Combaterea poluării cu plastic este o prioritate pentru noi. Abordăm această responsabilitate cu maximă seriozitate.
Intensificăm eforturile pentru a soluționa problema deșeurilor din plastic și pentru a face o diferență semnificativă oriunde ne desfășurăm activitatea. De aceea, colaborăm cu guverne, ONG-uri, furnizori, manageri de mediu, comercianți, precum și cu alte companii pentru a lua măsuri semnificative.
Viziunea este ca niciunul dintre ambalajele Nestlé, inclusiv materialele plastice, să nu ajungă la gropile de gunoi sau ca deșeu nereciclabil. Această viziune nu este doar un ideal nobil - lucrăm din greu pentru a face față și pentru a contribui la obținerea unui viitor fără deșeuri.
Anul trecut ne-am luat angajamentul de a face ambalajele noastre 100% reciclabile sau reutilizabile până în 2025. În ianuarie 2019, am expus viziunea noastră mai largă asupra unui viitor fără deșeuri și am anunțat o serie de acțiuni concrete.
Știm că nu este suficient. Suntem hotărâți să analizăm fiecare opțiune disponibilă pentru a rezolva această provocare complexă și pentru a accepta mai multe soluții care, acum, pot avea un impact.
Ne concentrăm eforturile asupra a trei domenii de interes pentru a soluționa problema deșeurilor de ambalaje: (1) Materiale alternative (2) Conturarea unui viitor fără deșeuri și (3) Dezvoltarea unor noi obiceiuri.
Ce presupun cele trei domenii de interes pentru a soluționa problema deșeurilor de ambalaje?
1. Materiale alternative inovatoare
În decembrie 2018 am anunțat crearea Institute of Packaging Sciences pentru a dezvolta materiale de ambalare sustenabile și a colabora cu partenerii din industrie pentru a extinde cercetarea și inovația.
Prin intermediul Institute of Packaging Sciences, explorăm în prezent o serie de inovații, inclusiv materiale noi pe bază de hârtie, precum și polimeri biodegradabili care sunt, de asemenea, reciclabili.
Începând cu 2020-2025, Nestlé va elimina treptat toate materialele plastice care sunt nereciclabile sau greu de reciclat pentru toate produsele noastre la nivel mondial, prin lansarea materialelor alternative de ambalare și formarea de parteneriate cu specialiști în ambalare, inclusiv Danimer Scientific și PureCycle Technologies.
Suntem hotărâți să reducem utilizarea de materiale plastice de unică folosință. Pentru a face acest lucru, introducem ambalaje reutilizabile, sisteme noi de livrare și modele de afaceri inovatoare.
- Lucrăm cu organizația Loop pentru a concepe ambalaje reutilizabile. În prezent, testăm cutiile reutilizabile pentru înghețată pentru marca noastră Häagen-Dazs din SUA.
- Dozatoare pentru Nescafé și Milo sunt deja disponibile în multe țări din întreaga lume.
- Începând cu anul 2020, vom lansa dozatoare de apă inovatoare, utilizând tehnologia de ultimă oră, permițând consumatorilor să își umple propriile sticle reutilizabile.
Astfel de modele inovatoare sunt promițătoare. Ele fac parte dintr-un set mai larg de acțiuni, printre care promovarea reciclării și dezvoltarea de noi soluții de ambalare biodegradabile și compostabile.
În februarie 2019, am început eliminarea tuturor paielor din plastic din produsele noastre, folosind materiale alternative precum hârtia, dar și modele inovatoare pentru reducerea deșeurilor.
Prin intermediul proiectului NextGen Consortium and Cup Challenge, ne-am unit forțele cu alți parteneri din industrie pentru a concepe o ceașcă din fibre complet reciclabile și compostabile.
În martie 2019, am lansat un Nesquik Total Natural în Europa, folosind un material de ambalare din hârtie nou, inovator care nu conține plastic și este complet reciclabil în cadrul fluxului de hârtie existent.
Nestlé Waters va crește procentul de PET-uri reciclate din sticlele sale la 35% până în 2025 la nivel global și 50% în SUA, cu un accent deosebit pe marca Poland Spring. Afacerea va ridica procentul de PET-uri reciclate pentru mărcile europene Acqua Panna, Buxton, Henniez, Levissima la 50% până în 2025.
2. Conturarea unui viitor fără deșeuri
Pe lângă îndeplinirea angajamentului nostru din anul 2025, scopul nostru pe termen lung este de a opri eliminarea deșeurilor din plastic rezultate din operațiunile desfășurate de noi în mediul înconjurător. Aici, principala provocare constă în colectarea și sortarea deșeurilor, în special în țările fără sisteme oficiale de gestionare a deșeurilor.
