Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Consumul de grasimi saturate

consumul de grasimi saturate

 

In alimentatia se regasesc doua tipuri de grasimi: saturate si nesaturate. In termeni generali, cele nesaturate naturale prezinta unele beneficii pentru sanatate, iar cele saturate trebuie consumate cu moderatie - consumul in exces fiind asociat cu unele dintre cele mai frecvente problemele de sanatatea ale secolului XXI.

Grasimile saturate sunt un tip de grasimi care se gaseste, in principal, in produsele de origine animala, precum carnea rosie, carnea de pui si produsele lactate integrale. Sunt si surse vegetale de grasimi saturate, precum uleiul de palmier si cel de cocos. Grasimile saturate sunt, de obicei, solide la temperatura camerei.

Organismul are nevoie de grasimi pentru o functionare normala. Pentru o alimentatie echilibrata, 30% din necesarul zilnic de calorii trebuie sa fie reprezentat de grasimi.

Se pot consuma o varietate de tipuri de grasimi, din diferite surse, atat timp cat se limiteaza aportul celor saturate sub 10% din necesarul zilnic de energie, ceea ce este echilvalentul a ~20g de grasimi saturate pe zi.

Un consum mare de grasimi saturate creste colesterolul “rau” sau LDL, crescand astfel riscul de boli cardiovasculare si diabet zaharat de tip 2.

Printre alimentele cu un continut mare de grasimi saturate se numara: branzeturi si alte lactate integrale, unt, carne grasa, produse de patiserie, prajituri si creme, ulei de palmier si cocos.

Pentru a reduce consumul de grasimi saturate:

  • Cititi etichetele produselor alimentare
  • Alegeti carnea slaba
  • Indepartati grasimea vizibila din preparate (ex. supe) inainte de reincalzire
  • Optati pentru produsele lactate degresate
  • Alegeti gustarile cu continut redus de grasimi

 

Pentru o alimentatie echilibrata, optati pentru sursele vegetale de grasimi (ulei de masline, ulei de in, nuci, migadale, avocado, arahide), ori de cate ori este posibil si fiti atenti la grasimile ascunse din alimente.

Află mai multe detalii aici.