Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Strategie

Având ca slogan al companiei „Good Food, Good Life”, obiectivul nostru este acela de a îmbunătăți calitatea vieții și de a contribui la un viitor mai sănătos. Consumatorii sunt întotdeauna cheia performanței noastre financiare sustenabile, încrederea lor fiind esențială pentru menținerea poziției de lider al pieței. Strategia noastră e bazată pe trei piloni esențiali, Nutriție, Sănătate și Wellness, prin care aducem, pe termen lung, valoare vieții oamenilor din întreaga lume, într-un mod sustenabil. 

Există numeroase puncte forte care mențin Nestlé în topul industriei. Iar angajații noștri reprezintă cea mai importantă resursă de care dispunem. În plus, avem un portofoliu atractiv de produse din categorii aflate în creștere, având poziții în top pe piață. Suntem o companie globală cu rădăcini locale adânci, ceea ce ne oferă o abilitate unică de a înțelege consumatorii locali și de a ne alinia rapid la preferințele acestora. Sub umbrela Nestlé se regăsesc mărci puternice, valoroase, în care consumatorii au încredere, motiv pentru care produsele noastre ajung la peste un miliard de consumatori în fiecare zi, în întreaga lume. În același timp, activitatea noastră de cercetare și dezvoltare prin care susținem strategia „Nutrition, Health and Wellness” ne poziționează ca lider al inovației în industrie. 

Strategia noastră - „Nutrition, Health and Wellness”

Succesul nostru este construit pe strategia „Nutrition, Health and Wellness”. Alimentele și băuturile formează baza activității Nestlé, și ne dorim să oferim cele mai gustoase și sănătoase produse pentru fiecare moment al zilei și pentru toate etapele vieții, furnizate într-o manieră convenabilă. 

Ne propunem să profităm de oportunitățile de consum de produse premium, și, în același timp, să oferim alimente de calitate superioară la prețuri accesibile. Adăugăm valoare mărcilor și produselor noastre prin diferențierea semnificativă în piață și prin inovație continuă. De aceea îmbunătățim permanent gustul, accesibilitatea și calitățile nutriționale ale produselor noastre. Suntem, de asemenea, în poziția necesară pentru a dezvolta și a împărtăși cunoștințe despre alimentația din primele 1.000 de zile de viață până la etapa unei bătrâneți sănătoase, și beneficiem de interesul crescut pentru nutriție pentru a susține o stare bună de sănătate. 

Cum reușim să creăm valoare, pe termen lung?

Modelul nostru de value-creation pe termen lung se bazează pe o analiză echilibrată a creșterii cifrei de afaceri și a veniturilor nete, prin utilizarea eficientă a resurselor. Creăm valoare prin:

  • Creșterea continuă datorată inovației, diferențierii și prin faptul că suntem relevanți pentru consumatorii noștri. Unul dintre obiectivele noastre este creșterea organică medie cu o singură cifră, până în 2020.
  • Îmbunătățirea eficienței operaționale, cu scopul de a crește marja profitului comercial operațional de bază cu 17,5% - 18,5% (de la 16% în 2016).
  • Alocarea de resurse și capital în mod disciplinat, ținând cont de priorități clare, inclusiv prin achiziții și cesiuni.

Creștere continuă

Portofoliul Nestlé este poziționat optim în ceea ce privește creșterea companiei. În trecut, am înregistrat constant cele mai mari creșteri organice din industrie, iar acum urmărim o traiectorie clară către atingerea unei creșteri organice medii de 5%, până în 2020. 

Investiții în categorii și regiuni în plină dezvoltare

Am identificat cinci categorii de alimente și băuturi cu dezvoltare puternică și rate atractive de creștere: cafea, produse pentru îngrijirea animalelor, nutriție, apă și Nestlé Health Science (Știința Sănătății Nestlé). Împreună, ele reprezintă 57% din vânzări și 61% din profitul operațional.*

În 2018, am înregistrat o creștere organică de 4%. În aceste categorii importante, Nestlé menține o poziție de top în piață, oferind o gamă extinsă, cu oferte distincte. Cele cinci categorii primesc o atenție specială din punct de vedere al alocării de capital, cu investiții semnificative în cercetare și dezvoltare, marketing și creștere externă, oricând este necesar. Celelalte categorii continuă să fie contribuitoare importante, având o creștere organică de 1,9%, în 2018. Aceste afaceri sunt gestionate din punct de vedere al creșterii și valorii.