Ne-am unit forțele cu Veolia, lider mondial in managementul resurselor, pentru a lucra în colectarea, sortarea si reciclarea materialelor plastice - cu un accent deosebit pe ambalajele din plastic flexibil. Proiectele se vor concentra pe 11 țări prioritare din Asia, Africa, America Latină și Europa.
Colaborând cu colegii noștri, am lansat Alianța de reciclare a Materialelor Plastice din Africa, care are drept scop îmbunătățirea colectării și reciclării materialelor plastice și crearea de locuri de muncă și activități comerciale prin acest proces.
În Indonezia, Nestlé a devenit prima companie alimentară care a colaborat cu Project STOP, o inițiativă de lider în prevenirea eliminării deșeurilor din plastic în ocean prin dezvoltarea parteneriatelor cu orașele și guvernele din Asia de Sud-Est.
De asemenea, am colaborat cu alte companii și cu guverne pentru Noul Angajament la nivel Global privind Economia în domeniul Materialelor Plastice o inițiativă condusă de Fundația Ellen MacArthur și de către ONU, care promovează și încurajează progresul în combaterea deșeurilor din plastic.
3. Dezvoltarea unor noi obiceiuri
Dorim să vedem exemple la Nestlé, deci luăm măsuri imediate pentru a evita deșeurile de plastic în unitățile noastre, precum și prin colaborarea cu comunitățile locale.
Toate cele 4.200 de locații Nestlé elimină materialele plastice de unică folosință care nu pot fi reciclate și le înlocuiește cu materiale care pot fi ușor reciclate sau reutilizate.
Vom comunica angajamentul nostru de a recicla la toate locațiile noastre și vom oferi facilități de reciclare pentru materiale precum PET și aluminiu.
Angajații Nestlé din toate locațiile și de la toate nivelurile vor dedica, de asemenea, zile de voluntariat pentru a îndepărta deșeurile și pentru a participa la activitățile de curățenie în Ziua Mondială a Oceanului, pe 8 iunie 2019.
Ce înțelegeți prin „100% reciclabilitate nu este de ajuns”?
Că nu este suficientă realizarea unui ambalaj 100% reciclabil sau reutilizabil. Ne-am angajat să atingem această țintă până în 2025, dar ştim că acest lucru nu este suficient.
Vom opri utilizarea ambalajelor din plastic acolo unde putem și vom explora alternative, cum ar fi materiale pe bază de hârtie și biodegradabile sau compostabile.
Acest lucru este deosebit de important în locurile în care nu există o infrastructură de reciclare sau în care nu se va putea crea curând. Nestlé participă, de asemenea, la proiecte menite să reducă acumularea de deşeuri de plastic în mediul înconjurător, precum Project STOP în Indonezia.
Eforturile de a forma un viitor fără deşeuri pornesc din interiorul Nestlé, așa că îi încurajăm, de asemenea, pe angajaţii noştri să dedice zile de voluntariat pentru colectarea deșeurilor.
Ce înseamnă eliminarea treptată a materialelor nereciclabile sau greu de reciclat?
Am făcut o listă a materialelor plastice greu de reciclat pe care vom înceta să le folosim pentru a sprijini eforturile de reciclare, cu un calendar pentru eliminarea treptată a lor.
De asemenea, am început să eliminăm materialele plastice într-o gamă largă de materiale în afacerile noastre legate de îngheţată, de cofetărie şi băuturi și pentru reducerea cantității de folie de plastic pe care o folosim. Aceste eforturi ar putea duce la eliminarea deja a peste 40.000 de tone de plastic în 2019.
Care sunt principalele alternative la materialele plastice pe care le veți folosi?
Abordarea noastră include investigarea materialelor complet degradabile sau „biodegradabile”, care pot reduce impactul deșeurilor de ambalaje în cazul în care colectarea și reciclarea sunt dificile sau facilitățile nu sunt disponibile.
Trebuie să ne asigurăm că aceste materiale sunt reciclabile pentru a evita consecințele nedorite și vom continua să promovăm reciclarea și schimbările comportamentale pentru a fi siguri că ambalajele sunt eliminate în mod corespunzător.
Pentru unele dintre produsele noastre care includ resturi organice, cum ar fi capsulele de cafea, credem că procesul de compostare este cea mai bună cale de creștere a reciclării. Proiectăm următoarea generație de capsule pentru a permite acest lucru.
Pentru aplicații precum hârtia, noile ambalaje vor permite consumatorilor să le elimine în fluxul de reciclare a hârtiei.
De asemenea, colaborăm, cu Danone, PepsiCo și Origin Materials în cadrul NaturALL Bottle Alliance pentru a crea o sticlă tip PET bio.
Cum rămâne cu modelele alternative de livrare pentru produsele Nestlé?
În prezent, testăm câteva abordări interesante, dintre care una este Project LOOP în SUA, unde cutii reîncărcabile sunt folosite pentru înghețată Häagen-Dazs.
