Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

5 moduri prin care poți preveni creșterea în greutate pe timpul iernii

Article Type
Foto 5 moduri prin care poți preveni creșterea în greutate pe timpul iernii

 

Este oficial iarnă, iar zilele scurte și reci îți pot afecta viața echilibrată și obiceiurile nutriționale de zi cu zi. Totuși, poți lua măsuri preventive pentru a combate efectele iernii asupra stării tale de bine.

În rândurile ce urmează vei afla o serie de trucuri despre cum îți poți menține greutatea corporală pe timpul iernii.

1. Evită alimentele bogate în grăsimi


Motivul principal pentru creșterea în greutate este tendința de a consuma mâncare grasă în sezonul rece. Există însă legume ce pot fi foarte gustoase chiar și iarna.

Iată ce poți face:

  • încearcă varza de Bruxelles, păstârnacul, broccoli, conopida și varza albă;
  • limitează consumul de preparate tradiționale bogate în grăsimi pe parcursul sărbătorilor de iarnă;
  • poți îngheța fructe și legume din timpul verii, iar iarna le poți consuma. Afla cum te poți bucura de fructe și legume congelate facute chiar la tine acasă;
  • încearcă alimente bogate în grăsimi bune: peștele, avocado.

2. Consumă cât mai multe legume gătite


Iarna este mai greu să includem salatele în meniul nostru, deoarece avem nevoie de mâncare caldă, gătită pentru a ne aduce confortul necesar, mai ales când temperaturile sunt foarte scăzute.

Moduri în care poți include legumele în alimentația din timpul iernii:

  • consumă multe supe de legume;
  • alege garnituri pe bază de legume sote sau legume la cuptor;
  • poți consuma și salate calde de legume cu diferite tipuri de carne;
  • murăturile nu țin locul de legume și trebuie consumate doar ocazional;
  • include cât mai multe legume în preparatele tradiționale (sarmale, piftie, salată de boeuf, etc.).

3. Ai grijă la simptomele de depresie


Lipsa luminii soarelui și vremea rece pot declanșa ceea ce numim “depresia de sezon”. Sentimentele de tristețe te pot face să ai tendința de a mânca mai gras, mai dulce și alimente mai bogate în carbohidrați.

Astfel, dacă te simți trist pentru o perioadă constantă de 2 săptămâni, ia în considerare:

  • exerciții și mișcare zilnică;
  • distragerea de la aceste sentimente prin alte activități plăcute;
  • socializarea.

4. Evită oboseala


Cantitatea redusă de lumină pe timpul iernii poate afecta ceasul biologic al corpului tău, cât și timpul și calitatea somnului. Cei mai mulți oameni au nevoie de 6-8 ore de somn în fiecare noapte. În serile de iarnă majoritatea dintre noi se simt mai obosiți din cauza lipsei luminii naturale și astel apare tendința de a consuma mai multe alimente pentru a ne menține nivelul de energie.

Iată ce poți face pentru a evita acest efect:

  • planifică activitățile mai solicitante pentru prima parte a zilei;
  • creează-ți o rutină de exerciții fizice seara dupa muncă care te va energiza și te va ajuta să te menții în formă în lunile de iarnă;
  • stabilește o oră fixă la care te bagi în pat și o oră la care te trezești;
  • temperatura camerei tale trebuie să fie confortabilă, iar aerul nu trebuie să fie prea uscat;

5. Hidratează-te


Apa este cea care oferă o digestie optimă. Din cauza temperaturilor scăzute, avem tendința de a bea mai puțină apă. Astfel, alimentele se vor digera mai greu și vor favoriza creșterea în greutate mai rapid.

Pentru a preveni deshidratarea și, ulterior, creșterea în greutate, adu-ți aminte să bei multă apă și înlocuiește sucurile sau băuturile obișnuite cu ceaiuri.

Tu cum reușești să eviți creșterea în greutate în timpul iernii?

Surse: Harvard Health, Daily Mail