Sort results by
Sort results by

Obiceiurile alimentare bune se formează încă din primii ani ai copilăriei. Ca părinte, ai rolul esențial de a-i oferi celui mic o educație alimentară pe care să o urmeze mai apoi toată viața și care să-l ghideze către alegeri sănătoase, benefice pentru corpul și mintea lui.

Dar ce înseamnă oare o alimentație sănătoasă pentru copii? Ce presupune un program de alimentație sănătoasă? Ce ar trebui să includem în meniul copiilor? Iată doar câteva dintre întrebările la care vom oferi răspunsurile în articolul de astăzi, ghidându-ne după NutriPorție.

Ce este NutriPorția și cum contribuie la o alimentație sănătoasă?

farfuria NutriPortia

Pentru început, îți spunem că nu este doar o farfurie. În schimb, NutriPorția e o metodă care te poate ajuta să pregătești mese echilibrate pentru copiii tăi și, în același timp, gustoase pentru întreaga familie.

Mai mult decât atât, NutriPorția ține cont de două principii esențiale: diversitate și cantitate. Știm cât este de important ca micuții să mănânce variat, dar și în cantități adecvate nevoilor lor. 

NutriPorția îți arată care sunt cantitățile potrivite din fiecare grupă de alimente pentru principalele mese ale zilei. Gândită pentru copiii cu vârsta între 4 și 12 ani, ea este o metodă inspirată prin care te poți ghida în alcătuirea meniului de zi cu zi. 

Interiorul farfuriei e împărțit în 3 părți care te ghidează astfel încât jumătate din farfuria celui mic să fie acoperită de legume și verdețuri, un sfert - de alimente bogate în proteine, iar un sfert - de cereale/paste/orez și alte surse de carbohidrați.

În plus, pe marginea farfuriei găsești câteva recomandări pentru restul grupelor de alimente: pentru că fructele, uleiurile, nucile, lactatele și apa sunt și ele esențiale pentru o alimentație sănătoasă.

Importanța alimentației sănătoase pentru copii

Pentru a înțelege de ce este bine să te ghidezi după principiile NutriPorției în alcătuirea meniului pentru cei mici, trebuie să cunoști cele mai importante beneficii ale alimentației sănătoase pentru copii. Printre cele mai importante se numără:

● dezvoltarea sistemului osos; 
● menținerea unei greutăți optime și, astfel, reducerea riscului de obezitate infantilă;
● asigurarea energiei necesare pentru a face față sarcinilor de zi cu zi (așa cum sunt temele de la școală);
● întărirea sistemului imunitar;
● îmbunătățirea funcțiilor cognitive.

Alimente esențiale pentru copii

Potrivit articolului Nutrition for kids: guidelines for a healthy diet, alimentația sănătoasă pentru copii este foarte asemănătoare cu cea a adulților. Astfel, vitaminele, mineralele, carbohidrații, proteinele sunt esențiale pentru o alimentație echilibrată. Printre alimentele cele mai importante se numără:

● alimentele care conțin proteine (carne, peste, fructe de mare, ouă, produse pe bază de soia, naut, fasole, linte);
● fructele;
● legumele;
● cerealele (mai ales cerealele integrale);
● produsele lactate cu un conținut mai mic de grăsimi. 

Conceperea unui meniu zilnic echilibrat pentru copii 

Mic-dejun pentru copii

Micul-dejun este extrem de important pentru o creștere sănătoasă și este indicat să reprezinte 20% din necesarul energetic al unei zile. Surprinzător sau nu, micul-dejun este și o bună metodă prin care cei mici învață să-și formeze un stil alimentar echilibrat, pe termen lung. 

Mai mult decât atât, studiile științifice efectuate până în prezent arată că adolescenții care servesc de fiecare dată micul-dejun au un apetit mai mare pentru sport, ceea ce contribuie la menținerea stării de sănătate fizice și psihice. Mens sana in corpore sano!