Însă problema nu se va rezolva numai prin aceste modele. Acestea fac parte dintr-un set mai larg de acțiuni care includ îmbunătățirea reciclabilității ambalajelor și a ratei de reciclare și de explorare a ambalajelor biodegradabile și compostabile.
Nestlé este prezent în 196 de țări din întreaga lume. Trebuie să găsim soluția potrivită pentru fiecare situație.
Ce faceți pentru a crește consumul de plastic reciclat?
Utilizarea curentă a plasticului reciclat la nivel global este de 5% și ne străduim să creștem acest lucru.
Utilizăm deja plastic reciclat la împachetarea cu folii de plastic și Nestlé Waters intenționează să crească utilizarea PET-ului reciclat (rPET) în sticle la 35% la nivel global până în 2025 și la 50% în SUA.
În plus, Nestlé Waters va crește procentul de PET-uri reciclate pentru mărcile sale europene Acqua Panna, Buxton, Henniez și Levissima la 50% până în 2025.
Până în anul 2025, în Europa, în funcție de tipul de ambalaj, sticlele, straturile PET din laminate, capacele de la borcanele de sticlă și cutii, tăvile pentru produse din carne și folii de plastic utilizate la afișarea tăvilor vor folosi cel puțin 25-50% materiale reciclate.
Cum răspundeți la ultimul raport Greenpeace privind deșeurile de ambalaje?
Raportul Greenpeace/Break Free from Plastic "A Crisis of Convenience", subliniază provocarea cu care ne confruntăm ca societate în abordarea deșeurilor de ambalaje și de plastic. Această pagină demonstrează modul în care lucrăm din greu pentru a elimina materialele nereciclabile și pentru a explora alternativele.
Colaborând cu partenerii noștri din lanțul de valori și cu asociațiile din industrie, explorăm soluții pentru a reduce utilizarea materialelor plastice, pentru a facilita reciclarea și a dezvolta noi abordări pentru eliminarea deșeurilor din plastic.
Toți vrem să vedem un viitor fără deșeuri. Este esențial ca mărcile, producătorii de ambalaje, companiile de gestionare a deșeurilor, guvernele și societatea civilă să colaboreze pentru a reuși.
De ce folosiți materiale plastice și nu mai multe alternative „ecologice” ?
Ambalajele din plastic joacă un rol important în asigurarea siguranței alimentelor și băuturilor noastre și în reducerea pierderilor și a deșeurilor alimentare. Înainte de a face schimbări, trebuie să luăm în considerare cu atenție toate alternativele.
Obiectivul nostru este de a folosi ambalajele cu impactul cel mai mic impact posibil asupra mediului. În fiecare țară în care operează Nestlé, trebuie să respectăm regulile și standardele alimentare, care adesea dictează tipurile de materiale pe care le putem folosi pentru a ne ambala produsele.
Noile tehnologii și inovații oferă o gamă mai largă de materiale de ambalare și mai multe formate ecologice. Recunoaștem acest lucru și suntem hotărâți să colaborăm cu partenerii și asociațiile din industrie pentru a explora noi soluții de ambalare - pentru a reduce utilizarea materialelor plastice, a facilita reciclarea și a dezvolta noi abordări pentru eliminarea deșeurilor din plastic.
Cum rămâne cu problema ambalării produselor consumabile la o singură masă?
Deoarece numărul gospodăriilor individuale continuă să crească, cererea pentru porțiile mai mici crește, motiv pentru care produsele consumabile la o singură masă sunt din ce în ce mai populare. Recunoaștem că ambalajul pentru produsele consumabile la o singură masă care sunt, de asemenea, de unică folosință, reprezintă o proporţie foarte mare a deșeurilor din plastic în mediu.
Lucrăm împreună cu alții pentru a găsi soluţii eficiente accesibile pentru această problemă critică, inclusiv pentru tipurile de ambalaje alternative, îmbunătăţirea colectării după utilizare și dezvoltarea unor infrastructuri eficiente de reciclare.
De ce folosiţi sticle PET și cum încurajaţi reciclarea lor?
PET-ul oferă uşurinţă, rezistenţă și transparenţă și este un material 100% reciclabil. Cu toate acestea, jumătate din toate sticlele nu sunt reciclate - o cantitate semnificativă ajunge în gropile de gunoi sau în oceane.
Fiind o companie globală, avem responsabilitatea de a contribui la deblocarea tuturor beneficiilor economice, sociale și de mediu rezultate din reutilizarea sticlelor PET. Dezvoltăm proiecte de colaborare care ar putea îmbunătăţi colectarea materialelor plastice și vom împărtăşi constatările noastre pentru a evalua dacă acestea pot fi scalabile sau replicabile. De exemplu, în SUA am investit 6 milioane USD în Closed Loop Fund (care strânge bani de la companii, guvern și partenerii din comunitate) pentru a dezvolta programe de infrastructură de reciclare în orașele din SUA.
