Sort by

Oportunitati de angajare pentru tineri

Șomajul, o problemă reală pentru 23% dintre tinerii români cu vârste de până la 25 de ani

Nestlé va crea noi oportunități de angajare pentru tinerii din România în cadrul programului european “Nestlé Needs YOUth”

oportunitati pentru tineri

Una dintre problemele cu care se confruntă economia actuală la nivel național, dar și european, este rata scăzută de angajare a tinerilor cu vârste de până la 25 de ani. Proaspăt ieșiți de pe băncile școlii, tinerii întâmpină dificultăți în găsirea unui loc de muncă și au nevoie de susținere pentru a face primii pași în drumul spre cariera dorită. De aceea, Nestlé demarează “Nestlé needs YOUth”, inițiativă prin care se angajează să susțină tinerii în integrarea pe piața muncii din Europa.

În al doilea trimestru din 2013, șomajul în rândul persoanelor cu vârste de până la 25 de ani a atins o rată ridicată, de 23%, în România. Procentul este de trei ori mai mare față de șomajul total la nivel național (7,5%). Rata de neangajare a tinerilor apți de muncă implică lipsa unui venit stabil și a unei activități susținute, ceea ce dă naștere unor previziuni incerte asupra viitorului lor profesional și, pe termen lung, se reflectă în economia țării.

Situația este similară și la nivel european. 1 din 4 tineri nu are un loc de muncă în Europa, problemă ce afectează dezvoltarea economiei și are un impact direct asupra societății actuale.

De aceea, Nestlé, își propune să contribuie la integrarea tinerilor pe piața muncii, prin lansarea inițiativei europene ”Nestlé needs YOUth”. Acest demers vizează crearea a peste 20.000 de oportunități pentru tinerii cu vârsta de până în 30 de ani din Europa,în următorii trei ani, reprezentate de 10.000 de locuri de muncă și 10.000 de stagii de practică în diverse sectoare, precum producție, administrație,resurse umane, vânzări, marketing, finanțe, inginerie sau cercetare din cadrul companiei Nestlé.

Ca parte din inițiativa europeană, Nestlé România va investi în dezvoltarea și consolidarea aptitudinilor profesionale ale tinerei generații, prin crearea a 180 de oportunități profesionale, respectiv 75 de locuri de muncă și 105 programe de internship.

Pentru a facilita tranziția din mediul educațional pe piața muncii, programul din România va include o serie de seminarii de pregătire, dar și sesiuni interactive de consiliere în carieră și dezbateri interactive cu reprezentanții Nestlé, destinate studenților din întreaga țară.

”Nestlé needs YOUth”, prima inițiativă de asemenea anvergură din Europa, urmărește integrarea proaspeților absolvenți pe piața muncii pentru a contura un viitor profesional optimist și pentru a crește încrederea în economia europeană.

Nestlé este lider mondial în industria alimentară, fiind prezent în 86 de țări, cu un număr de 468 de fabrici și 300.000 de angajați. Prin misiunea companiei “GoodFood, Good Life”, Nestlé se angajează să îmbunătățească calitatea vieții consumatorilor în fiecare zi, în intreaga lume, oferindu-le o varietate de produse, ca parte dintr-un stil de viață echilibrat. 

Nestlé a intrat pe piaţa din România în 1995, în momentul de faţă având peste 928 de angajaţi în București și în Timișoara, unde este localizată fabrica Nestlé.

În România, Nestlé este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața alimentară, cele mai multe dintre branduri fiind lideri în categorie (locul 1sau 2 pentru majoritatea segmentelor în care este prezent).  În 2012, Nestlé România a avut o cifră deafaceri de 718 milioane RON.

Portofoliul Nestlé Romania cuprinde o varietate de produse din diverse categorii, pentru a răspunde cererii consumatorilor: cereale pentru micul dejun și batoane de cereale (precum Nestlé Fitness, Nestlé Musli, Nestlé Chocapic, NESQUIK ), băuturi (NESCAFÉ, NESQUIK), divizia Nestlé Professional, dulciuri (JOE, NESQUIK, Kit Kat, Lion, After Eight), înghețată (Nestle Ice Cream), produse culinare (Maggi), produse pentru sugari (Nestle Nutrition) și hrană pentru animale (Purina). Napolitanele JOE și NESQUIK, precum și specialitățile de cafea NESCAFÉ 3in1 sunt produse în România, la fabrica din Timișoara.