Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

28% dintre români nu iau micul dejun. Află care sunt recomandările mămicilor inspirate

Foto 28% dintre români nu iau micul dejun. Află care sunt recomandările mămicilor inspirate

 

Peste un sfert din români sar peste micul dejun. Cei mai mulți spun că principala cauză pentru care nu iau micul dejun este lipsa timpului (65%) sau că nu simt această nevoie (31%).

Totuși, atunci când în familia ta apare un copil, ești nevoit să îți schimbi obiceiurile alimentare pentru că deprinderea unei alimentații echilibrate se formeaza în familie.

Practica micului dejun nu ar trebui să lipsească din nici o familie pentru că această masă este considerată cea mai importantă. Tocmai din acest motiv specialiștii ne recomandă să servim la micul dejun alimente bogate în substanțe nutritive, în fier și fibre, mai ales că această masă este luată după ce, în timpul nopții, am avut repaus alimentar.

În plus, atunci când vorbim despre copii, micul dejun trebuie să fie suficient de consistent ca să îi asigure micuțului tău cantitatea de energie și de nutrienti necesară până la masa de prânz. De asemenea, consumul de alimente bogate în fier (nuci, somon, carne) încă de dimineață îi asigură celui mic o creștere și o dezvoltare normală.

Chiar dacă de cele mai multe ori alimentele bogate în fier nu sunt pe gustul copiilor, părinții le pot face atrăgătoare prin modul de gătire și de prezentare.

Recomandările unei mămici inspirate

Iată cum rezolvă o mămică a doi copii problema alimentelor bogate în fier:

”De când am devenit mamică, sunt mult mai atentă când vine vorba de alimentația lor, precum și de a mea. Știu cât de influențați sunt copiii de felul în care tratez eu nutriția, așa că încerc să fiu un model de urmat pentru ei. Atunci când pot, încerc să îi implic și pe ei în pregătirea felurilor de mâncare și să luăm masa împreună. În felul acesta, micuții mei pot să vadă plăcerea cu care eu mănânc alimente variate. Însă, uneori, se întamplă ca micuții mei să facă nazuri când vine vorba de alimente mai puțin apetisante, precum sunt cele bogate în fier. Așa că mă străduiesc mereu să le asigur din diferite surse acest nutrient important pentru dezvoltarea lor. De exemplu, fierul se gaseste și în cacaua Nesquik Opti-Start, care este pe placul copiilor mei, datorită gustului delicios de ciocolată”, a declarat pentru traiestecugust.ro Monica Tapangea, mamică a doi copii – o fetiță de 12 ani și un baiețel de 8 ani.

Cum îi asiguri prichindelului tău un mic dejun bogat în fier?


Printre alimentele bogate în fier se numără:

  • ficatul de pasăre;
  • carnea roșie (vită, porc, miel);
  • peștele gras (somon);
  • ouă;
  • lintea;
  • legumele verzi
  • cerealele integrale.

În combinație cu vitamina C, aceste alimente asigură o buna absorbție a fierului de către organism. Totodată, noua formulă Nesquik Opti-Start are un complex unic de vitamine și minerale care ajută la creșterea armonioasă a copiilor. Unde mai pui că cei mici nu vor refuza niciodată o cană delicioasă cu gust de ciocolată.

Totuși, înainte de a impune micuțului tău un meniu echilibrat, trebuie să ții cont că puterea exemplului are o influență foarte mare asupra lor.

Fă tu primul pas spre o alimentație echilibrată!

Știai că:

  • Există trei tipuri de carne după culoare: roșie, albă și…neagră (carnea de vânat)
  • Somonul este un pește care traiește în mare, dar se reproduce în apele dulci.
background 2