De asemenea, consumatorii joacă un rol vital. Am ajutat la creșterea gradului de conștientizare prin intermediul platformelor susținute de mărci și al programelor de educație corporativă, precum R-Generation în Italia, Argentina, Marea Britanie și Thailanda. În America de Nord, am introdus instrucțiuni clare și consecvente How2Recycle la etichetele sticlelor de o jumătate de litru pentru toate mărcile noastre dominante din SUA. Vom continua să folosim puterea mărcilor noastre pentru a încuraja consumatorii să recicleze.
Cum faceți sticlele PET mai sustenabile?
Aplicăm principiile „reciclabile din punct de vedere al designului” și efectuăm evaluări ale ciclului de viață pentru a minimiza amprenta de mediu a tuturor sticlelor noastre de băuturi. În ultimii 10 ani am redus cantitatea de PET-uri de care avem nevoie pentru fiecare litru de apă îmbuteliată cu 22%.
Nestlé Waters va crește procentul de PET-uri reciclate în sticlele sale la 35% până în 2025 la nivel global și 50% în SUA, cu un accent deosebit pe marca Poland Spring. Compania va crește procentul de PET-uri reciclate pentru mărcile europene Buxton, Henniez, Levissima la 50% până în 2025.
În 2016, Nestlé a fost co-fondator al Alianței NaturALL Bottle Alliance, cu Danone și Origin Materials, pentru a extinde următoarea generație de PET-uri de origine biologică, utilizând biomasa ca materie primă - cum ar fi cartonul și pasta de lemn - care nu distrug resursele sau producția de alimente.
Lucrăm să dezvoltăm o sticlă PET fabricată din resurse sustenabile și regenerabile de 100% și vom pune tehnologia la dispoziția întregii industrii alimentare și a băuturilor.
Cum reduce Nestlé utilizarea ambalajului per ansamblu?
În ultimii ani, am înregistrat progrese considerabile în ceea ce privește minimizarea cantității de ambalaje utilizate pentru produsele noastre, asigurând în același timp calitatea și siguranța acestora. Prin procesul nostru de eco-proiectare, suntem pe cale să ne atingem obiectivul de a elimina 140.000 de tone de materiale de ambalaj până în 2020, raportat la 2015.
Până la sfârșitul anului 2017, am eliminat peste 100.000 de tone de materiale de ambalare din procesele noastre de producție. Acesta este echivalentul a 10 Turnuri Eiffel.
Înainte de aprilie 2018, la Nestlé ne-am angajat să îmbunătățim performanța ecologică a ambalajelor noastre. Aceasta a inclus reducerea volumului total de materiale de ambalare pe care le folosim. Noile noastre angajamente se construiesc pe această bază, pentru a crea o abordare mai bine orientată în soluționarea problemei ambalajelor din plastic.
Continuăm să optimizăm materialele de ambalare în conformitate cu opţiunea noastră privind Politica privind Sustenabilitatea Mediului (pdf, 320Kb), nu numai prin reducerea cantităţii pe care o folosim, ci și prin utilizarea de materiale inovatoare sau soluții de ambalare, pentru a îmbunătăți performanţele ambalajului și impactul la transport.
Cum ajutați în elaborarea schemelor de colectare, sortare și reciclare a materialelor plastice?
Avem un rol activ în dezvoltarea unor sisteme de colectare, sortare și reciclare care funcționează bine în țările în care operăm. Pentru a aborda la nivel global problema deșeurilor de ambalaje din plastic, operatorii din industrie, guvernele locale și naționale, societatea civilă și consumatorii joacă un rol vital.
Activitatea pe care o facem depinde de modul în care se gestionează deșeurile într-o anumită locație, dar ar putea include dezvoltarea schemelor de garanție (DRS) sau responsabilitate extinsă a producătorului (EPR). Vom folosi experiența și expertiza noastră tehnică pentru a adăuga valoare și pentru a ne asuma rolul de lider pentru a conduce schimbările din industrie, acolo unde putem.
Cum puteți ajuta consumatorii să recicleze corect ambalajul produsului?
Consumatorii joacă un rol vital în îmbunătățirea ratei de reciclare și suntem hotărâți să ajutăm la creșterea gradului de conștientizare în ceea ce privește modul corect de a elimina și recicla ambalajul produselor noastre, inclusiv prin etichetare. Vom face acest lucru prin mărcile și prin canalele noastre de comunicare.
Cum rămâne cu apa îmbuteliată în sticle de plastic de dimensiuni mici?
Vă rugăm să vizitați Ask Nestlé pagina dedicată Ask Nestlé privind materialele plastice de dimensiuni mici.