Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

8 condimente care ajută la accelerarea metabolismului

Foto 8 condimente care ajută la accelerarea metabolismului

 

Accelerarea metabolismului este un concept pe care îl întâlnești de cele mai multe ori atunci când vine vorba de alimentație și menținerea unei greutăți normale. În general, metabolismul unei persoane se referă la acele procese nutritive de asimilație (preluarea energiei) și dezasimilație (eliminarea energiei), iar optimizarea acestor procese este un lucru important pentru un stil de viață echilibrat.

Există diverse băuturi și alimente care te pot ajuta, precum ceaiul verde și ciocolata neagră. În acest articol vei descoperi cum poți transforma toate mesele tale, astfel încât metabolismul tău să primească stimulii de care are nevoie fără a renunța la savoare. Tot ce trebuie să faci este să încorporezi cele opt condimente de mai jos în alimentația ta zilnică.

Scorțișoara


Pe lângă faptul că are nenumărate beneficii, precum echilibrarea nivelului de zahăr din sânge și încurajarea unei inimi puternice, scorțișoara este un condiment versatil. Aceasta poate fi folosită și în deserturi, dar și în condimentarea cărnii sau garniturilor. Încearcă să adaugi puțină scorțișoară în mâncarea de linte și vei obține ceva delicios.

Ardeiul iute


Consumat crud, murat sau gătit în diverse mâncăruri, ardeiul iute te poate ajuta în menținerea unui nivel de colesterol echilibrat. Posibilitățile sunt nenumărate. De exemplu, îl poți adăuga într-o salată sau poți decora un bol de supă cu felii subțiri de ardei iuți.

Curry


Pudra curry este, de fapt, un amestec delicios de ierburi și condimente, perfecte pentru rețetele ce conțin carne de pui sau de porc. Curry-ul este minunat și în combinație cu varza. Pe lângă faptul că acest condiment poate transforma orice rețetă, există și foarte multe beneficii pentru corpul tău, cum ar fi impactul pozitiv pe care îl are asupra sistemului tău digestiv.

Ghimbirul


Ghimbirul este un aliat excelent pentru imunitate și durerile de mușchi. De asemenea, ceaiul de ghimbir te poate ajuta atunci când te simți rău sau ai un stomac neliniștit. Pe lângă băuturi, poți adăuga ghimbirul în deserturi, iar combinația cu mere sau pere este o minunăție!

Semințele de muștar


Semințele de muștar conțin nutrienți care sunt benefici pentru circulație, sănătatea dinților tăi sau chiar buna funcționare a organelor. Mai mult, acestea te pot ajuta să arzi mai multe calorii. Poți pune câteva linguri de semințe de muștar într-o tigaie încinsă, până când acestea se “deschid”, iar apoi vei putea adăuga alte condimente și cartofi tăiați cuburi, pentru o garnitură delicioasă. De asemenea, semințele de muștar pot fi folosite în amestecurile de condimente pentru carne.

Piperul


Pe lângă beneficiile aduse metabolismului, piperul poate ajuta digestia și conține Vitamina C și Vitamina A. Deși este un condiment folosit des în mâncăruri, te vei bucura de toți nutrienții piperului atunci când îl consumi proaspăt și nu gătit termic, împreună cu mâncarea. De exemplu, îl poți adăuga la unele salate sau pentru a asezona mâncarea înainte de a fi servită.

Anasonul


Anasonul conține antioxidanți și te poate ajuta cu digestia sau cu stările de greață, iar pentru astfel de probleme îl poți consuma sub formă de ceai. Aroma asemănătoare celei de lemn-dulce face ca anasonul să fie condimentul perfect pentru carne sau chiar și pentru supe, dacă te simți aventuroasă! Acesta poate fi folosit și în deserturi, de exemplu în siropul cu care vei decora clătitele.

Usturoiul


Usturoiul este un condiment ce poate da o notă de savoare oricărei mese, garnituri sau chiar sosurilor, precum sosurile de paste. Însă pentru a te bucura de toate beneficiile usturoiului, acesta ar trebui consumat crud. Usturoiul conține antioxidanți și te poate ajuta să echilibrezi nivelul de zahăr din sânge. Încearcă să îl adaugi la humus, în salsa sau în guacamole.

Condimentele sunt benefice pentru metabolism, însă pentru a vedea rezultate de lungă durată, este recomandat să combini o dietă echilibrată cu un sport sau câteva minute de mișcare în fiecare zi.