Suntem, de asemenea, concentrați pe extinderea prezenței noastre în regiuni cu creștere semnificativă. Piețele emergente reprezintă 42% din vânzări. În 2018, ele au crescut organic cu +4,9%, de trei ori mai rapid decât piețele dezvoltate și cu o marjă a profitului operațional mai mare. În cele mai multe dintre aceste piețe emergente, Nestlé este prezent încă de acum câteva decenii, fapt pentru care mărcile noastre se bucură de un nivel ridicat de încredere și sunt deja privite ca fiind locale.

Consolidarea afacerilor cu performanță redusă

Am acționat hotărât pentru a îmbunătăți afacerile cu performanțe scăzute prin inovație, o mai bună înțelegere a consumatorilor și, când a fost necesar, schimbări de management și măsuri de restructurare. În 2018, Nestlé Skin Health și Yinlu, din China, au cunoscut schimbări importante cu scopul creșterii performanței. 

Produse și modele de afaceri inovatoare

Inovarea și furnizarea rapidă a produselor în piață sunt elemente-cheie ale strategiei noastre de creștere. În același timp, continuăm să investim în știință și tehnologie de ultimă generație pentru a întâmpina așteptările în creștere ale consumatorilor, cu noi oferte și reformulări de produse. Inovațiile ne ajută, de asemenea, să oferim variante premium ale produselor noastre, fapt ce contribuie la îmbunătățirea marjelor. În 2018, 22% din vânzările noastre au venit de la produsele premium. Nu generăm inovație doar prin produse noi, ci și prin modele noi de afaceri. Mai exact, ne concentrăm mult pe oferte personalizate. În 2018, 8,2% din vânzările noastre au provenit din modele de afaceri adresate direct consumatorilor.

Folosirea oportunităților digitale

Transformarea noastră digitală se concentrează pe livrarea de mesaje, servicii și produse personalizate în funcție de cererea consumatorului. Cu ajutorul datelor și tehnologiei, ne modernizăm activitatea și mărcile existente, în timp ce dezvoltăm modele de afaceri noi, digitale. În această direcție, 10% din totalitatea contactelor consumatorilor sunt deja personalizate. În plus, în 2018, vânzările generate prin e-commerce (comerț electronic) au crescut de cinci ori mai rapid decât media Grupului, ajungând la 7,4% din totalul vânzărilor Nestlé.

Administrarea portofoliului nostru

Continuăm să ne dezvoltăm portofoliul, astfel că ne orientăm către afaceri atractive, cu rate ridicate de creștere. În 2018 ne-am consolidat poziția în domeniul cafelei prin achiziția licenței globale pentru bunurile de consum ambalate și produsele alimentare ale Starbucks. De asemenea, am cedat afacerile noastre de preparate de cofetărie, alături de Gerber Life Insurance din S.U.A. Suntem de acord că achizițiile pot furniza acces la noi tehnologii, mărci, categorii și zone geografice și,  în același timp, achizițiile mici sau medii pot oferi o modalitate rapidă și eficientă din punct de vedere al costurilor de a folosi noi capacități sau modele de afaceri. De asemenea, cedăm în mod activ afaceri secundare pentru Nestlé, unde potențialul de dezvoltare este limitat. Facem acest lucru într-o manieră disciplinată, cu scopul de a minimiza posibile efecte negative și de a maximiza valoarea afacerilor existente. 

Îmbunătățirea eficienței operaționale

Urmărind strategia de dezvoltare, ne-am angajat să creștem marjele operaționale de la 16%, în 2016, la o valoare între 17,5% și 18,5% până în 2020.

Reducerea costurilor

Derulăm activ inițiative de reducere a costurilor, cu scopul de a diminua costurile structurale cu o valoare între 2 și 2,5 miliarde CHF, costuri ce nu se reflectă către consumatori. Acestea se concentrează, în principal, pe zonele administrativ, achiziții și producție. 
Am continuat să consolidăm obiectivele de business prin programul Nestlé Business Excellence, dedicat simplificării și standardizării proceselor din companie, ceea ce a ajutat la reducerea semnificativă a costurilor administrative. Rata de penetrare a centrelor de servicii a crescut de la 17% la 35%, și urmărim, astfel, un obiectiv de creștere de 50%, până în 2020. De asemenea, am eficientizat sistemul de administrare a echipamentelor și proprietăților prin închiderea unor facilități și prin consolidări ale celor păstrate. 

În materie de achiziții, am înregistrat economii importante valorificând dimensiunea operațiunilor noastre prin trei centre de achiziții globale. În acest moment, răspundem la 55% din solicitări prin aceste trei centre și vom ajunge la 60%, până în 2020.

În producție, am redus în continuare amprenta fabricilor noastre și am crescut utilizarea capacităților. Economiile generate în aceste trei domenii au adus o contribuție semnificativă la îmbunătățirea marjei profitului operațional cu 50 de puncte de bază, până la 17% în 2018, iar creșterea continuă. 