Prânz pentru copii

Un prânz sănătos contribuie la refacerea „depozitului” de energie de care cel mic are nevoie pentru restul zilei. Legumele nu ar trebui să lipsească nicicând de la masa de prânz. 

Cel mic nu prea se dă în vânt după legume și ai nevoie de noi rețete de mâncare pentru copii care să fie și sănătoase, dar care și să-i rasfete papilele gustative? Îți propunem rețeta de piept de pui cu spanac, o alegere excelentă, gustoasă și hrănitoare pentru întreaga familie. 

 

Cină pentru copii

După cum probabil știi, se recomandă ca masa de seară să fie ușoară. Nici de data aceasta nu trebuie să lipsească legumele. Pe site-ul nostru găsești o mulțime de idei de mâncare pentru copii, de mâncare sănătoasă pentru copii, precum și rețete simple, rapide, care vor fi un adevărat deliciu pentru toți membrii familiei. De exemplu, ai putea prepara într-o seară somon la cuptor cu piure de legume, o cină bogată în vitamine și acizi grași Omega-3.

 

Gustări sănătoase între mese

Iaurtul, morcovii cu hummus, crackeri din cereale integrale, fructele, untul de arahide - iată doar câteva idei de mâncare pentru copii, de care cei mici se pot bucura între mese și care, foarte important, le asigură doza necesară de energie.

NUTRISERVETUL NutriPortia

Cum trebuie folosit NutriȘervetul

Pentru atunci când ai poftă să intri în mai multe detalii alimentare sănătoase, am creat NutriȘervetul! 

Aliat al NutriPorției, Nutrișervetul te ajută să pregătești nu doar mese sănătoase, ci și un meniu zilnic și săptamânal care include toate alimentele de care are nevoie un copil pentru a crește sănătos.

De dimensiunile unui șervet de masă, are toate informațiile utile ale NutriPorției și, bineînțeles, ceva în plus! Îți arată exact cât înseamnă o porție și îți oferă sugestii și inspirație când vine vorba de proteine, fibre, carbohidrați, grăsimi sănătoase și fructe.

DESCARCĂ NUTRIȘERVETUL

Descoperă rețetele pentru copii NutriPorția

Simple, rapide și sănătoase, rețetele NutriPorția sunt un adevărat deliciu atât pentru cei mici, cât și pentru adulții care, până la urmă, sunt tot niște copii… ceva mai mari!

De la piept de pui cu spanac pentru prânz, până la somon la cuptor cu piure de legume pentru cină, pe site-ul nostru găsești rețete pentru copii care îi vor ajuta să-și formeze obiceiuri alimentare sănătoase. Nu ai nevoie decât de un strop de inspirație pentru a integra mâncarea sănătoasă, așa cum sunt legumele, în rețete delicioase!

Pe lângă ideile deja prezentate, îți mai recomandăm să încerci rețeta de drob de pui cu legume și rețeta de ratatouille cu cous-cous. Ambele se prepară într-un stil relaxat și cu un zâmbet laaaarg pe buze! Și, în plus, vor aduce zâmbete la fel de largi pe chipurile celor care se vor bucura de ele! 

DESENUL „CREIONILA COLORILA” NutriPortia

Mese sănătoase și jocuri distractive

Știi ce mai e foarte important pentru o viață sănătoasă? Jocul! Copii învață mult mai ușor și deprind bune obiceiuri mai repede atunci când se joacă.

Așa că am transformat NutriPorția într-un desen: „Creionilă Colorilă” îi provoacă pe cei mici să învețe, prin magia culorii, care sunt porțiile echilibrate și cât trebuie să mănânce la o masă.

DESCARCĂ DESENUL „CREIONILĂ COLORILĂ”

TABLEMAT NutriPortia

 

În plus, îți mai propunem și „Nu Trișa”, un joc care te va ajuta să afli preferințele celor mici când vine vorba de mâncare, iar pe ei îi ajută să descopere o grămadă de lucruri interesante despre bunătățile din farfurie. 

DESCARCĂ JOCUL „NU TRIȘA”

AFLĂ REGULILE JOCULUI