Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Consumul de zahar

Consumul de zahar

 

Zaharul face parte din categoria de carbohidrati simpli, fiind format din glucoza si fructoza.

Zaharul este o sursa rapida de energie, furnizand 4 Kcal/g, ceea ce inseamna ~15 Kcal intr-o lingurita de zahar. Zaharul poate face parte, in cantitati moderate, dintr-o alimentatie echilibrata si un stil de viata activ.

Zaharul este un indulcitor natural, fiind obtinut din trestia sau sfecla de zahar. Pe langa proprietatea de indulcire, zaharul confera textura unor preparate si actioneaza ca un conservant.

Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda limitarea consumului de zaharuri din toate sursele alimentare la mai putin de 10% din necesarul zilnic de energie, echivalentul a ~50g de zaharuri pe zi.

La consumul total de zaharuri, pe langa zahar, sunt incluse si fructoza, mierea, zaharurile adaugate la procesarea sau prepararea alimentelor.

Un consum mare de zaharuri, asociat cu o dieta dezechilibrata, creste riscul de obezitate, diabet zaharat de tip 2 si alte boli de metabolism. De asemenea, atat timp cat nu se respecta o igiena orala adecvata, consumul de zaharuri poate creste si riscul de carii dentare.

Pentru a reduce consumul de zahar din alimentatie:

  • Cititi etichetele produselor alimentare
  • Luati in considerare portiile recomandate de pe ambalaje
  • Limitati aportul de bauturi indulcite
  • Optati cel mai adesea pentru fructele intregi in locul sucului din fructe
  • Preparati-va sosul de rosii sau alte sosuri pentru salate
  • Bucurati-va de gustul cafelei cu mai putin zahar

 

Pentru a avea o alimentatie echilibrata nu este necesar sa se elimine zaharul si alimentele dulci din alimentatie, trebuie doar sa se consume in portiile adecvate si sa se respecte un stil de viata activ.

Află mai multe detalii aici.