Gestionarea resurselor 

Am continuat, de asemenea, să creștem eficiența acțiunilor noastre în cercetare, dezvoltare și marketing. Principalul scop al acestor programe este realocarea a cât mai multe resurse în scopuri de creștere și inovare. Ca exemplu, în ultimii trei ani, mai mult de 500 de milioane CHF proveniți din economii în marketing au fost reinvestite în construirea mărcilor noastre. 

Un model echilibrat de generare a valorii

La Nestlé, credem că cea mai bună modalitate de a garanta generarea de valoare sustenabilă pe termen lung este urmărirea echilibrată a creșterii, profitabilității și a eficienței capitalului. Creșterea este motorul principal al generării de valoare. În același timp, urmărim eficiența și creșterea profitabilă deoarece competitivitatea noastră e cea care ne asigură sustenabilitatea. Suntem disciplinați atunci când e vorba de alocarea capitalului de care dispunem și suntem deciși să generăm venituri în creștere pentru acționari, în timp ce investim pe termen lung în societate. Astfel, reușim să creăm valoare pentru fiecare parte implicată (Creating Shared Value).

Ajustarea sistemelor și structurilor de management 

Compania noastră este într-un continuu proces de adaptare și simplificare. Oferim mai multă libertate echipelor noastre din diferite piețe și regiuni pentru a genera creștere. Pentru a le susține, am implementat inițiative pentru de-stratificarea organizației și pentru grăbirea procesului de luare a deciziilor la nivel local. În paralel, am adaptat sistemul de compensații, pentru a da prioritate creșterii profitabile și eficienței îmbunătățite a capitalului.

Alocarea capitalului în mod disciplinat și în funcție de priorități clare

Urmăm politici financiare prudente, menite să identifice echilibrul perfect între alocarea capitalului și accesul flexibil la piețele financiare. Avem priorități bine definite în această privință.

Investiții în creșterea organică

Prin cercetare și dezvoltare, susținerea mărcilor Nestlé și cheltuieli de capital care generează creșterea încasărilor, investim constant în afacerea noastră. Abordarea noastră este riguroasă și presupune o evaluare corectă. Alocăm mai multe resurse acelor afaceri care au potențial major de generare a profitului. Am continuat, de asemenea, să ne concentrăm pe reducerea capitalului de lucru - media capitalului de lucru, pe parcursul a cinci trimestre, în procente din vânzări a atins 1,4% la sfârșitul anului 2018, cu 20 de puncte de bază mai jos față de 2017.

Plata dividendelor 

Pentru 2019, Consiliul de administrație a propus a douăzeci și patra creștere consecutivă a dividendelor, în valoare de 2,45 CHF. Acest fapt subliniază angajamentul nostru de a restitui în mod continuu capitalul către acționari.

Abordarea disciplinată a achizițiilor 

Aceasta se bazează pe potrivirea strategică și culturală, dar și a performanței financiare. Urmăm o politică disciplinată a achizițiilor, în special în ceea ce privește costul pe care suntem pregătiți să îl plătim. Dăm prioritate categoriilor și regiunilor cu creștere semnificativă, în special în zonele de cafea, nutriție, produse pentru îngrijirea animalelor, apă și categoriei Nestlé Health Science. Pentru companiile pe care le achiziționăm avem planuri de integrare bine consolidate, cu responsabilități clare și ținte precise.

Răscumpărarea acțiunilor

În 2018 am returnat acționarilor capital în valoare de 6,8 miliarde CHF prin răscumpărarea de acțiuni, parte a programului de răscumpărare de acțiuni pe trei ani, anunțat în 2017, în valoare de 20 miliarde CHF.  
Pe parcursul ultimilor 10 ani, beneficiul alocat acționarilor a atins suma de 104 miliarde CHF . De asemenea, revizuim în mod constant structura capitalului nostru pentru a ne asigura că ne adaptăm condițiilor pieței și priorităților noastre strategice. 

Creating Shared Value

Creating Shared Value (CSV) reprezintă calea fundamentală prin care ne desfășurăm activitatea. Suntem de părere că doar prin crearea de valoare atât pentru acționari, cât și pentru societate, vom avea succes pe termen lung. 

Beneficiile de business și impactul pozitiv asupra societății se consolidează reciproc. În termeni practici, produsele noastre trebuie să furnizeze un beneficiu nutrițional consumatorilor. Ele trebuie, totodată, să contribuie la dezvoltarea comunităților locale unde ne desfășurăm activitatea și să protejeze mediul înconjurător pentru generațiile viitoare, prin practica prezervării resurselor.

*Înaintea elementelor nealocate.