Recent, mai multe articole din media au pus sub semnul întrebării cât de sănătoase sunt alimentele și băuturile Nestlé. Considerăm că portofoliul nostru variat contribuie în mod pozitiv la sănătatea și bunăstarea comunităților pe care le deservim.
Malnutriția, în toate formele sale (atât supranutriția, cât și subnutriția) este o provocare globală serioasă, cu multiple cauze. Pentru rezolvarea acestei probleme râmân în continuare multe lucruri de făcut. Credem că amploarea companiei noastre și aria largă de acoperire ne permit să contribuim în mod semnificativ și să promovăm schimbări pozitive în legătură cu acest subiect.
Nestlé lucrează la un proiect la nivel corporativ pentru a-și actualiza strategia de pionierat în nutriție și sănătate.
Ne uităm la întregul nostru portofoliu în raport cu diferitele etape ale vieții oamenilor alături de care suntem, pentru a ne asigura că produsele noastre contribuie la satisfacerea nevoilor nutriționale și susțin o dietă echilibrată.
Eforturile noastre au la bază un proces solid de eforturi realizate de-a lungul deceniilor, pentru a îmbunătăți amprenta nutrițională a produselor noastre.
De exemplu, am redus semnificativ zaharurile și sodiul din produsele noastre în ultimii 20 de ani, aproximativ 14-15% doar în ultimii 7 ani.
În ultimii ani am lansat mii de produse pentru copii și pentru întreaga famile care îndeplinesc criteriile nutriționale externe. De asemenea, am distribuit miliarde de doze de micronutrienți prin intermediul produselor noastre accesibile și nutritive.
Pe măsură ce ne gândim la viitoarea noastră strategie în zona de nutriție, ne concentrăm prioritar pe evaluarea părții din portofoliul nostru de alimente și băuturi care poate fi măsurată în raport cu sistemele externe de profilare a nutriției. Sisteme precum Health Star Rating și Nutri-Score sunt utile în acest sens și permit consumatorilor să facă alegeri în cunoștință de cauză. Cu toate acestea, ele nu surprind totul. Aproximativ jumătate din vânzările noastre nu sunt acoperite de aceste sisteme. Aceasta include categorii precum nutriția sugarilor, produsele de sănătate specializate și hrana pentru animale de companie, care respectă standardele nutriționale reglementate.
Credem că o dietă sănătoasă este definită de păstrarea unui echilibru între bunăstare și bucurie. Aceasta include și consumul moderat de alimente gustoase.
Direcția noastră nu s-a schimbat și este clară: vom continua să facem portofoliul nostru mai gustos și mai sănătos.
Ce faceți pentru a îmbunătăți valoarea nutrițională a produselor dvs.?
În toate produsele noastre adăugăm ingrediente precum cereale integrale, proteine, fibre și micronutrienți și în același timp reducem cantitatea zaharurilor, sodiului și a grăsimilor saturate în produsele existente. Din 2017 am lansat peste 4.000 de produse nutritive care ajută copiii și familiile să facă alegeri nutriționale mai bune. De asemenea, începând cu 2017, am obținut o reducere de 4,5% a zahărului, o reducere de 3,8% a sodiului și am atins obiectivul de reducere de 10% a nivelurilor de grăsimi saturate stabilit în 2014.
Lucrăm pentru a simplifica listele de ingrediente, pentru a facilita consumatorului înțelegerea conținutului alimentelor, cu scopul de a lua decizii în mod informat. În regiunile în care se constată că dietele locale sunt caracterizate de anumite lipsuri, oferim alimente și băuturi îmbogățite cu micronutrienți cheie, cum ar fi fierul, iodul, vitamina A și zincul.
Mai mult, creștem oferta noastră de alimente și băuturi pe bază de plante.
Ce face Nestlé pentru a restricționa comercializarea produselor cu conținut ridicat de sare, zahăr și grăsimi la copii?
Nestlé respectă standarde stricte în ceea ce privește publicitatea și marketingul pentru copii. Nestlé nu derulează activități de marketing către copiii cu vârsta sub șase ani. Recent, ne-am consolidat politica privind comunicarea de marketing către copii. Am introdus criterii nutriționale mai stricte pentru alimentele și băuturile comercializate copiilor cu vârsta cuprinsă între 6 - 12 ani (de exemplu, nu comercializăm produse de cofetărie, biscuiți sau înghețată copiilor). Ne asigurăm că alimentele și băuturile vândute în școli îndeplinesc criterii stricte de nutriție. De asemenea, respectăm angajamentele de marketing extern, inclusiv angajamentele Alianței Internaționale pentru Alimente și Băuturi (IFBA), angajamentul Uniunii Europene și angajamentele locale.
Ce face Nestlé pentru a combate obezitatea?
Obezitatea este o provocare globală serioasă și, de mai bine de un deceniu, Nestlé a luat măsuri serioase pentru a aborda problema și a contribui la dezvoltarea soluțiilor prin colaborarea cu organizații de sănătate publică, guverne și alte părți interesate.
Vrem să inspirăm oamenii să aibă o dietă echilibrată și o viață mai sănătoasă. În 2020, am ajuns la peste 33 de milioane de copii prin programul Nestlé for Healthier Kids.
Cum se clasează produsele Nestlé pe sistemele de profilare a nutriției externe?
Sisteme precum Health Star Rating și Nutri-Score sunt utile, deoarece permit consumatorilor să facă alegeri în cunoștință de cauză, identificând cea mai sănătoasă opțiune dintr-o categorie de produse. Ele sunt, de asemenea, un stimulent pentru a face alimentele mai sănătoase, oferind standarde clare. La Nestlé, ne-am început călătoria de reformulare a produselor în urmă cu mai bine de 20 de ani, reducând zaharurile, sodiul și grăsimile saturate din alimente și adăugând ingrediente precum cereale integrale, proteine, fibre și micronutrienți. Direcția noastră nu s-a schimbat și este clară: vom continua să ne dezvoltăm portofoliul cu produse mai gustoase și mai sănătoase.