Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Beneficiile dietei mediteraneene

Foto Beneficiile dietei mediteraneene

 

Dieta mediteraneeană este deseori recomandată de către specialiști, deoarece încurajează un consum mare de alimente bogate în nutrienți și mai sărace în calorii. Descoperă în acest articol cum poți adopta această dietă și care sunt beneficiile ei. 

Ce este dieta mediteraneeană?

Dieta mediteraneeană este alimentația specifică țărilor din jurul Mării Mediteraneene: Grecia, sudul Italiei, Franța, Spania, Maroc și altele. Pentru această dietă este tipic consumul de pește, fructe și legume, ulei de măsline și cereale integrale, ceea ce înseamnă că îi furnizezi corpului tău importante substanțe nutritive, printre care vitaminele și mineralele, antioxidanții, grăsimi bune Omega-3, fibre și proteine vegetale. 

Consumul de carne este moderat, în acest tip de alimentație predominând consumul de  pește și fructe de mare. Lactatele sunt o sursă importantă de proteine în dieta mediteraneeana, acestea fiind consumate sub formă de iaurt, feta sau alte brânzeturi. Alături de acestea, este încurajat consumul de fructe și legume, dar și de cereale, iar principala sursă de grăsimi este uleiul de măsline, bogat în grăsimi mononesaturate, benefice pentru sistemul circulator. Carnea roșie, carnea procesată și dulciurile sunt consumate foarte rar. 

Dieta mediteraneeană este o dietă colorată și plină de savoare și, cel mai important, ușor de adoptat. Poți opta pentru un prânz plin de prospețime și foarte simplu de făcut sub formă unei salate grecești. Amestecă roșii, castraveți, puțină ceapă, măsline și brânză feta împreună cu puțin oregano și ulei de măsline. De asemenea, nu poți da greș cu o porție de legume umplute pentru cină, precum ardei grași umpluți cu orez cu sos de roșii sau jumătăți de vinete coapte și decorate după gust.

Beneficiile dietei mediteraneene

  • Dieta mediteraneeană ajută la menținerea unui nivel normal al glicemiei și colesterolului; 
  • Grăsimile mononesaturate și Omega-3 contribuie la reducerea riscului de boli cardiovasculare; 
  • Bogată în calciu, această dietă te poate ajuta să îți menții oasele puternice; 
  • Antioxidanții au rol de protecție față de multe afecțiuni, cel mai important fiind rolul de protecție față de cancer; 
  • Există și un aspect social în dieta mediteraneeană: mâncarea trebuie savurată împreună cu cei dragi.

Știai că? 

  • Dieta mediteraneeană a fost trecută în patrimoniul UNESCO deoarece promovează un stil de viață sănătos și încurajează interacțiunile dintre oameni. 
  • Alimentele și mâncărurile sunt foarte rar prăjite în dieta mediteraneeană. 
  • Este recomandată o cantitate mică de vin roșu și ciocolată neagră în această dietă. 
  • În afară de zahărul din fructe, această dietă încurajează un consum moderat de dulciuri. 
background 2