Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Context

La nivel global, combinatia dintre cresterea populatiei, afluenta sporita si tiparele stilurilor de viata depaseste capacitatea planetei de a suporta efectele activitatii umane. Consideram ca ne vom confrunta cu o severa criza de apa in urmatorii ani, fapt ce va avea consecinte majore asupra siguranteii alimentare. Lantul hranei, pornind de la agricultura, productie si consum, contribuie in mod semnificativ asupra calitatii si disponibilitatatii apei, schimbarilor climatice, consumului de energie, biodiversitatii si calitatii solului, precum si calitatii aerului. In acelasi timp, este strans legat de toate aceste resurse naturale. Ca un exemplu, disponibilitatea si accesibilitatea la resursele de apa potabila afecteaza deja activitatea noastra si ne asteptam de asemenea sa vedem consecintele schimbarilor climatice asupra operatiunilor noastre in urmatoarele decenii.

Obiectivele noastre

Telul nostru este sa producem alimente si bauturi nutritive si gustoase si, de asemenea, sa avem un impact benefic asupra mediului, astfel incat ne straduim sa imbunatatim continuu eficienta noatra operationala si grija fata de mediu. Aplicam o abordare a ciclului de viata pentru a estima impactul operatiunilor noastre si acela produs pe parcursul lantului mai larg al valorii „de la ferma la furculita”, astfel contribuind la un viitor mai bun.

Actiunile noastre

Am investit peste 175 de milioane CHF In programe si initiative de sustenabilitate a mediului pe parcursul anului 2010. Am continuat sa identificam si sa implementam proiecte pentru a reduce consumul propriu de apa, de energie neregenerabila si alte resurse naturale pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de sera (GHGs), pentru a elimina deseurile si pentru a imbunatati calitatea mediului privind ambalajele noastre. Am colaborat de asemenea, impreuna cu furnizorii nostri pentru a promova mai multe practici sustenabile in cadrul lantului de distributie propriu. In anul 2010 am realizat evaluari-pilot asupra biodiversitatii in cadrul statiei de epurare a apei Nestlé din Viladrau, Spania, ce este localizata intr-un mediu natural protejat, precum si in cadrul fabricii de produse de cofetarie din  Fawdon, Marea Britanie. Prin aceasta actiune am fost printre primele companii din Europa care s-a angajat in astfel de evaluari in propriile capacitati de productie.

Dezvoltarea noastra

Am continuat sa efectuam imbunatatiri asupra consumului propriu de apa si reducerii emisiilor de CO2 prin intermediul consumului redus de energie, prin masuri de eficientizare energetica operationala si o deplasare catre sursele de energie regenerabile. Doua spatii de productie suplimentare, din Marea Britanie, au fost adaptate sa identifice utilizari alternative pentru fabricarea produselor secundare, astfel deviindu-le de la evacuarea catre gropile de gunoi si incineratoarele comune fara recuperare de energie. O concentrare continua asupra optimizarii ambalajelor ramane o prioritate.

Pentru informatii suplimentare, descarcati urmatoarele documente:
Indicatori de performanta asupra mediului ai Nestlé pentru anul 2010 (xls, 69 Kb)
Definitii si comentarii asupra  Indicatorilor de performanta asupra mediului pentru anul 2010 (pdf, 246 Kb) 

Rezumat CSV

Valoare pentru Nestlé: imbunatatirea continua a impactului asupra mediului; operatiuni eficiente; riscuri reduse; economisiri de resurse si costuri; disponibilitate pe termn lung de materii prime si apa; crestere profitabila si sustenabila.

Valoare pentru societate: cresterea standardelor de mediu; venituri mai mari; standarde de viata mai bune; siguranta alimentara imbunatatita.
 

Nestlé for a Waste Free World

Proiectul Nestlé for a Waste Free World reuneste toate actiunile prin care Nestlé urmareste ca, pana in 2030, sa aiba impact zero asupra mediului in toate operatiunile sale si sa ajute, implicit, la cresterea nivelului de constientizare cu privire la protejarea mediului.

In aprilie 2018, ne-am setat ca obiectiv ca 100% din ambalajele noastre fie reciclabile, fie reutilizabile, pana in 2025. Obiectivul final este de a impiedica ambalajele Nestlé sa ajunga deseuri care umplu gropile de gunoi sau care ajung inclusiv in mari, oceane si cai navigabile.

Ambalaje

Nestlé se angajeaza sa joace un rol activ in dezvoltarea sistemelor de colectare, sortare si reciclare in toate tarile in care activeaza, alaturi de parteneri interesati si dedicati. Iar ambalajele sunt de maxima importanta in furnizarea de alimente sigure si de calitate, precum si in reducerea risipei alimentare. 

