Sort by

Henri Nestlé

Fondatorul nostru, Henri Nestlé

Simţul de inovare științificã al lui Henri Nestle, combinat cu instinctul în marketing și o ambiție globală continuă să modeleze și sã conducã compania şi în zilele noastre.

Un portret al lui Henri Nestlé (1867)

Henri Nestlé a început ca asistent farmacist, dar în momentul în care a vândut compania care îi poartã numele, la vârsta de 60 de ani, înregistrase deja un succes internațional în vânzarea celebrelor sale alimente pentru copii pe bază de lapte - Farine Lactée - pe cinci continente.


Marca Nestlé în 1868

Henri Nestlé a recunoscut importanţa brandingului de la bun început. Logo-ul său ce descria păsări mici, ce erau hrãnite într-un cuib pe o ramură de stejar, a fost creat pe baza blazonului familiei sale. Cu toate că a fost actualizat de-a lungul anilor, acesta rămâne logo-ul Nestlé şi în prezent, ușor de recunoscut și distinctiv.


Vevey în 1870

 

Henri Nestlé a inceput afacerea în micul oraş de pe malul lacului elvețian Vevey, folosind lapte din zona locală. Vevey încă este locul în care sediul central global al Nestlé este situat astãzi.

 


Farmacia Centralã din Vevey

Henri Nestlé a lucrat inițial ca asistent farmacist în Vevey între 1839 și 1843. Pregãtirea sa în chimie și experienţa sa științifică i-au modelat atitudinea și abordarea economicã viitoare. Întreprinzător și inovator constant, el a experimentat în producţia de diferite produse, de la limonadã la ciment, înainte de a inventa formula Farine Lactée, cu care a devenit celebru.


Produsele lactate din Vevey (1890)

Inițial, Henri Nestle cumpãra laptele necesar pentru producerea hranei pentru copii în fiecare dimineață, dar în vara anului 1869, la doi ani după lansarea formulei Farine Lactée, acest lucru nu mai era practic, astfel că a fost nevoit să facã rost de materia primă de la un centru de colectare a laptelui dintr-un mic sat de lângă Vevey, de unde laptele era livrat fabricii.


Anunțul publicitar pentru laptele pentru copii Nestlé

German la origine, Henri Nestlé - și succesorii săi - au folosit reputația laptelui de înaltă calitate produs în Elveția ca parte a strategiei de marketing a produsului. Nestlé rãmâne unul dintre cei mai mari cumpărători de lapte din lume, precum și de produse de bază, cum ar fi cacao și cafea.


Suport în hrana pentru sugari

De asemenea, Henri Nestlé şi-a dat seama că, în scopul de a schimba percepția despre noul sãu produs, trebuia să convingă comunitatea științifică în legătură cu avantajele noii formule, astfel cã a realizat o serie de broșuri, distribuite medicilor și farmaciștilor, care explicau avantajele produsului său.


Un anunț din 1897

Înțelegerea sa cu privire la importanța creării unui brand a avut ecou în campaniile publicitare ale celor care au preluat compania dupã vânzare, prin crearea de reclame atât frumoase, cât și funcționale.


Un anunț din 1900

Pânã în 1875, produsele Nestle au fost vândute peste tot, din Indonezia pânã în Egipt, din Statele Unite ale Americii pânã în Argentina. Această dorinţă de a comercializa produse pentru consumatorii din toată lumea continuã şi în prezent.