Sort results by
Sort results by

Spanacul: perfect în salatele de primăvară

Foto Spanacul: perfect în salatele de primăvară

 

Spanacul este din ce în ce mai popular, consumul lui fiind în continuă creștere. Faptul că spanacul te face mai puternic nu este doar un mit, acesta conținând o cantitate mare de vitamina K, ce ajută la întărirea sistemului osos.
 

Bogat în nutrienți esențiali 

Frunzele de spanac crude sunt recunoscute ca fiind foarte bogate în minerale și vitamine cum sunt: fierul, potasiul, magneziul, acidul folic, vitamina C, vitamina K și vitamina A.

Spanacul conține doar 23 kcal/100g, fiind un ingredient perfect în orice salată de primăvară, mai ales dacă îți dorești să te pregătești de vară și să dai jos kilogramele acumulate în timpul sezonului rece. Prin conținutul scăzut în calorii, dar ridicat în nutrienți, spanacul se numără printre alimentele cu cea mai mare densitate nutrițională care trebuie incluse în alimentație primăvara.
 

Beneficiile spanacului 

Spanacul, datorită aportului mare de nutrienți pe care îl conține, are numeroase efecte benefice asupra corpului nostru, cum ar fi:

  1. Asigură sănătatea sistemului osos - conținând o cantitate mare de vitamina K,care s-a demonstrat a avea un impact pozitiv semnificativ în menținerea sănătații oaselor pe lângă rolul bine cunoscut în coagularea sângelui.
  2. O piele mai protejată - vitamina A din spanac este responsabilă de protejarea din interior a pielii de razele UV care încep să fie din ce în ce mai puternice.
  3. Prevenirea afecțiunilor stomacului - spanacul are capacitatea de a proteja mucoasa stomacului, astfel previne afecțiunile cum ar fi ulcerul gastric
  4. Reglarea tensiunii arteriale - cantitatea mare de potasiu pe care o are spanacul, în combinație cu aportul scăzut de sodiu, are un efect benefic în reglarea tensiunii arteriale.
  5. Protejează creierul - consumat cu regularitate, spanacul ne aduce beneficii și la nivelul creierului. Acidul folic pe care acesta îl conține previne apariția tulburărilor neuronale și cognitive, iar potasiul are un efect vasodilatator, ajutând astfel la o circulație mai bună a sângelui la nivelul sistemului nervos.

 
Cum consumăm spanacul? 

Spanacul poate fi consumat atât crud, cât și gătit. Atunci când consumăm spanacul crud, este recomandat sub formă de suc sau în salate, pentru că așa își păstrează cele mai multe proprietăți. Poate fi adăugat în clasica salată împreună cu ridichi și ceapă sau poate fi amestecat cu diferite fructe (portocale, mere, căpșuni), nuci sau alune. Dacă preferi spanacul gătit, atunci îl poți adăuga în tarte, omletă, paste sau supe. Cea mai populară formă în care este gătit este clasica mâncărică de spanac, cu ceapă și usturoi, uneori amestecat cu urzici. 
 

Pentru spanacul gătit, poți încerca una dintre variantele următoare:

1. Tartă cu spanac și telemea 

Ușor de preparat și servit, tarta este un fel de mâncare ce poate fi servită la oricare dintre mese. Poate fi combinată cu o salată fresh sau cu suc de roșii cu busuioc.

Uite ce rețetă de tartă cu spanac și telemea îți propunem noi.

2. Supă cremă de spanac

O variantă fresh și plină de nutrienți și vitamine pentru prânz este supa cremă de spanac. Ușor de gătit, această supă are un gust deosebit. 

Daca vrei să încerci, găsești rețeta aici.

3. Paste cu spanac și piept de pui

O rețetă care este sățioasă și bogată în vitamine numai bună pentru toată familia este cea de paste cu spanac și piept de pui. Spanacul este cel care oferă culoare și un aport mare de nutrienți acestui preparat.

Uite aici rețeta pentru paste cu spanac și piept de pui.  
 

Știai că:

  • Cu proveniență din Antichitate, spanacul s-a răspândit din Persia în Nepal, China și Europa și a avut denumiri ca “verdeață persană”. 
  • A devenit foarte cunoscut după ce celebrul personaj de desene animate Popeye Marinarul mânca spanac pentru a învinge în fiecare luptă. 
  • În Spania, spanacul era folosit într-un fel de mâncare numit sajina sau asida, care era prezentă obligatoriu la întâlnirile de familie sau sărbători. Aceasta era un fel de supă făcută cu făină de grâu fiartă cu spanac și alte verdețuri.
  • În secolul al XIII-lea, spanacul era cel mai des consumat amestecat cu iaurt, usturoi și condimente. 
  • Spanacul a început să fie folosit ca umplutură pentru tortellini încă din anul 1614.  
     
background 2