Compania Nestlé a decis sa reduca substantial cantitatea de sare din toate produsele oferite, initiativa venita in intampinarea obiectivului Organizatiei Mondiale a Sanatatii de a micsora consumul de sare per persoana la 5 g/zi pana in 2025.
Aceasta decizie vizeaza reducerea cantitatii de sare din sute de produse alimentare Nestlé, inclusiv supe, taitei, mixuri de condimente, preparate congelate sau refrigerate si pizza, apartinand unor branduri apreciate precum Maggi, Stouffer’s, DiGiorno si Buitoni.
De asemenea, compania a adaugat ca toate inovatiile culinare lansate vor fi special create, astfel incat sa includa un nivel cat mai scazut de sodiu.
“In ultimii ani am redus substantial cantitatea de sare din toate produsele noastre alimentare si ne dorim sa progresam in aceasta directie,” a declarat Henri-Pierre Lenoble, manager Nutritie, Sanatate si Wellness - Nestlé Food.
“Principalul nostru scop este ca, prin produsele Nestlé, sa oferim consumatorilor posibilitatea de a face alegeri alimentare sanatoase si practice in fiecare zi “a adaugat el.
Produse mai sanatoase
Anuntul facut de compania lider in sanatate, nutritie si wellness vine ca urmare a discutiilor din cadrul conferintei de la Washington, organizata de Pan-American Health Organization (PAHO), biroul regional al Organizatiei Mondiale a Sanatatii, privind consumul alimentar de sare.
Nestlé a fost prima companie din industria alimentara care a introdus politici complete cu privire la reducerea sistematica a anumitor nutrienti considerati daunatori daca sunt consumati in exces.
Incepand din 2005, compania s-a angajat in demersul de a reduce in mod progresiv cantitatea de sare din produsele oferite, promovand un stil de viata cat mai sanatos pentru consumatori.
Gusturi adaptate
Pana in 2012, retetele Nestlé contin cu 14.055 tone mai putin sare comparativ cu 2005. In urmatorii trei ani, compania a hotarat sa reduca nivelul de sare cu cel putin 10% pentru produsele cu un grad ridicat de sodiu, cum ar fi supe, taitei, mixuri de condimente si pizza.
De exemplu, in Statele Unite, nivelul de sare din macaroanele cu branza marca Stouffer’s a fost redus cu aproximativ 15%, din anul 2005 pana in prezent. In Marea Britanie, cantitatea de sare din gama de condimente Maggi SoJuicy s-a micsorat cu 20-40% pana in 2012.
In Brazilia, cantitatea de sare din taiteii Maggi a fost redusa cu un sfert, in timp ce in Franta, incepand cu 2005, cu aproximativ 20%.
Abordarea companiei Nestlé de a reduce in mod gradual nivelul de sare are rolul de a ajuta consumatorii sa-si adapteze treptat gustul, pentru a continua sa faca alegeri cat mai sanatoase in viitor.
In cautare de alternative
Bucatarii Nestlé sunt in permanenta cautare de solutii menite sa consolideze consumul moderat de sare, propunand, spre exemplu, folosirea de condimente si ierburi pentru intensificarea aromelor.
Nestlé studiaza cele mai bune alternative pentru sare si colaboreaza cu compania Chromocell Corporation din Statele Unite, pentru a identifica compusii cu un gust la fel de placut care pot subtitui sarea in prepararea unor produse alimentare.
Prin intermediul brandurilor precum Maggi, apreciate la nivel mondial, Nestlé ofera consumatorilor programe de educatie culinara, prin care promoveaza prepararea zilnica de retete gustoase si echilibrate, bogate in legume si cu un continut cat mai mic de grasimi si sare.
Mai multe detalii:
Reducerea continutului de sare la Nestlé (pdf,144Kb)
Stiinta si tehnologia alimentara
http://www.nestle.com/randd/technologies
Profilul nutritional al produselor noastre
http://www.nestle.com/randd/nutrition
Cercetare si dezvoltare - Nestlé
Produse culinare, refrigerate si congelate - Nestlé
http://www.nestle.com/brands/culinary-chilled-frozen