Trebuie sa facem mai mult pentru a ne asigura ca ambalajul pe care il utilizam este sustenabil. Asta inseamna eliminarea materialelor plastice care nu sunt reciclabile, incurajarea utilizarii materialelor plastice care permit rate mai bune de reciclare si eliminarea sau schimbarea unei combinatii complexe de materiale, optimizand intotdeauna ambalajul pe care il utilizam. 

Nestlé lucreaza impreuna cu parteneri dedicati pentru promovarea principiilor economiei circulare si pentru curatarea deseurilor de plastic din oceane, lacuri si rauri.
Inovatia in domeniul ambalajelor, incluzand materialele noi, sistemele de reutilizare a recipientelor si solutiile de reciclare, reprezinta una dintre provocarile principale pentru un viitor fara deseuri. Pe langa cercetarile proprii realizate in cadrul Institutului Nestlé de Stiinte al Ambalajelor, compania a lansat un fond de investitii pentru start-up-uri care se concentreaza pe dezvoltarea de solutii sustenabile de ambalare, in valoare de 250 de milioane CHF.

Apa

Nestlé isi intensifica eforturile in utilizarea responsabila a apei si se angajeaza ca intreg portofoliul Nestlé Waters sa fie neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, sprijinind durabilitatea ecologica a bazinelor hidrografice prin refacerea in procent de 100% a apei pe care o foloseste, pana in 2025.

Emisii de carbon

Nu in ultimul rand, Nestlé si-a luat angajamentul de a contribui la limitarea cresterii temperaturii globale la 1,5o C si de a atinge zero emisii de dioxid de carbon pana in 2050, la nivel global. Pentru a atinge aceste obiective pentru reducerea amprentei de carbon, Nestlé lanseaza produse cu o amprenta redusa asupra mediului, dar care contribuie si la o dieta echilibrata, prin extinderea initiativelor din agricultura menite sa contribuie la absorbtia carbonului si prin promovarea tranzitiei catre energie 100% regenerabila in operatiunile sale.

Eforturile internationale la nivel de companie sunt completate pe plan local de actiuni destinate cresterii nivelului de constientizare pentru protejarea resurselor de apa, colectare selectiva si reciclare, biodiversitate si limitare a emisiilor de CO2.

Indicatorii de sustenabilitate pentru Romania arata o scadere de 88% a consumului de apa incepand cu 2011, o scadere de 85% in ceea ce priveste cantitatea de deseuri si o scadere de 72% in ceea ce priveste emisiile de dioxid de carbon.

Actiuni derulate

Ziua Mondiala a Oceanelor (Iunie 2019): 400 de voluntari au colectat peste 10 tone de deseuri care au fost transmise catre reciclare sau valorificare impreuna cu partenerii institutionali: Apele Romane, Garda Nationala de Mediu, ManagerdeMediu.ro si Asociatia Prietenii de langa tine. 
Actiunea a facut parte dintr-un proiect Nestlé transfrontalier, fiind curatate concomitent malurile Dunarii in Romania si Serbia, in zona orasului Giurgiu, si parte din litoralul de la Marea Neagra in Bulgaria. 

Ziua Mondiala a Curateniei (Septembrie 2019), sub umbrela Popas: Actiunea de ecologizare de-a lungul raului Olt s-a concentrat pe curatarea deseurilor de pe noua trasee turistice din Parcul National Cozia, din zonele Salatrucel, Calimanesti-Caciulata, Castrul Roman Arutela, Valea Baiasului, cascada Lotrisor, Manastirea Turnu, defileul Oltului pe segmentul Calinesti-Proieni-Racovita, Valea Pausa si Turnu-Valea Oltului. 

Au fost mobilizati ca voluntari elevii scolilor din zona -  Scolile Generale din Salatrucel, Calimanesti si Racovita.
Parteneriate: RomSilva Regia Nationala a Padurilor, Apele Romane – Administratia Bazinala de Apa Olt, Ocolul Silvic Calimanesti, Agentia Nationala pentru Arii Naturale Protejate si Salvamont. 

Summitul Tinerilor organizat sub egida Capitalei Tineretului Iasi 2019: 40 de tineri activisti si dedicati misiunii sociale sustenabile, au participat la seminarul de Reciclare & Sustenabilitate implementat de Nestlé si partenerul Manager de Mediu.

In cadrul actiunilor de ecologizare si educare desfasurate in 2019, peste 500 de voluntari au curatat mai mult de 40 de tone de deseuri care au fost trimise catre reciclare/ valorificare. Totodata, 2.700 de elevi din ciclul primar din Bucuresti au beneficiat de materiale educationale, cu informatii despre modalitatile prin care pot contribui la pastrarea unui mediu curat prin colectare selectiva, precum si sfaturi privind protejarea resurselor naturale ale planetei. 

Campania Less Waste More Love

Actiunea colectiva este vitala pentru a asigura ambalajul sa ramana in afara mediului. Pentru 2020, am lansat in Romania campania ”Nu risipi cat poti iubi”/„Less Waste More Love”, un demers de responsabilitate sociala menit sa atraga atentia asupra importantei protejarii mediului inconjurator si a resurselor naturale.

Incepand cu data de 8 iunie 2020, care marcheaza Ziua Internationala a Oceanelor, Nestlé Romania demareaza o serie de actiuni dedicate informarii si constientizarii cu privire la trei aspecte semnificative pentru sustenabilitate, la nivel global: protejarea si utilizarea apei in mod constiincios, colectarea selectiva si reciclarea ambalajelor și reducerea emisiilor de carbon.

Cu ajutorul celor implicati in provocarea Less Waste More Love, mesajul campaniei a ajuns, pana acum, la peste 6 milioane de oameni din toata tara.

In cadrul actiunilor de ecologizare si educare desfasurate in 2019, peste 500 de voluntari au curatat mai mult de 40 de tone de deseuri care au fost trimise catre reciclare/ valorificare. Totodata, 2.700 de elevi din ciclul primar din Bucuresti au beneficiat de materiale educationale, cu informatii despre modalitatile prin care pot contribui la pastrarea unui mediu curat prin colectare selectiva, precum si sfaturi privind protejarea resurselor naturale ale planetei. 

La Summitul Tinerilor de la Iasi, 40 de tineri au deprins cunostinte si obiceiuri noi in cadrul seminarului de Reciclare & Sustenabilitate sustinut de reprezentantii Nestlé si Manager de Mediu.

La nivel global, in 2019, 26% din ambalajele utilizate in operatiunile Nestlé contineau materiale reciclate. Pentru ambalajele din plastic, am folosit 2% plastic reciclat. Dintre materialele noastre de ambalare, 37% au fost reutilizabile. Ne-am depasit, totodata, angajamentul de a elimina 140.000 de tone de ambalaje pana in 2020. Din 2015 pana in 2019, am evitat folosirea a 142.663 de tone de ambalaje.

Dintre Obiectivele de Dezvoltare Durabila ale ONU, acest proiect se aliniaza urmatoarelor: conservarea si utilizarea durabila a oceanelor, marilor si a resurselor marine pentru o dezvoltare durabila, protejarea, restaurarea si promovarea utilizarii durabile a ecosistemelor terestre, gestionarea durabila a padurilor, combaterea desertificarii, stoparea si repararea degradarii solului si stoparea pierderilor de biodiversitate, precum și construirea unor infrastructuri rezistente, promovarea industrializarii durabile si incurajarea inovatiei.

Gestionarea neadecvata a deseurilor, lipsa colectarii selective sau a reciclarii, circuitul defectuos al deseurilor, toti acesti factori contribuie la schimbarile climatice si la poluarea atmosferica si afecteaza direct numeroase ecosisteme, specii, comunitati. 

Unele ecosisteme, precum cele marine sau de coasta, pot fi grav afectate de gestionarea necorespunzatoare a deseurilor sau de aruncarea acestora. Deseurile marine reprezinta un motiv tot mai mare de ingrijorare, constituind, adesea, o amenintare grava pentru multe specii marine. Colectarea selectiva este un aspect cheie al incetinirii si chiar stoparii deteriorarii ecosistemelor marine.

Deseurile au si un impact indirect asupra mediului. Orice nu se recicleaza sau nu se recupereaza din deseuri reprezinta o pierdere de materii prime si de alti factori de productie utilizati in cadrul lantului, respectiv in etapele de productie, transport si consum al produsului. Impactul asupra mediului in lantul ciclului de viata este semnificativ mai mare decat cel care apare exclusiv in etapa gestionarii deseurilor.

Implicarea autoritatilor
In cadrul actiunilor de ecologizare, desfasurate in 2019, parte din proiectul Nestlé  for a Waste Free World, au fost implicate urmatoarele autoritati: RomSilva Regia Nationala a Padurilor, Apele Romane, Ocolul Silvic Calimanesti, Agentia Nationala pentru Arii Naturale Protejate, Salvamont, Garda Nationala de Mediu

Implicarea ONG-urilor
Compania Nestlé pastreaza si dezvolta relatii de comunicare si colaborare cu numerosi parteneri institutionali si non-institutionali, institutii si organizatii non-guvernamentale, printre care se numara: Let’s Do It, Romania!, Fundatia PRAIS, Zi de bine, Salvati Copiii, Manager de Mediu

Implicarea angajatilor Nestlé

In fiecare an, numarul de angajati implicati voluntar in proiectele de sustenabilitate Nestlé este in crestere. In acelasi timp, mare parte dintre acestia se implica activ, in mod individual, in actiuni de voluntariat potrivite cu obiectivele si interesele lor personale.

Pentru noi, acesta este un indicator al faptului ca oamenii Nestlé sunt foarte deschisi fata de acest gen de experiente. Vor sa iasa din atmosfera de birou si sa simta ca reusesc sa faca o diferenta in societate prin implicarea in cauze prin care aduc un plus in societate. Satisfactia implicarii in proiecte de CSR este foarte mare si observam chiar ca angajatii nostri voluntari sunt tot mai motivati sa faca parte din echipa Nestlé, unde implicarea sociala este un aspect prioritar, la nivel global.

Angajatii nostri din intreaga lume dedica zile de voluntariat pentru indepartarea deseurilor, participand la activitati de ecologizare in Ziua Mondiala a Oceanelor, World Cleanup Day sau Ziua Sustenabilitatii. In 2019, 100 de angajati Nestlé au fost implicati in actiuni dedicate de ecologizare.

Problema reciclarii si a colectarii selective

Potrivit unui studiu realizat de ING International, peste 350 milioane tone de plastic sunt produse in fiecare an si doar 9% se recicleaza, potrivit statisticilor. Desi constientizeaza amplitudinea problemei, 96% dintre respondentii europeni spun ca arunca cel putin un produs de plastic pe zi, iar 38% dintre acestia arunca intre 3 si 5 produse de plastic pe zi. 71% dintre respondenti se asteapta, insa, sa fie redusa in mod radical cantitatea de plastic folosita pentru ambalaje de pe piata.

Ratele de colectare selectiva, implicit de reciclare, sunt foarte mici in Romania. Potrivit datelor Eurostat, Romania  se afla pe locul 26 din cele 27 de tari membre ale Uniunii Europene. In 2018, rata deseurilor municipale reciclate era de 11,1% din totalul de deseuri, conform datelor Comisiei Europene. Totodata, Romania recicleaza mai putin fata de anii anteriori -  in 2013, 13,2% din deseuri erau reciclate. Romania este departe de a se situa pe acelasi nivel cu alte tari din Uniunea Europeana. Media europeana a ratei deseurilor reciclate era, in 2018, de 47,2%, cea mai mare rata a reciclarii deseurilor fiind inregistrata in Germania, 67,3%, la polul opus fiind Malta, cu 6,5%. Romania se afla departe chiar si de tarile din regiune, astfel ca rata deseurilor reciclate in 2018 era de peste 30% in tari precum Ungaria (37,4%), Slovacia (36,3%), Polonia (34,3%) si Bulgaria (31,5%).

Protectia mediului inconjurator trebuie sa reprezinte o prioritate economica – potrivit unui studiu realizat de ING International, la care au luat parte 15.146 de respondenti din 15 tari (13 din Europa), 67% dintre europeni sunt de parere ca deseurile din plastic si schimbarile climatice reprezinta cele mai mari amenintari asupra mediului.

Potrivit unui studiu realizat de InfoCons – Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor, o cantitate de aproape 40.000 de tone de deseuri de ambalaje nu a ajuns la groapa de gunoi, in primele sase luni ale anului 2019 - echivalentul a 5,5 kg de deseuri pe cap de locuitor.

Impactul si rezultatele proiectului 

Peste 200.000 de oameni au beneficiat de initiativele Nestlé for A Waste Free World, printre care se regasesc atat locuitori ai zonelor in care au fost desfasurate actiunile de ecologizare, dar si vizitatori ai Parcului National Cozia. Mesajele din campania de constientizare cu privire la sustenabilitate, lansata in iunie 2020, au ajuns la peste 6 milioane de oameni. Trei dintre cei mai mari retaileri din Romania, clienti Nestlé, au fost implicati in campaniile noastre de sustenabilitate – Auchan, Carrefour, Cora. 

Cu sprijinul Manager de Mediu – partener de lunga durata al Nestlé Romania. Unul dintre indicatorii importanti pe care ii urmarim este reprezentat de evolutia ecosistemului natural si a biodiversitatii, in urma actiunilor de ecologizare. 

In acest sens, anul acesta, Nestlé va lansa un raport de monitorizare a biodiversitatii, in urma actiunii de ecologizare din 2019, din Parcul Cozia. Acest raport are la baza o analiza exhaustiva documentata prin intermediul prezentei la fata locului a unui biolog, precum si prin intermediul amplasarii unor camere video in parcul natural, cu scopul monitorizarii si evaluarii evolutiei ecosistemului, obiectivul principal fiind acela de a limita impactul deseurilor asupra biodiversitatii locale.

Actiunile de ecologizare si curatare realizate de Nestle sunt atent monitorizate in timp, cu ajutorul partenerilor institutionali si non-institutionali implicati in proiecte. Aceasta monitorizare presupune realizarea de rapoarte periodice si analize complete asupra modului in care evolueaza ecosistemele in urma limitarii interventiei umane in cadrul acestora.