In HR nu ai prieteni… oare?

În HR nu ai prieteni. În orice business ai parteneri, pe de o parte, și competitori, pe de altă parte. În HR însă… nu ai pe nimeni de partea ta. Orice angajator este un potențial competitor pe piața forței de muncă, oricare dintre companiile cu care faci business sau despre care nu știi nimic este o posibilă sursă sau destinație de talente pe care ți le dorești tu… astfel încât, după câteva luni petrecute în bătălia pentru candidați de valoare, tragi singur concluzia: în HR nu ai prieteni!

Și totuși… noi avem!

 

După un an de success cu proiectul Nestlé Needs Youth ne-am încumetat să cerem ajutor... și l-am primit! Așa a luat naștere în 2014 inițiativa Alliance for Youth – Alianța pentru Tineret, o colaborare între Nestlé și partenerii noștri de business, clienți sau furnizori, care-și propune să extindă semnificativ eforturile Nestlé pentru combaterea șomajului alarmant din rândul tinerilor sub 30 de ani. Astfel, HR-iști și oameni de business din toate cele 15 companii partenere au început să lucreze împreună, investind timp și resurse semnificative în acțiuni comune ce vizează dezvoltarea tinerilor pe piața muncii.

Alianța pentru Tineret are ca obiectiv principal dezvoltarea unor serii de inițiative profesionale, pentru a oferi tinerilor experiențe și stagii de practică. Partenerii „Alliance for YOUth”sunt membri activi ai Alianței Europene pentru Ucenicie a Comisiei Europene, promovând programele de practică din poziția de ambasadori ai formării vocaționale în Europa.

Printre partenerii la nivel local se numără compania de recrutare Adecco, grupul internațional din domeniul alimentar Cargill, compania de recrutare Catalyst, CHEP, grupul logistic DS Smith, furnizorul de energie Engie, compania de consultanță EY, compania de logistică FM Logistic, compania Google, agenția de branding g7, retailerul Metro, Nielsen, agenția de comunicare Publicis Groupe, compania SC Spar Business Ideas Provider SRL. Alături de partenerii menționați, Nestlé a pornit la drum cu obiective ce au fost cu mult depășite, programul devenind o adevarată mișcare socială.

 

Alianța pentru Tineret a devenit cel de-al patrulea pilon al programului Nestlé Needs Youth, multiplicând de 10 ori impactul proiectului inițial atât la nivel european, cât și în România. Pe plan local, din 2015 și până la jumătatea anului 2018 am reușit, alături de partenerii din Alianță, să atingem peste 40.000 tineri: am angajat 16.500 tineri profesioniști, am oferit 781 de stagii de practică plătită și am organizat 300 de evenimente de dezvoltare personală și profesională… iar numărătoarea continuă!

 

Dincolo de cifre și numărători, concluzia este simplă: investim împreună în viitor. Vino și tu alături de noi!


 

 

Adecco Cargill CHEP DS Smith  Engie EY FM LOGISTIC  Grup 7 Google Hipo  METRO Nielsen Publicis SPAR Group