Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Consumul de cafeina

Consumul de cafeina

 

Cafeina este principalul compus bioactiv din cafea, dar se gaseste si in alte bauturi si alimente precum ceaiul verde, ceaiul negru, bauturile carbogazoase, bauturile energizante, iar in cantitati mai mici si in cacao si ciocolata.

Cafeina consumata in cantitati moderate ajuta la imbunatatirea performantelor fizice si mentale. Consumul de cafeina variaza foarte mult in functie de diferentele interindividuale. Un consum moderat, potrivit majoritatii populatiei adulte, este de 300mg/zi. Femeile insarcinate trebuie sa limiteze consumul de cafeina la mai putin de 200 mg/zi.

Cafeaua este principala sursa de cafeina din alimentatie, dar la consumul de cafeina contribuie si alte surse, precum ceaiul verde sau ciocolata pe care trebuie luate in considerare.

Astfel, un consum de 300mg/zi de cafeina ar putea fi reprezentat de: 3 cani de cafea, 2 cesti de ceai verde si 25 mg de ciocolata neagra.

Mai mult de 500mg/zi de cafeina poate reprezenta un consum excesiv pentru majoritatea persoanelor si poate avea consecinte negative asupra sanatatii, precum: cresterea ritmului cardiac, perturbarea ritmului somn-veghe, anxietate, greata.

Cafeina este responsabila de ceea ce numim taria cafelei. Cafeaua solubila, preparata corect (2 lingurite de cafea Nescafe la 150ml de apa) contine, in medie, mai putina cafeina decat aceeasi cantitate de cafea macinata preparata la filtru.

 

Află mai multe detalii aici.