Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Nespresso reafirmă angajamentul pentru sustenabilitate

Lidia Chiraches – Nespresso Romania
Înapoi la comunicatele de presă

București, 10 decembrie 2024 – Nespresso reafirmă angajamentul pentru sustenabilitate prin publicarea unui studiu de Analiză a Ciclului de Viață (Life Cycle Assessment - LCA)* – o cercetare realizată de către Quantis**, ce oferă detalii ale impactului asupra mediului prin calcularea amprentei de carbon pe care o are o ceașcă de cafea pe întreg lanțul de business - de la cultivarea boabelor de cafea până la reciclarea capsulelor. Cu dorința de a identifica etapele unde se pot aduce îmbunătățiri pentru a reduce emisiile și a sprijini consumatorii să adopte obiceiuri mai sustenabile, Nespresso prezintă rezultatele studiului și vorbește despre intervențiile sustenabile din business pe care deja le-a integrat în ultimii ani – global și în plan local, în România.

Studiul evidențiază faptul că 48% din amprenta de carbon provine din aprovizionarea cu cafea verde. Având în vedere acest impact semnificativ, asigurarea unei agriculturi sustenabile este critică. În acest sens, Nespresso, în parteneriat cu Rainforest Aliance, a dezvoltat programul AAA Sustainable Quality Program™, al cărui obiectiv este colaborarea cu peste 150.000 de fermieri pentru o abordare inovatoare și durabilă a aprovizionării cu cafea.

Adițional, studiul Quantis subliniază ca 34% din amprenta de carbon a unei cești de cafea provine de din etapa de utilizare însemnând din procesul de prepararea a cafelei acasă. Pentru a contribui la optimizarea resurselor, sistemul Nespresso utilizează cantități precise de cafea macinată, apă și energie pentru a prepara o ceașcă de cafea.

Capsulele de aluminiu reprezintă 9 % din amprenta de carbon și mai puțin de 1% este contribuția finală a capsulei la finalul ciclului de viață, care dacă este reciclată, rezultă în aluminiu ce se poate reutiliza la infinit și zaț, care se folosește în compost sau devine biogaz. Pe lângă eforturile susținute la nivel global, în România Nespresso a introdus în premieră, în 2018, propria infrastructură de colectare şi reciclare a capsulelor de cafea utilizate, având capacitatea de a colecta şi recicla în totalitate capsulele de cafea pe care le comercializează.

Toate acestea conduc, la faptul că o ceașcă de cafea lungo preparată cu sistemul Nespresso Original are o amprentă de carbon similară cu populara cafea la filtru și cu 24% mai mică decât o cafea preparată la o mașină de cafea complet automată.

Sustenabilitatea are un rol esențial în strategia companiei și întotdeauna, ne-am angajat să realizăm lucrurile într-un mod specific. Având grijă de comunități, mediu și circularitate, cu aceeași dăruire și pasiune pe care le regăsești în fiecare ceașcă de cafea Nespresso. Pentru că aleg Nespresso, dar și pentru efortul de a contribui la sustenabilitate, le mulțumim clienților noștri”, a declarat Lidia Chiraches, Marketing Manager, Nestlé Nespresso România.

Toate aceste demersuri au ca obiectiv final ca până în 2030, Nespresso să reducă emisiile de carbon cu 50% și să atingă un Net Zero*** în 2050. Ca recunoaștere a acestor eforturi, în 2022, Nespresso a obținut certificarea B Corp™, alăturându-se unui grup internațional format din aproximativ 9.000 de companii care îndeplinesc standardele înalte ale B Corp de responsabilitate socială, mediu și transparență.

*Mai multe detalii referitoare la Analiza Ciclului de Viață (Life Cycle Assessment - LCA) în infografic atașat mail
**Quantis este una dintre principalele companii de consultanță specializată în sustenabilitate și soluții de mediu. 
***Net Zero, obiectiv SBTi. Link aici.

Despre Nestlé
Grupul Nestlé este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestlé s-a implicat și în inițiative ecologice și de responsabilitate socială. În ultimii 4 ani compania a plantat 110.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050.

Inițiativele globale Nestlé:
În 2017, Nestlé a luat o serie de măsuri pentru accelerarea progresului în vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a acțiunilor de îmbunătățire a calității vieții și contribuției la un viitor mai bun. Printre acestea se numără consolidarea programului “Nestlé for Healthier Kids”, extinderea inițiativei “Nestlé needs YOUth” și dezvoltarea activităților de management sustenabil al performanței de mediu. Nestlé își menține poziția de lider global în industria de alimente și băuturi prin portofoliul de produse sănătoase accesibile consumatorilor.

Nestlé for Healthier Kids     
Programul „Nestlé for Healthier Kids” a fost creat pentru a uni toate eforturile Nestlé care susțin părinții și tutorii să crească copii mai sănătoși, de la activități de cercetare și formulare a produselor până la servicii de educație și nutriție inovatoare pentru un stil de viață sănătos. în România, aceste eforturi se regăsesc sub umbrela programului „Și eu trăiesc sănătos - SETS”, inițiat de Fundația PRAIS.

Nestlé needs YOUth 
Ambiția Nestlé în ceea ce privește inițiativa globală de tineret „Nestlé needs YOUth” este să ajute 10 milioane de tineri din întreaga lume să aibă acces la oportunități de carieră până în anul 2030. Această inițiativă globală combină și coordonează toate activitățile care susțin tinerii din întreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.

Nestlé for a Waste Free World
Nestlé dorește ca produsele sale să nu fie doar mai gustoase și mai sănătoase, ci și mai bune pentru mediu. Ambiția Nestlé pentru anul 2030 este impact zero asupra mediului, apa fiind una dintre ariile prioritare.

Contacte: 
Ana-Maria Godja, Corporate Affairs and Internal Communication Specialist Nestlé Romania
Tel: 0724.588.527, E-mail: [email protected]

Eugen Secmerean, Account Manager, V+O Communication
Tel: 0766.693.507, E-mail: [email protected]