Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

5 idei de gustări delicioase sub 200 de calorii

Nicoleta Tupiță, Specialist în nutriție Nestlé România

Foto 5 idei de gustări delicioase sub 200 de calorii

 

Dacă îți place să ronțăi între mese, avem o veste bună! Poți transforma ușor acest obicei într-unul echilibrat. Gustările au rolul de a menține un nivel constant al energiei și glicemiei, de a diminua senzația de foame dintre mese, ceea ce ne va face să mâncăm mai puțin la următoarea masă.

Mesele mai mici și mai dese ne accelerează metabolismul și ne îmbunătățesc digestia. Totuși nu este indicat să ai mai mult de două gustări între mese, deoarece îți poate afecta procesul normal de digestie și orarul meselor, iar de cele mai multe ori acest obicei duce la un consum mai mare de calorii.

O gustare nu ar trebui să reprezinte mai mult de 10% din necesarul caloric zilnic, acesta însemnând aproximativ 200 kcal.

Care sunt cele mai potrivite gustări de consumat între mese?

Mai întâi de toate, gustarea dintre mese trebuie să fie ușor de mâncat și să o poți lua cu tine oriunde, chiar și atunci când ești pe drumuri.

Gustările dintre mese reprezintă momentul ideal de a consuma iaurturi, fructe, cereale și batoane de cereale integrale, semințe și fructe oleaginoase sau legume. Toate acestea pot fi ușor împachetate și luate cu tine la birou sau la sala de sport.

Care sunt cele mai bune combinații alimentare atunci când alegem gustările?

  • iaurt cu fructe proaspete sau uscate;
  • fructe cu semințe și nuci;
  • legume cu sosuri sau creme ușoare (hummus, guacamole, sos de iaurt);
  • cereale sau batoane de cereale integrale cu iaurt.

Gustări delicioase sub 200 kcal

Mai jos îți propunem cinci idei de gustări delicioase sub 200 de kcal:

  1. o banană + cinci migdale = 147 kcal
  2. un iaurt mic 125g + o lingura mix de semințe și fructe uscate + două linguri cereale = 196 kcal
  3. o felie de pâine integrală + o lingură mare de hummus + un ardei gras roșu = 170 kcal
  4. un măr + două lingurițe unt de arahide = 170 kcal
  5. un baton de cereale + un iaurt mic =170 kcal

Variază gustările tale în timpul săptămânii pentru a te bucura de mai mult gust și mai multi nutrienți importanți pentru sănătatea ta.

Știai că?

  • Gustările dintre mese, dacă sunt bine alese, te pot ajuta să îți mentii o greutate normală?
background 2