 de ani.

 

Link-uri adiacente:
Istoria Nestlé
Evolutia logo-ului Nestlé
Creating Shared Value
Nutrition, Health & Wellness Imagini, postere si reclame vintage Nestlé

Related stories:
Perspectiva: Crearea unui mediu propice pentru inovatie
Zece sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa  a copiilor

Articole pe aceeasi tema: