Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Consumul de apa

Consumul de apa

 

Apa este esentiala pentru sanatate. Organismul uman contine ~ 60% apa, procent care variaza in functie de varsta, sex si compozitie coporala.

Apa indeplineste foarte multe roluri la nivelul organismului, printre care, cele mai importante:

  • Mediu in care se desfasoara toate procesele chimice la nivelul organismului
  • Participa la toate procesele cu eliberare de energie de la nivelul organismului
  • Asigura transportul nutrientilor in organism
  • Ajuta la buna functionare a sistemului digestiv
  • Joaca rol lubrifiant pentru structurile ce asigura mobilitatea corpului( de ex. articulatiile)
  • Apa este necesara pentru mentinerea temperaturii corporale
  • Contribuie la mentinerea elasticitatii pielii, prevenind aparitia ridurilor

 

Simptomele deshidratarii apar foarte repede si includ:

  • Sete, dureri de cap, slabiciune, ameteala, oboseala
  • Gura uscata
  • Cresterea ritmului cardiac
  • Lipsa elasticitatii pielii
  • Deshidratarea severa iti poate ameninta viata

 

Pentru o persoana adulta, aflata in conditii climaterice normale si desfasurand o activitate fizica de intensitate moderata, aportul recomandat de apa pe zi este de 2-2.5 l.

Nu este atat de greu precum pare sa se asigure acest necesar de apa, deoarece hidratarea corecta inseamna mai mult decat a bea apa, inseamna a avea o alimentatie echilibrata. Peste 20% din necesarul de apa se poate  asigura prin consumul de fructe si legume. Multe fructe si legume contin peste 90% apa.

O alta sursa de hidratare este si cafeaua. O cana de cafea solubila este preparata cu 150 ml de apa, ceea ce contribuie la aportul zilnic de apa. Apa, fructele si legumele, supele si lichidele din orice sursa alimentara, inclusiv cafeaua, ca parte a unei alimentatii echilibrate, ajuta la mentinerea nivelul optim de hidratare.

Află mai multe detalii aici.